| کد خبر: 246426 |

کمک های دولت برای بهبود وضعیت حمل و نقل اصفهان تصویب شد

معاون حمل ونقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: یکصدوهفتادوچهارمین جلسه شورای عالی ترافیک شهرهای کشور ویژه بررسی مشکلات و برنامه های حمل و نقل و ترافیک شهر اصفهان با حضور رئیس شورای اسلامی شهر، شهردار در وزارت کشور برگزار شد.

تین نیوز

معاون حمل ونقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: یکصدوهفتادوچهارمین جلسه شورای عالی ترافیک شهرهای کشور ویژه بررسی مشکلات و برنامه های حمل و نقل و ترافیک شهر اصفهان با حضور رئیس شورای اسلامی شهر، شهردار در وزارت کشور برگزار شد.

به گزارش تین نیوز، حسین حق شناس اظهار کرد: در یکصدوهفتادوچهارمین جلسه شورای عالی ترافیک شهرهای کشور، وضعیت موجود، آمار و اطلاعات مرتبط با آلودگی هوا، ایمنی و تصادفات و وضعیت سیستم های حمل و نقل کلان شهر اصفهان بررسی شد.

وی با اشاره به ارائه نتایج پروژه سیاهه انتشار آلودگی های هوای اصفهان در جلسه شورای عالی ترافیکی شهرهای کشور، افزود: سهم عمده آلاینده های اصفهان مربوط به منابع ثابت و صنایع است و باید برنامه های بازدارنده جدی تری در فصل های سرد برای کاهش آلایندگی صنایع به کار برد.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهردار اصفهان با بیان اینکه تعداد تلفات ناشی از تصادفات در سه سال گذشته در اصفهان نزولی بوده و اغلب نقاط حادثه خیز ایمن سازی شده است، خاطرنشان کرد: در این جلسه کمک های دولت برای بهبود وضعیت حمل ونقل شهر اصفهان تصویب شد.

وی ادامه داد: یکصدوهفتادوچهارمین جلسه شورای عالی ترافیک شهرهای کشور ویژه بررسی مسائل و برنامه های حمل ونقل و ترافیک شهر اصفهان با حضور «مهدی جمالی نژاد» معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور، «محمد نورصالحی» رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان، «علی قاسم زاده» شهردار اصفهان و «حسین حق شناس» معاون حمل ونقل و ترافیک شهردار اصفهان در وزارت کشور برگزار و وضعیت موجود، آمار و اطلاعات مرتبط با آلودگی هوا، ایمنی و تصادفات و وضعیت سیستم های حمل ونقل کلان شهر اصفهان بررسی شد.

حق شناس گفت: در ادامه جلسه گزارشی از اقدامات اجرایی تفاهم نامه سه جانبه فی مابین شهرداری اصفهان، وزارت کشور و معاونت علمی ریاست جمهوری در راستای توسعه حمل ونقل انسان محور و حمایت از شرکت های دانش بنیان ارائه شد.

وی خاطر نشان کرد: در این جلسه برای بهبود وضعیت حمل ونقل شهر اصفهان، میزان کمک دولت در احداث و راه اندازی خط دو مترو و افزایش قطارهای خط یک مترو، زمان تحویل اتوبوس های خریداری شده و بازسازی اتوبوس ها، در نظر گرفتن ۵۰ اتوبوس برقی، پیگیری بیمه رانندگان تاکسی و سهمیه نوسازی ناوگان تاکسی، نحوه وصول در آمدهای ناشی از طرح lez و عوارض آلایندگی تصویب شد.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهردار اصفهان اظهار کرد: در این جلسه معاون سازمان محیط زیست نیز با ارائه نتایج پروژه سیاهه انتشار آلودگی های هوای اصفهان، به این موضوع اشاره کرد که سهم عمده آلاینده های اصفهان مربوط به منابع ثابت و صنایع است و باید برنامه های بازدارنده جدی تری در فصل های سرد برای کاهش آلایندگی صنایع به کار برد، همچنین تعداد تلفات ناشی از تصادفات در سه سال گذشته در اصفهان نزولی بوده و بیشتر نقاط حادثه خیز ایمن سازی شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: سايت خبری ایمنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.