| کد خبر: 266170 |

علت آلودگی هوای اصفهان بررسی شود

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: تأکید ریاست جمهوری بر پیگیری و کاهش شرایط آلودگی هوای اصفهان است و مجموعه های دولتی را مکلف کرده اند در این مسیر با تمام توان یاری رسان باشند.

تین نیوز

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: تأکید ریاست جمهوری بر پیگیری و کاهش شرایط آلودگی هوای اصفهان است و مجموعه های دولتی را مکلف کرده اند در این مسیر با تمام توان یاری رسان باشند.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، محسن منصوری شامگاه سه شنبه در قرارگاه مقابله با آلودگی هوای اصفهان اظهار کرد، اجرای قانون هوای پاک در اصفهان موضوعی فراتر از استان اصفهان و دغدغه ای ملی است.

وی ادامه داد: تأکید ریاست جمهوری نیز بر پیگیری و کاهش شرایط آلودگی هوای اصفهان است و مجموعه های دولتی را مکلف کرده اند در این مسیر با تمام توان یاری رسان باشند.

معاون اجرایی رئیس جمهور بیان کرد: هدف این است که با برنامه ریزی صحیح و زمان بندی شده این معضل را جبران کرد.

منصوری ادامه داد: در دولت نهم و دهم فرایندهایی در این خصوص دنبال شد و مباحثی از جمله مدیریت حمل ونقل، مدیریت سوخت و گازسوز کردن خودروها در دستور کار قرار گرفت اما برخی قوانین و مصوبات سال ها معطل مانده است و با مشکلات انباشته مواجه هستیم.

کاهش آلودگی هوا زمان بر است

وی ضمن اشاره به اینکه میراث دار آلودگی هوا و اقدامات انجام نشده در این خصوص هستیم، عنوان کرد: البته خود را مسئول می دانیم و مسئولیت های خود را می پذیریم اما نمی توانیم توقع داشته باشیم تا ظرف چند ماه همه مشکلات مرتفع شود اما با همت دولت و مدیران کل در استان بخش اعظمی از مشکلات قابل رفع است.

گام های اصفهان در کنترل آلودگی هوا

معاون اجرایی رئیس جمهور اظهار کرد: برخی اقدامات از جمله تولید بنزین یورو ۵ به میزان ۷/۵ میلیون لیتر، تولید ۸ میلیون لیتر گازوئیل استاندارد، تقویت و توسعه قطار شهری و گام های بلند اصفهان در ایجاد نیروگاه های خورشیدی از جمله اقدامات رو به جلو و مطلوبی است که در این خصوص انجام شده است.

تعریف و تدوین بسته جامع رفع معضل آلودگی هوای اصفهان با قید فوریت

منصوری عنوان کرد: بسته جامعی برای کمک به حل مشکل آلودگی هوای اصفهان آماده و با قید فوریت در دولت مطرح و تصویب شود.

وی ادامه داد: این بسته بایستی در چارچوب منابع مالی و ضوابط دولت و به صورت کاربردی و اساسی تدوین و ارائه شود.

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: این بسته از جنس دریافت مجوز، تسهیلگری و حمایت است تا بتوانیم در کوتاه ترین زمان ممکن شاهد کاهش آلودگی هوای اصفهان باشیم.

تشکیل قرارگاه مشکلات استان اصفهان در سطح ملی

منصوری تصریح کرد: همچنین با قید فوریت و با مدیریت معاون اول رئیس جمهور جلسه ای در تهران با حضور رؤسای دستگاه ها در راستای حل مسئله آلودگی هوای اصفهان خواهیم داشت زیرا این مورد تأکید ریاست جمهوری است.

معاون اجرایی رئیس جمهور اظهار کرد: کمک هایی به توسعه قطار شهری در سایر کلانشهرها و استان ها می شود که در این خصوص سهم استان اصفهان دیده نشده که گلایه به حقی است. این موضوع را نیز می توانیم با جدیت در جلسه بررسی معضلات استان اصفهان پیگیری کنیم.

مانعی برای واردات اتوبوس برقی نیست

منصوری در خصوص واردات اتوبوس برقی به اصفهان متذکر شد: در این خصوص مجوزی را دولت صادر کرده که واردات این اتوبوس ها هیچ گونه مانعی ندارد، در این راستا اگر مانعی بود حاضر به رفع آن هستیم.

وی اضافه کرد: اقداماتی که می توانیم در راستای کاهش آلودگی هوای اصفهان انجام دهیم استانی و ملی هستند.

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: در این راستا استان اصفهان می تواند با استفاده از ظرفیت صنایع و شرکت های دانش بنیان شرایط مطلوب تری از تهران داشته باشد.

ضرورت پای بندی صنایع به مسئولیت های اجتماعی

منصوری ضمن اشاره به درخواست استاندار اصفهان مبنی بر اجرای مسئولیت اجتماعی صنایع استان، خاطرنشان کرد: بایستی صنایع نسبت به مسئولیت اجتماعی خود پای بند باشند و شخصاً این موارد را پیگیری می کنم تا صنایع فعالیت های مستقیمی که برای برای بهبود فرایند خود موظف هستند را به خوبی انجام دهند، همچنین در واردات و بهره برداری از اتوبوس های برقی یاری رسان استان باشند.

وی ادامه داد: البته صنایع استان نسبت به مسئولیت اجتماعی خود متعهد هستند اما انتظار داریم بیش از پیش به این عرصه وارد شوند.

ضرورت عزم همگانی برای رفع مشکل آلودگی هوای اصفهان

معاون اجرایی رئیس جمهور عنوان کرد: استانداری مرجع هماهنگی و نظارت است و قرار نیست وظیفه سایر دستگاه ها را بر دوش بگیرد در این راستا انتظار می رود سازمان محیط زیست نیز به وظایف خود به خوبی عمل کند.

منصوری خاطرنشان کرد: حل مشکل آلودگی هوا در کشور با هماهنگی و تمرکز همه دستگاه ها محقق خواهد شد.

وی ادامه داد: در کشور هر کجا که عزم جدی برای انجام کاری شد با موفقیت همراه بودیم اکنون نیز دولت برای رفع مشکل آلودگی هوا در استان اصفهان عزم جدی دارد.

معاون اجرایی رئیس جمهور در مورد خروج خودروهای فرسوده، بیان کرد: متأسفانه از این موضوع غفلت شده است اما درصدد هستیم تا این چرخه دوباره فعال شود.

منصوری افزود: در سال جاری و تاکنون مازوت سوزی در اصفهان انجام نشده است، این مزیتی است که با مقاومت استاندار اصفهان مدیریت شده است تا حتی الامکان این اتفاق نیفتد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.