| کد خبر ۳۱۰۴۵۴
کپی شد

◄ همزمان با رشد سامانه «همیار»؛ خط ۲ متروی اصفهان با طراحی مناسب سازی برای معلولان

خط ۲ متروی اصفهان با طراحی مناسب سازی برای معلولان تدوین شده است؛ سامانه «همیار» نیز طی دو سال بیش از ۱۸ هزار سفر ثبت کرده و به الگویی ملی تبدیل شده است.

همزمان با رشد سامانه «همیار»؛ خط ۲ متروی اصفهان با طراحی مناسب سازی برای معلولان
تین نیوز |

معاون حمل ونقل و ترافیک شهردار اصفهان اعلام کرد: تمامی طرح های خط ۲ متروی اصفهان با طول ۲۴.۵ کیلومتر و ۲۶ ایستگاه، متناسب با نیاز افراد دارای معلولیت تدوین شده است. همزمان، سامانه حمل ونقل ویژه معلولان «همیار» طی دو سال گذشته بیش از ۱۸ هزار سفر ثبت کرده و به الگویی ملی تبدیل شده است.

به گزارش تین نیوز، سعید ساکت در آئین سومین سال فعالیت سامانه «همیار» گفت: اراده مدیریت شهری برای توسعه خدمات به افراد دارای معلولیت جدی است و در طراحی خط ۲ متروی اصفهان تمامی ایستگاه ها بر اساس معیارهای مناسب سازی تدوین شده اند. فاز نخست این خط به طول ۵.۵ کیلومتر به زودی وارد بهره برداری آزمایشی خواهد شد.

وی افزود: چالش های خط یک مترو که روزانه ۱۲۰ هزار نفر را جابه جا می کند، به شرکت متروی منطقه گزارش شده تا در طراحی خط دو لحاظ شود و کیفیت خدمات برای افراد دارای معلولیت ارتقا یابد.

ساکت همچنین به موفقیت سامانه «همیار» اشاره کرد و گفت: این سامانه طی دو سال گذشته نزدیک به ۱۸ هزار سفر ثبت کرده است؛ به معنای ۱۸ هزار فرصت برای خروج افراد دارای معلولیت از انزوا و حضور در فضای شهری. بیشترین سفرها در روزهای دوشنبه ثبت شده و برخی افراد بیش از ۱۰۰ بار از خدمات سامانه استفاده کرده اند که نشان دهنده اعتماد و امنیت سیستم است.

محمد پرورش مدیرعامل سازمان تاکسیرانی نیز اعلام کرد: سامانه «همیار» تنها سامانه حمل ونقل معلولان مبتنی بر رصد و گزارش گیری در کشور است و به الگویی برای سایر کلان شهرها تبدیل شده است. وی افزود: حمایت شهرداری از این خدمات از ۷۰ درصد به ۹۰ درصد رسیده و در بخش کمک هزینه ایاب وذهاب دانش آموزان استثنایی نیز رشد ۵۰ درصدی ثبت شده است.

پرورش خاطرنشان کرد: طی دو سال گذشته ۱۷,۵۲۶ سفر ثبت شده و تنها در ماه گذشته ۱,۰۷۲ سفر انجام شده است. این آمارها نشان دهنده کارآمدی سامانه و نقش آن در تسهیل حضور اجتماعی و آموزشی افراد دارای معلولیت است.

خط ۲ متروی اصفهان با طراحی مناسب سازی برای معلولان، نمادی از اراده مدیریت شهری در توسعه حمل ونقل انسان محور است. همزمان، سامانه «همیار» با ثبت بیش از ۱۸ هزار سفر در دو سال، نشان داده که حمل ونقل ویژه معلولان می تواند به الگویی ملی برای سایر شهرها تبدیل شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تین نیوز، تا ۲۴ ساعت بعد منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.
  • در نوشتن نظرات، لطفا بعد از هر کلمه، یک فاصله خالی بگذارید.
  • در انتقال تخلفات دستگاه‌ها، موارد تخلف را با ضمیمه نمودن اسناد تخلف به آدرس info@tinn.ir ارسال نمایید تا امکان پیگیری بصورت مستند فراهم شود.