| کد خبر: 246983 |

۱۹۳ کیلومتر از راه های استان اصفهان در حال ساخت است

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه ۱۹۳ کیلومتر پروژه راهسازی در استان اصفهان در حال ساخت است گفت: این اداره کل با برقراری تردد ایمن و روان در سطح جاده های استان در خدمت رسانی به مردم کوشا است.

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه ۱۹۳ کیلومتر پروژه راهسازی در استان اصفهان در حال ساخت است گفت: این اداره کل با برقراری تردد ایمن و روان در سطح جاده های استان در خدمت رسانی به مردم کوشا است.

به گزارش تین نیوز به نقل از  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی؛ علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار داشت: استان اصفهان با مساحت تقریبی ۱۰۷ هزار کیلومتر مربع ۶.۵ درصد خاک کشور را داراست که ۲۵ هزار کیلومتر راه همسنگ، همجواری با ۹ استان و دارا بودن ۱۱۴ شهر همگی نشان از اهمیت بسیار بالای این استان در زمینه حمل و نقل و حوزه شهری است.  

وی افزود: راه های استان اصفهان به عنوان چهارراه حمل و نقل کشور از تردد بالایی برخوردارند از این رو استان اصفهان قلب تپنده و پیوند دهنده کریدور شمال - جنوب و غرب به شرق کشور محسوب می شود.   

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان داشت: این اداره کل در حوزه مهندسی و ساخت به منظور ایجاد تردد ایمن و رفع نقاط حادثه خیز، تبدیل و ارتقاء محورهای موجود (از راه های اصلی به بزرگراهی و راههای بزرگراهی به آزادراه ها) را در اولویت های کاری قرار داده است.  

وی با بیان اینکه براساس آخرین آمار تا پایان سال ۱۴۰۰ مجموع راه های استان اصفهان ۱۱ هزار و ۶۸۴ کیلومتر بوده گفت: طول آزادراه های استان ۴۸۰ کیلومتر، بزرگراه ها دو هزار و ۱۷۴ کیلومتر، راه های اصلی دو هزار و ۲۴۵ کیلومتر و راه های فرعی یکهزار و ۸۵ کیلومتر است.  

قاری قرآن ادامه داد: حدود ۴۱۱ دستگاه پل با دهانه بالای ۶ متر، ۱۵ هزار و ۵۸۷ دستگاه پل با دهانه کمتر از شش متر (آبرو) و دو دستگاه تونل (که یک دستگاه آن به بهره برداری رسیده است) در استان اصفهان موجود است.  

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۲۷ قرارداد توسط اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان در مجموع با مبلغ قرارداد ۴۸۰ میلیارد تومان در حوزه راه منعقد شده، که تاکنون برای این قراردادها ۲۹۰ میلیارد تومان هزینه شده است.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به اینکه براساس این قراردادها ۱۹۳ کیلومتر پروژه راهسازی در سطح استان در دست اجرا قرار دارد. اذعان داشت: با توجه به نقش تقاطع در نقاط حادثه خیز، در سطح استان اصفهان در حال حاضر ۶ دستگاه تقاطع غیرهمسطح (۱۲ پل) با هزینه ای بالغ بر ۸۳.۵ میلیارد تومان در دست اجرا می باشد و مناقصه چهار پروژه دیگر تقاطع غیرهمسطح (۱۱ پل) با اعتبار ۱۱۴ میلیارد تومان برگزار شده است.  

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.