| کد خبر: 174344 |

◄ تقدیر وزیر ارتباطات از وزیر صمت برای شفاف‌سازی و فساد زدایی

امروز نظام ارزیابی در وزارت صمت فعال‌شده و اگر بسیاری از سامانه‌های دستگاه‌های دیگر به این سامانه متصل شوند، چه هدفی مهم‌تر از این تحقق پیدا می‌کند که می‌توان جلوی بروز تخلفات را گرفت. کار امروز، بسیار ارزشمند است و جا دارد به آقای شریعتمداری تبریک بگویم که در تحقق دولت الکترونیک اهتمام داشته‌اند.

تین نیوز

محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم رونمایی از سامانه‌های تجارت کشور با تقدیر از محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت به خاطر پیش‌قدم شدن در شفاف‌سازی و فساد زدایی با استفاده از دولت الکترونیک گفت: امروز نظام ارزیابی در وزارت صمت فعال‌شده و اگر بسیاری از سامانه‌های دستگاه‌های دیگر به این سامانه متصل شوند، چه هدفی مهم‌تر از این تحقق پیدا می‌کند که می‌توان جلوی بروز تخلفات را گرفت. کار امروز، بسیار ارزشمند است و جا دارد به آقای شریعتمداری تبریک بگویم که در تحقق دولت الکترونیک اهتمام داشته‌اند.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از شاتا، وزیر ارتباطات در سخنرانی خود در این مراسم گفت: بعد از تصویب قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز یکی از شیوه‌های اساسی که مدنظر قرار گرفت نظام پیشگیری بود تا براساس آن بتوانیم جلوی رانت و فساد را بگیریم و در مکانیسم واردات و صادرات در کشور شفافیت ایجاد کنیم.

آذری‌جهرمی افزود: در توسعه سامانه‌ها توفیقات خوبی به دست آمد که یکی از نمونه‌های موفق آن، سامانه طرح ثبت تلفن همراه است که توانست جلوی حجم بسیاری از قاچاق گوشی همراه را بگیرد. آمار دولت هم نشان می‌دهد که 12 هزارمیلیارد تومان از حجم قاچاق در کشور کاسته شده است. البته اخیراً با توجه به نوسانات ارزی، واردات قاچاق کمرنگ‌تر و صادرات آن بیشتر شده است.

او ادامه داد: نکته اساسی که در مورد سامانه‌ها وجود دارد و مورد غفلت قرارگرفته، عدم اتصال سامانه‌های مرتبط، به یکدیگر است. چراکه در بین دستگاه‌های دولتی، همچنان اصطکاک جدی برای اتصال وجود دارد. درحالی‌که اتصال و هم‌افزایی است که می‌تواند فرایندها را اصلاح کند. ما نمی‌توانیم هرروز دستگاه‌های قضایی و امنیتی را مشغول کنیم تا دنبال فساد بگردند و با آن برخورد کنند. باید یک‌بار برای همیشه روندهای فسادزا را با اقتصاد سالم اصلاح کنیم. در این مسیر، وزارت صمت سامانه‌ای برای اتصال تمام زیرسیستم‌های داخلی وزارتخانه راه‌اندازی کرده که این ارزشمندترین پروژه است. سامانه اعتبار سنجی که امروز یکی از پروژه‌هاست، می‌تواند به ساری از تصمیمات ما را اصلاح کند.

وزیر ارتباطات تأکید کرد: امروز نظام ارزیابی در وزارت صمت فعال‌شده و اگر بسیاری از سامانه‌های دستگاه‌های دیگر به این سامانه متصل شوند می‌شود، چه هدفی مهم‌تر از این تحقق پیدا می‌کند که می‌توان جلوی بروز تخلفات را گرفت؛ کار امروز، بسیار ارزشمند است و جا دارد به آقای شریعتمداری تبریک بگویم که در تحقق دولت الکترونیک در زیرمجموعه‌های خود اهتمام داشته‌اند. درعین‌حال باید تأکید کنم که ما هم به‌عنوان دستور حاکمیتی و هم دستور دولتی براین موضوع پافشاری می‌کنیم که نگهداشت اطلاعات در دستگاه‌ها فساد بوده و باید جرم تلقی شود.

او تصریح کرد: همان‌طور که ما براساس قانون مبارزه با قاچاق و ارز در واردات، بسیاری از فرآیندها را تسهیل و نظارت و پیگیری کردیم؛ وزارت صمت هم در این زمینه باید برای بقیه دستگاه‌ها محور شود.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.