| کد خبر: 173279 |

◄ اصلاحیه بخشنامه ارزی امروز صادر می‌شود

معاون بانک مرکزی از صدور اصلاحیه بخشنامه اخیر بانک مرکزی خبر داد و به تمکز بر بازار ثانویه ارز تاکید کرد.

تین نیوز

معاون بانک مرکزی از صدور اصلاحیه بخشنامه اخیر بانک مرکزی خبر داد و به تمکز بر بازار ثانویه ارز تاکید کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از مهر، غلامرضا پناهی در جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: تغییراتی بر روی دستورالعمل اخیر  ابلاغی بانک مرکزی بر روی شیوه رفع تعهد ارزی صادرکنندگان اعمال‌شده و بخشنامه جدید امروز صادر می‌شود.

او افزود: هیچ فردی موافق با پیمان‌سپاری ارزی نیست اما رفع تعهد ارزی از سوی صادرکنندگان باید صورت گیرد و لازم است درجایی این موضوع کاملاً شفاف شود.

معاون ارزی بانک مرکزی افزود: ظرف ۶ ماه تمام افراد باید مابه‌التفاوت نرخ ارز دولتی با بازار آزاد را به دولت پرداخت کنند و این فرجه زمانی به این دلیل صورت گرفته که آن‌ها بتوانند به لحاظ تامین نقدینگی برنامه‌ریزی‌های لازم را صورت دهند.

پناهی ادامه داد: ممکن است امکان تامین ارز در برخی کشورها وجود نداشته باشد و در مقابل، ارز را از کشور دیگری تامین کنیم. اما به‌هرحال تلاش داریم تمام نیازهای ارزی کشور را با مدیریت پاسخگوئیم.

او افزود: با شکل‌گیری بازار دوم ارز صادرکننده نیز ارز را بر اساس تقاضا در آن ارائه کرده و نرخ نیز انگیزه صادرات را بیشتر می‌کند. این در شرایطی است که به نظر می‌رسد عرضه ارز در بازار بیشتر شود.

این مقام مسئول ادامه داد: هم‌اکنون در بازار دوم متوسط نرخ هر دلار ۹ هزار تومان است و واردکنندگان نیز به تناسب نیاز خود ارز مورد نیاز را از این بازار تامین می‌کنند بنابراین در نظرگرفتن دلار ۱۴ هزارتومانی برای واردات حجم بالایی را در نظر نمی‌گیرد که تاثیرگذار باشد.

پناهی گفت: نیاز است بر روی بازار دوم متمرکز شده و عرضه ارز را در آن بیشتر کنیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.