| کد خبر: 175806 |

◄ وزیر مستعفی صنعت: امتحان خوبی در این چند ماه پس نداده‌ایم

وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت گفت: هر پیشنهادی که در نشست سران قوا تصویب شود اگر شجاعت به مدیران دولتی برنگردد کار درست نمی‌شود.

تین نیوز

وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت گفت: هر پیشنهادی که در نشست سران قوا تصویب شود اگر شجاعت به مدیران دولتی برنگردد کار درست نمی‌شود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از فارس، محمد شریعتمداری  گفت: انصافا باید بگویم که امتحان خوبی در این چند ماه پس نداده‌ایم و ما به عنوان مسئولان وزارت صنعت و همچنین آقای شافعی به عنوان رئیس اتاق بازرگانی ایران که باید زبان گویای شما در جلسات باشیم نتوانسته‌ایم به کفایت همه منویات را مطرح کنیم تا تصمیم‌‌گیری‌ها بر اساس خواسته شما صورت گیرد و امیدوارم در این زمینه آقای رحمانی جبران مافات کند.

او گفت: در حال حاضر به وفور کالاهای ما که با ارز 4200 تومانی در کشور تولید می‌شود صادر می‌شود. وقتی ارز را در بازار نیمایی 7 هزار تومان تعیین می‌کند یک بازار سوم پیش می‌آید و در این شرایط صادرات به‌صرفه می‌شود به‌طوری‌که در این شرایط یک‌میلیون تن گوجه‌فرنگی صادر می‌شود و گوجه‌فرنگی به یک عنصر نایاب در کشور تبدیل می‌شود که عامل آن سیاست‌های ارزی است که اگر حل نشود برخورد با آن برخورد با معلول است.

وی افزود: در واردات هم همینطور است گفتیم که با ارز 4200 تومانی کالا وارد کنند و وقتی ارز بازار آزاد به وجود آمد تقاضا برای واردات به 53 میلیارد دلار رسید که بخشی از آن تقاضای رانت‌جویانه بوده است.

هر پیشنهادی که در نشست سران قوا تصویب شود اگر شجاعت به مدیران دولتی برنگردد کار درست نمی‌شود. آقای جهانگیری من امروز که در میان شما نیستم اگر این مسیر ادامه پیدا کند هیچ مدیر دولتی پای سندی را امضا نمی‌کند و هیچ فردی جرات امضای سند ندارد و همه را به وزیر موکول می‌کند.

وی اظهار داشت: اکنون برخی رایزنان بازرگانی 7 ماه است که حقوق نگرفته‌اند اما کسی جرات نمی‌کند که تامین حقوق آن‌ها را از منابع غیر بپردازد. این به مصلحت کشور نیست من که دیگر نیستم هیچ جای دیگر هم مرا به کار نگیرید چون اگر این روند ادامه یابد حضور و وجود من کارایی ندارد.

شریعتمداری اظهار داشت: برخی از صادرکنندگان کشور می‌خواهند که به صورت مستمر به صادرات ادامه دهند؛ باید در سامانه نیما راه‌هایی پیدا کرد که امنیت صادرکنندگان و واردکنندگان حفظ شود.

وی افزود: باید حرف صادرکنندگان را شنید که چرا بازگشت ارز سه‌ماهه امکان‌پذیر نیست؛ باید این موارد را اصلاح کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.