| کد خبر: 266179 |

پروژه قطار سریع‌ السیر اصفهان قم تهران در اولویت دولت قرار گرفت

​معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: کارگروه رصد و پیگیری مشکلات اصفهان در سطح ملی تشکیل خواهد شد.

تین نیوز

​معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: کارگروه رصد و پیگیری مشکلات اصفهان در سطح ملی تشکیل خواهد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، محسن منصوری در حاشیه بازدید از پروژه قطار سریع السیر اصفهان ـ قم ـ تهران، پس از بازدید از مراحل اجرایی و زیرسازی این پروژه اظهار داشت: این پروژه در حال حاضر در حدفاصل اصفهان تا قم در مرحله زیرسازی، اجرایی و عملیاتی شده است.

وی با اشاره به اینکه پروژه قطار سریع السیر اصفهان ـ قم ـ تهران از اولویت های مهم دولت و از تأکیدات ریاست جمهوری است، افزود: تأکید رئیس جمهور بر این است که این پروژه در صدر پروژه های عمرانی اصفهان دنبال شود.

معاون اجرایی رئیس جمهور بیان کرد: در اصفهان چند اولویت مهم داریم، مسئله نخست تأمین آب استان اصفهان است، در مراحل بعدی پروژه قطار سریع السیر اصفهان تا تهران دنبال می شود.

وی افزود: از لحاظ اجرایی حدفاصل قم تا اصفهان 245 کیلومتر است که از این میزان حدود 150 کیلومتر (70 درصد) زیرسازی عملیاتی شده است. پل های متعدد، تونل های مسیر و عملیات فنی بسیار با کیفیتی در این پروژه در حال انجام است.

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: از لحاظ فرایند اجرایی، در شورای اقتصاد مصوبه ای  اخیراً صادر شده که مسیر فاینانس پروژه مجدداً فعال شود . اشکالاتی در فرایند اجرایی این پروژه ایجاد شده بود اما با پیگیری استاندار اصفهان و دستور ریاست جمهوری مسئله ای که باید توسط شورای اقتصاد حل و فصل می شد، تعیین تکلیف شد و سازمان برنامه در مرحله صدور تضمین نامه است تا کار با سرعت و جدیت بیشتری دنبال شود.

وی تصریح کرد: اشکالاتی در حوزه مدیریتی وجود داشته که توسط راه و شهرسازی در حال رفع است، همچنین نارسایی در حوزه تأمین مالی پروژه با مصوبه شورای اقتصاد و صدور تضمین نامه حل و فصل خواهد شد.

 منصوری گفت: در این سفر نیز جلسه ای با حضور همه مسئولان مرتبط تشکیل و در حوزه های مدیریتی، تأمین مالی و وظایف دستگاه ها تصمیم گیری شد تا پروژه قطار سریع السیر اصفهان ـ تهران با سرعت و جدیت دنبال شود. با تدابیر اتخاذ شده و جدیتی که در کار است پروژه به زودی به فعالیت و تحرک خوبی خواهد رسید.

وی ادامه داد: مهم ترین مسئله این پروژه تأمین مالی است اما دولت تمامی ظرفیت خود را برای فعال سازی پروژه به کار خواهد بست.

معاون اجرایی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: صبح امروز جلسه ای را با حضور معاون اول رئیس جمهور در خصوص پروژه های عمرانی کلان کشور داشتیم، در مورد اصفهان نیز عنوان شد دو مسئله از جمله تأمین آب استان و سپس پروژه قطار سریع السیر اصفهان ـ قم ـ تهران در اولویت هستند.

وی ادامه داد: در خصوص تأمین آب استان اصفهان، طبق برنامه های استاندار اصفهان پروژه های تأمین آب را دنبال می کنیم در مورد مسائل زیرساختی نیز قطار سریع السیر را با جدیت دنبال خواهیم کرد.

منصوری گفت: با درخواست استاندار اصفهان مقرر شده تا کارگروهی در سطح ملی برای پیگیری و رصد مشکلات استان اصفهان تشکیل شود که در این کارگروه پیشرفت پروژه قطار سریع السیر اصفهان ـ تهران را نیز دنبال خواهیم کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.