| کد خبر: 179524 |

◄ وعده همتی: بازار خود را آماده کاهش بیشتر نرخ ارز می‌کند

با توجه به مواضع اخیر رییس کل بانک مرکزی به نظر می‌رسد بازار خود را آماده رویارویی باقیمت‌های پایین‌تر ارز در هفته جاری می‌کند.

تین نیوز

با توجه به مواضع اخیر رییس‌کل بانک مرکزی به نظر می‌رسد بازار خود را آماده رویارویی با قیمت‌های پایین‌تر ارز در هفته جاری می‌کند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از خبر‌آنلاین، عبدالناصر همتی در صفحه اینستاگرام خود از برقراری یا به‌عبارت‌دیگر بازگشت ثبات نسبی به بازار ارز خبر داده است.

این بدان معناست که پروژه بانک مرکزی برای کنترل بازار ارز هنوز به اتمام نرسیده و اقدامات تازه‌تری نیز در راه است تا پس از اجرا ، عملیات تثبیت در دستور کار قرار گیرد.

همتی در پست خود تاکید کرده است:« ثبات نسبی ایجاد شده در بازار ارز، به همراه تقویت تدریجی ارزش پول ملی کشور،که موجب آرامش در بین اقشار مختلف مردم شده است، با ترفندهایی ازطرف کسانی که با اهداف مختلف ازجمله کسب سود از نوسانات بازار علیه ثبات و آرامش اقتصادی کشور جو روانی ایجاد می‌کنند، همراه شده است. درج مطالب جعلی به نقل از اینجانب در مورد ذخائر ارزی و سرنوشت برخی از سپرده‌های بانکی و کسری بودجه و... و بازنشر آن در فضای مجازی و بزرگ‌نمائی برخی اظهارات و اخبار بین‌المللی برای ایجاد نگرانی از وضعیت ارزی کشور در بین مردم، ازجمله این موارد است.

در این زمینه لازم می‌دانم تاکید کنم که نه‌تنها ذخائر ارزی کشور در وضعیت مطلوبی هست بلکه تسلط و احاطه بانک مرکزی بر بازار ارز پرقدرت‌تر از همیشه است و سیاست‌های بانک مرکزی برای تقویت ارزش پول ملی و واقعی شدن نرخ ارز، بر مبنای نظرات کارشناسی و واقعیت‌های اقتصادی تداوم می‌یابد.

لازم است بار دیگر یادآوری کنم که بانک مرکزی ضمن صیانت لازم از سپرده‌های مردم در بانک‌ها، اصلاح و به‌روز سازی نظام بانکی را با دقت طراحی و اجرا می‌کند. و مجموعه بانکی تمام ظرفیت خود را برای تقویت تولید و رشد اقتصادی به کار می‌گیرد.»

به نظر می‌رسد روزهای آتی برای نظام بانکی ایران و بازار ارز روزهای پرخبرتری باشد چراکه همتی به‌صراحت از ورود به پروژه اصلاح نظام بانکی سخن می‌گوید .

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.