| کد خبر: 147002 |

تسهیلات پرداختی بانک‌ها بیش از 17 درصد افزایش یافت

تسهیلات پرداختی بانک‌ها طی پنج ماهه سال 1396 به بخش‌های اقتصادی با مبلغ 4 . 2082 هزار میلیارد ریال افزایش 17 درصدی دارد.

تین نیوز
تسهیلات پرداختی بانک‌ها طی پنج ماهه سال 1396 به بخش‌های اقتصادی با مبلغ 4 . 2082 هزار میلیارد ریال افزایش 17 درصدی دارد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی ؛ تسهیلات پرداختی بانک‌ها طی پنج ماهه سال 1396 به بخش‌های اقتصادی با مبلغ 2082.4 هزار میلیارد ریال است که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل مبلغ 308.8 هزار میلیارد ریال معادل 17.4 درصد افزایش داشته است.

سهم تسهیلات پرداختی در قالب سرمایه در گردش در تمام بخش‌های اقتصادی طی پنج ماهه سال جاری مبلغ 1334.6 هزار میلیارد ریال (معادل 64.1 درصد کل تسهیلات پرداختی) است که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل مبلغ 134.7 هزار میلیارد ریال معادل 11.2 درصد افزایش داشته است.
سهم تسهیلات پرداختی بابت تأمین سرمایه در گردش بخش صنعت و معدن نیز در پنج ماهه سال جاری معادل 537.5 هزار میلیارد ریال بوده است که حاکی از تخصیص 40.3 درصد از منابع تخصیص یافته به سرمایه درگردش تمام بخش‌های اقتصادی (مبلغ 1334.6 هزار میلیارد ریال) است.

همچنین از 627.7 هزارمیلیارد ریال تسهیلات پرداختی در بخش صنعت و معدن معادل 85.6 درصد آن (مبلغ 537.5 هزار میلیارد ریال) در تأمین سرمایه در گردش پرداخت شده که بیانگر توجه و اولویت‌دهی به تأمین منابع برای این بخش ازجانب بانک‌ها در سال جاری است.
تعداد 104 هزار و 479 فقره تسهیلات به بخش صنعت و معدن با میانگین پرداختی هر فقره 6007 میلیون ریال پرداخت شده که بیشتر از میانگین پرداختی سایر بخش‌هاست. همچنین در بخش خدمات تعداد 1 میلیون و 792 هزار و 859 فقره تسهیلات با میانگین پرداخت هر فقره 473 میلیون ریال پرداخت شده است.
قابل تأکید است همچنان باید در تداوم مسیر جاری ملاحظات مربوط به کنترل تورم را نیز در نظر گرفت و همواره مراقب قدرت گرفتن ظرفیت تورمی ناشی از فشار تقاضای کل در اقتصاد نیز بود. بر این اساس ضروری است به افزایش توان مالی بانک‌ها از طریق افزایش سرمایه و بهبود کفایت سرمایه بانک‌ها، کاهش تسهیلات غیرجاری و بازگرداندن آنها به مسیر صحیح اعتباردهی بانک‌ها، افزایش بهره‌وری بانک‌ها در تامین سرمایه در گردش تولیدی، پرهیز از فشارهای مضاعف بر دارایی بانک‌ها و ترغیب بنگاه‌های تولیدی به سمت بازار سرمایه به عنوان یک ابزار مهم درتامین مالی طرح‌های اقتصادی (ایجادی) توجه ویژه‌ای کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.