| کد خبر: 243019 |

معاون حمل‌ونقل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان:

◄ تجهیز پایانه‌های مسافربری اصفهان برای تبدیل به مکان توریستی

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گفت: شهرداری می‌تواند از ظرفیت‌های پایانه‌های مسافربری و شهری استفاده توریستی کند و باغ کتاب، باغ موزه و مکان بازی ایجاد کند.

تین نیوز

 محمد علی صلواتی بعد ظهر پنجشنبه در جلسه هم اندیشی معضلات سازمان پایانه‌ها با حضور مدیران استان با اشاره به اینکه پایانه‌ها ویترین شهر اصفهان محسوب می‌شود، اظهار داشت: پایانه‌های مسافربری اولین مکان مواجه مسافر با یک شهر است که تصور آن از یک شهر برگرفته از امکانات، المان‌ها و زیباسازی موجود در پایانه است.

به گزارش تین نیوز، وی با بیان اینکه نگاه به پایانه‌ها نباید صرفاً به حمل مسافر منتهی شود، گفت: شهرداری می‌تواند از ظرفیت‌های پایانه‌های مسافربری و شهری استفاده توریستی کند به صورتی که باغ کتاب، باغ موزه، مکان بازی برای کودکان و نمایشگاه خلاقیت به شکل طبقاتی در پایانه‌ها ایجاد شود که مسافران از خدمات بهتری بهره‌مند شوند.

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان با اشاره به شیوع کرونا و کاهش آمار سفرها، تصریح کرد: شیوع کرونا تبعات بسیاری را به همراه داشت که تعداد زیادی از رانندگان مسافربری تغییر وضعیت داده و راننده باربری شدند.

افزایش دوربین ثبت تخلف

وی در خصوص ایمنی راه‌ها و کنترل ترافیک، گفت: آمادگی همه جانبه در خصوص نصب دوربین‌ها برای قطع تخلف ناوگان در حوزه باربری و مسافری را داریم، کنترل فنی یکپارچه اقدام مهمی است که اگر بتوانیم به صورت پایلوت در پایانه کاوه جانمایی کنیم، در ارتقای ایمنی ناوگان حمل و نقل شهری و خدمات پایانه‌ها بسیار مؤثر است.

صلواتی ادامه داد: همچنین در برنامه‌های آینده نصب دوربین‌ها در اتوبان کاوه برای کاهش آسیب‌ها و معضلات اجتماعی در دستور کار قرار می‌گیرد و شهروندان در صورت مشاهده تخلف می‌توانند به سامانه ۱۴۰ تماس حاصل کنند.

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خاطر نشان کرد: کل ظرفیت اتوبوس‌ها برای بارگیری بسته‌ها و بارهای مجاز تعیین شده است، بنابراین امیدواریم در آینده شاهد کاهش مشکلات و تصادفات زنجیره‌ای در جایگاه انبارها باشیم که در این راستا نظارت بر اتوماسیون بارها در پایانه‌ها اهمیت پیدا می‌کند.

چالش باربری‌های تجاری در اتوبوس‌ها

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان نیز در این نشست با اشاره به پذیرش بسیار بالای اصفهان نسبت به گردشگر و مسافر اظهار داشت: در تعطیلات عید فطر آمار خروج مسافران درون شهری از پایانه‌های اصفهان به سایر شهرها حدود ۲۷ هزار و ۳۲۷ نفر و مسافران برون شهری حدود ۶۴ هزار و ۲۸۱ نفر بود و در مجموع کل مسافرت‌ها و خروج افراد از پایانه‌های اصفهان در این ایام حدود ۹۱ هزار و ۶۰۴ نفر گزارش شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر درصد زیادی از مسافران درخواست استفاده از اتوبوس‌های پایانه‌های برای جابه‌جایی و سفر را دارند، قطعاً این اتفاق مزیتی برای شهر اصفهان است.

ابوالفضل توکلی خاطر نشان کرد: در حال حاضر بحث باربری‌های تجاری در اتوبوس‌ها چالش‌هایی را در پایانه‌های شهری به همراه داشته است، موضوع دفتر باربری‌های غیرمجاز نیز از معضلات شهری به‌شمار می‌رود و نیازمند توجه بیشتر مدیریت شهری به کاهش این مشکلات در شهر است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.