| کد خبر: 161378 |

یک کارشناس:

◄ نرخ فعلی ارز نتیجه سرکوب قیمت‌ها است

هرچند افزایش نرخ ارز آن‌چنان شرایط اقتصادی بازار را به گونه‌ای ملتهب کرده است که بانک مرکزی هفته گذشته با صدور اطلاعیه ای بسته ضدالتهاب بازار ارز را برای برون رفت از وضعیت موجود و برگرداندن آرامش به بازار و حفظ و تداوم دستاوردهای حاصله، رونمایی کرد اما یک کارشناس معتقد است در کشور ما دولت‌ها به‌جای انجام اصلاحات اساسی به تزریق مُسکن اکتفا می‌کنند.

تین نیوز

هرچند افزایش نرخ ارز اقتصاد کشورمان را به گونه‌ای ملتهب کرده که بانک مرکزی هفته گذشته با صدور اطلاعیه‌ای بسته ضدالتهاب بازار ارز را برای برون‌رفت از وضعیت موجود و برگرداندن آرامش به بازار و حفظ و تداوم دستاوردهای حاصله، رونمایی کرد اما یک کارشناس معتقد است در کشور ما دولت‌ها به‌جای انجام اصلاحات اساسی به تزریق مُسکن اکتفا می‌کنند.

به گزارش تین‌نیوز، سعید قصابیان در خصوص افزایش نرخ ارز گفت: نرخ ارز (در کنار نرخ سود بانکی و نرخ تورم و نرخ بیکاری) شاخص و دماسنج اقتصاد بوده و آینه‌ای هستند که شرایط را در معرض دید تصمیم‌گیران و مردم قرار می‌دهند.

وی تاکید کرد: وقتی اقتصاد کشور به هر دلیلی دچار مشکل شده و مثلاً دخل و خرج ارزی کشور از تعادل خارج می‌شود ارزش پول ملی کاهش می‌یابد و اگر غیر از این باشد باید تعجب کرد.

قصابیان افزود: متاسفانه دولت‌ها به‌جای انجام اصلاحات اساسی به تزریق مُسکن اکتفا می‌کنند و با سرازیر کردن دلارهای نفتی به بازار،  قیمت ارز را سرکوب می‌کنند.

به گزارش تین‌نیوز، او خاطرنشان کرد: این دلارها می‌توانستند به سرمایه‌گذاری ملی و تولید و اشتغال منجر شوند.

این کارشناس اظهار داشت: این روش تا جایی جواب می‌دهد که دلاری برای سوزاندن در تنور اقتصاد غیر مولد موجود باشد. وقتی دلارها ته می‌کشند این می‌شود که امروز می‌بینیم.

قصابیان یادآور شد: وقایع ارزی سال 91 پیش روی ماست ولی ظاهراً حاضر نیستیم از این تجربه‌ها استفاده کنیم.  اگر هوا گرم است با دست‌کاری دماسنج نمی‌شود اتاق را خنک کرد. به عبارت دیگر: آینه چون روی تو بنمود راست / خود شکن آئینه شکستن خطاست.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.