| کد خبر: 139045 |

50 هزار میلیارد ریال تفاهمنامه اقتصادی در رفسنجان امضا شد

فرماندار رفسنجان گفت: بیش از 50 هزار میلیارد ریال تفاهمنامه اقتصادی طی چهار سال گذشته در این شهرستان امضا شده که از این میزان 15 هزار میلیارد به اجرا درآمده و اشتغالزایی ایجاد کرده است.

تین نیوز

فرماندار رفسنجان گفت: بیش از 50 هزار میلیارد ریال تفاهمنامه اقتصادی طی چهار سال گذشته در این شهرستان امضا شده که از این میزان 15 هزار میلیارد به اجرا درآمده و اشتغالزایی ایجاد کرده است.

حمید ملانوری روز پنجشنبه در همایش مبلغان و شاگردان امام صادق (ع) در روز شهادت این امام همام در اداره تبلیغات اسلامی رفسنجان افزود: سیاست های اقتصاد مقاومتی بهترین نسخه شفابخش در راستای رفع مشکلات جامعه با پیوست فرهنگی است.
وی اظهار کرد: بیش از 10 هزار میلیارد ریال پروژه اقتصادی تا اواخر تابستان امسال در این شهرستان به بهره برداری می رسد.
ملانوری گفت: سیاست های اقتصاد مقاومتی، معجونی از الگوها و رفتارها برای رونق فضای اقتصادی و فرهنگی جامعه است.
وی تصریح کرد: بهبودی و کمک به معیشت مردم می تواند آمار زندانی ها، طلاق ها و مزاحمت ها، اعتیاد و سایر معضلات اجتماعی را کم کند، اوضاع فرهنگی را بهبود بخشد و بر بهبود کسب و کار و رونق اقتصادی تاثیر بگذارد.
وی با اشاره به اینکه طی سال های گذشته توجه به اقتصاد و موضوع تک محصولی بودن رفسنجان و اینکه عمده مردم به کشاروزی در قالب 84 هزار هکتار باغ پسته فعالیت دارند توجه شده است افزود: این در حالی است ما از بخش های معادن، زیرساخت ها، گردشگری و صنعت غافل بودیم.
وی ادامه داد: با تشکیل ستاد مثلث توسعه اقتصادی در طول چهار سال اخیر و اعتمادی که برای سرمایه گذران ایجاد شد فعالیت های خوبی در راستای احیای معیشت و اقتصاد رفسنجان ایجاد کرده است.
ملانوری ائمه جماعات را عنصر مهمی در راستای ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: این قشر در مساجد می توانند در ایجاد انگیزه و جلب اعتماد مردم در زمینه ورود به سیاست های اقتصاد مقاومتی تاثیرگذار باشد.
فرماندار رفسنجان تأکید کرد: امروز نیاز است در راستای تولید و اشتغال و جلوگیری از مهاجرت ها، جلوگیری از حاشیه نشینی ها و استفاده از منابع و ظرفیت ها به دنبال اشتغال خرد و مشاغل خانگی باشیم که در این زمینه در رفسنجان فعالیت های چشمگیری انجام شده است.
وی اظهار کرد: اجرای طرح احیاگران آبادی در قالب یک برنامه بومی برای ایجاد اشتغال روستایی در دستور کار است و در این زمینه به کمک روحانیون نیازمندیم.
فرماندار رفسنجان با اشاره به ایجاد شورای اقتصاد مقاومتی در 80 روستای رفسنجان اظهار کرد: شورای اقتصاد مقاومتی با حضور دهیار و شورای محل و فعالان اقتصادی در این روستاها راه اندازی شده و یکسری طرح های اشتغالزایی در هر روستا تدوین شده و تسهیلات کم بهره و مجوز به متقاضیان در این راستا ارائه می شود.
وی ادامه داد: امروز برای کشت زعفران، عناب، گل گاوزبان و دیگر گیاهانی که به آب کمی نیاز دارند در دهستان خنامان بیش از 10 هکتار تقاضا داشتیم.
ملانوری خاطرنشان کرد: در روستاها با اجرای طرح های اشتغالزایی علاوه بر اینکه تسهیلات کم بهره و آموزش های لازم در اختیار متقاضیان قرار داده می شود بازار فروش نیز برای آنها فراهم می شود تا دغدغه فروش محصولات خود را نداشته باشند.
رفسنجان در 110 کیلومتری کرمان قرار دارد.
 

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.