| کد خبر: 170034 |

◄ درخواست افزایش یک روزه تعطیلات هفتگی برای کاهش مصرف برق+برنامه خاموش‌های امروز

تعطیلی یک روز در هفته باعث کاهش 10درصدی مصرف برق پایتخت می‌شود. غلامرضا خوش‌خلق مدیرعامل برق منطقه‌ای تهران با اعلام این مطلب گفت: تغییر ساعات اداری به کاهش ٢٠٠ تا ٥٠٠ مگاواتی مصرف برق پایتخت منجر شده که کمک نسبتا خوبی است.

تین نیوز

تعطیلی یک روز در هفته باعث کاهش 10درصدی مصرف برق پایتخت می‌شود. غلامرضا خوش‌خلق مدیرعامل برق منطقه‌ای تهران با اعلام این مطلب گفت: تغییر ساعات اداری به کاهش ٢٠٠ تا ٥٠٠ مگاواتی مصرف برق پایتخت منجر شده که کمک نسبتا خوبی است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از انتخاب، خوش‌خلق عصر سه‌شنبه در نشست شورای اداری استان تهران با اشاره به اینکه گرمای هوا در سال‌جاری منجر به افزایش ٣‌درصدی مصرف پایتخت نسبت به سال گذشته شده است اضافه کرد: تهران گرمای تا ٤٣ درجه را در بعضی روزها تجربه کرده است و هر یک درجه افزایش دما ١٥٠٠ مگاوات افزایش بار مصرف به همراه دارد.

او به کمبود بارش‌های زمستانی اشاره کرد و افزود: کاهش بارندگی‌ها و درنتیجه کاهش آب پشت سدها موجب شد نیروگاه‌های برق‌آبی استان تهران که هرساله حدودا 9500مگاوات برق کشور را تامین می‌کنند نتوانند این مقدار را در سال‌جاری تامین کنند.

مدیرعامل برق تهران بابیان اینکه سیستم‌های خنک‌کننده یک‌سوم برق کشور را مصرف می‌کنند گفت که امسال برق مصرفی سیستم‌های سرمایشی در کل کشور ازجمله تهران به حدود 58 هزار مگاوات رسیده است که نسبت به سال گذشته شش‌هزار مگاوات افزایش را نشان می‌دهد.

خوش‌خلق بابیان اینکه 25‌درصد مشترکان کشور در تهران هستند و هم‌زمانی گرما در کل‌کشور مشکلاتی ایجاد می‌کند تصریح کرد: با توجه به اینکه برق منطقه‌ای تهران برق در مدار خود را با استان‌های مختلف ازجمله گیلان، مازندران، زنجان، سمنان و اصفهان به اشتراک می‌گذارد اختلال در این شرکت برای بسیاری از نقاط کشور ایجاد مشکل می‌کند.

شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ در اطلاعیه‌ای برنامه قطعی برق استان تهران برای امروز چهارشنبه 27 تیرماه را اعلام کرد.

شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به فرارسیدن فصل گرما و پایداری دما و افزایش استفاده نامتعارف از سیستم‌های سرمایشی و به‌تبع آن افزایش بار شبکه و نیز عدم رعایت الگوی مصرف توسط برخی مشترکان، ناگزیر به اعمال مدیریت اضطراری بار در شبکه در برخی ساعات هستیم. لازم به ذکر است که عوامل تأثیرگذار بر اعمال مدیریت بار شبکه، همکاری و کاهش مصرف توسط مشترکان، افزایش دما و ظرفیت شبکه هست.

برای مشاهده برنامه قطعی برق در تهران اینجا کلیک کنید.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.