| کد خبر: 234311 |

◄ کنترل هوشمندانه ویروس کرونا در فولاد مبارکه

اقدامات صورت‌گرفته در راستای کنترل هوشمندانه ویروس کرونا در شرکت فولاد مبارکه نشان می‌دهد که این شرکت می‌تواند الگویی مناسبی برای مدیریت بحران کرونا در کشور باشد.

تین نیوز

اقدامات صورت‌گرفته در راستای کنترل هوشمندانه ویروس کرونا در شرکت فولاد مبارکه نشان می‌دهد که این شرکت می‌تواند الگویی مناسبی برای مدیریت بحران کرونا در کشور باشد.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرنگار فولاد، براساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، بیماری‌های ویروسی همچنان در حال پدیدار شدن بوده و به عنوان مسئله‌ای جدی برای بهداشت عمومی جهان مطرح هستند.

اپیدمی موارد با عفونت‌های تنفسی غیرقابل توضیح که برای نخستین بار در ووهان(بزرگترین منطقه شهری استان هوبئی چین) در تاریخ 31 دسامبر 2019 به  دفتر سازمان بهداشت جهانی در کشور چین گزارش شد.

علت این بیماری به ویروس جدیدی متعلق به خانواده کروناویروس نسبت داده شد که در 11 فوریه سال 2020 ، مدیرکل  سازمان بهداشت اعلام کرد که بیماری ناشی از این کرونا ویروس جدید، "COVID-19" است ، مخفف " Coronavirus Disease 2019" است.

در این میان گونه‌های جهش‌یافته کروناویروس همچنان در حال گسترش هستند که روزانه جان انسان‌های زیادی را در کشورهای مختلف جهان گرفته و همچنان می‌گیرد و مدیریت هوشمندانه در راستای پیشگیری از ابتلای جوامع به این گونه‌های خطرناک تنها نیازمند تصمیم‌گیری‌های سریع و به موقع است.

اجرای شیوه‌نامه‌ها و مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا در فولاد مبارکه

دکتر علیرضا نظری گلگانی رئیس مرکز طب کار و درمان شرکت فولاد مبارکه در گفت‌وگو با خبرنگار فولاد با اشاره به اقدامات شرکت فولاد مبارکه در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا و گونه‌های جهش‌یافته آن اظهار کرد: از ابتدای شیوع کرونا در کشور، جلسات کمیته مدیریت بحران برای مقابله این ویروس در شرکت فولاد مبارکه برگزار و مصوبات لازم به منظور کنترل شیوع این ویروس هر دو هفته یک‌بار تدوین گردیده است.

وی افزود: جلب مشارکت مدیران و کارکنان شرکت در راستای صیانت از نیروی انسانی و تداوم تولید شرکت در شرایط موجود، شناسایی، پیشگیری و کنترل شیوع کرونا ویروس، اجرای اقدامات مطابق با شیوه‌نامه‌ها و مصوبات ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا و وزارت بهداشت، برنامه‌ریزی واکنش در زمینه مقابله و پیشگیری در شرایط حاد بیماری و نظارت بر حسن اجرای قوانین، مقررات و شیوه‌نامه‌ها و مصوبات به منظور مقابله مؤثر با شیوع بیماری کرونا، از اهداف ستاد پیشگیری از بیماری کرونا در شرکت فولاد مبارکه بوده است.

حذف اجتماعات کاری و برگزاری جلسات از طریق ویدئوکنفرانس

رئیس مرکز طب کار و درمان شرکت فولاد مبارکه گفت: شرکت فولاد مبارکه برای جلوگیری از افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا، اقدام به حذف جلسات و اجتماعات کاری و برگزاری جلسات از طریق ویدئو کنفرانس، ایجاد دسترسی کارکنان به سیستم‌های اتوماسیون شرکت از منزل به منظور تسهیل در انجام دورکاری و لغو کلیه مأموریت‌ها کرد.

وی ادامه داد: همچنین لغو پذیرش میهمانان داخلی و خارجی و انجام امور از طریق دورکاری، کاهش ساعات کاری پرسنل به منظور کاهش میزان مواجهه، دورکاری پرسنل ستادی و روزکار و حضور پرسنل در محل کار با ظرفیت 50 درصدی از دیگر اقدامات پیشگیرانه این شرکت در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا بوده است.

برگزاری آموزش‌ها به صورت مجازی و تعطیلی سالن‌های ورزشی

دکتر نظری تأکید کرد: شرکت فولاد مبارکه از ابتدای شیوع کرونا در کشور، اقدام به توسعه ناوگان حمل و نقل ترابری برای کارکنان و پیمانکاران جهت کاهش تعداد مسافران اتوبوس‌ها به منظور رعایت فاصله اجتماعی، برگزاری آموزش‌ها به صورت آنلاین و مجازی و تعطیلی سالن‌های ورزشی داخل و خارج شرکت نمود.

وی بیان داشت: همچنین این شرکت برای مبارزه با گسترش کروناویروس بخش عمده‌ای از رستوران‌ها و غذاخوری‌های خود را تعطیل نموده و طرح فاصله‌گذاری در سایر غذاخوری‌ها نیز اجرا کرده است تا به فاصله‌گذاری هوشمند اجتماعی جامه عمل بپوشاند.

غربالگری کرونا به صورت آنلاین در فولاد مبارکه

رئیس مرکز طب کار و درمان شرکت فولاد مبارکه با اشاره به سامانه مدیریت پیشگیری از بیماری کرونا در شرکت فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: ایجاد فرایند مکانیزه خوداظهاری و غربالگری به صورت آنلاین، تشکیل تیم متخصص شناسایی و بیماریابی کرونا به صورت شبانه‌روزی، تماس فوری با افراد دارای علائم بیماری، مشاوره پزشکی و نوبت‌دهی انجام تست PCR در صورت لزوم، پیشگیری از حضور افراد مبتلا و مشکوک به بیماری با مسدود نمودن کارت تردد آنان و اعلام همزمان به فرد و مسئول مستقیم، پیگیری نتایج تست و اعمال قرنطینه در صورت لزوم از دیگر اقدامات پیشگیرانه در راستای مبارزه با ویروس کرونا در شرکت فولاد مبارکه بوده است.

وی اذعان داشت: از دیگر اقدامات شرکت فولاد مبارکه در راستای شناسایی و غربالگری مبتلایان به ویروس کرونا می‌توان به تهیه دستگاه‌های تب‌سنج مادون قرمز برای محل‌های مورد نیاز و آموزش نحوه استفاده توسط واحد اورژانس، نصب دوربین‌های حرارتی جهت تب‌سنجی در گیت‌های ورودی کارکنان و برنامه‌ریزی و اجرای تمهیدات ویژه جهت تعمیرات طولانی‌مدت و توقفات کلیه نواحی تولیدی از قبیل انجام تست PCR برای کلیه نیروهای اجرایی اشاره کرد.

توزیع ماهانه 250 هزار ماسک بین کارکنان

دکتر نظری تصریح کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون، شرکت فولاد مبارکه به صورت ماهانه، تعداد 250 هزار ماسک و 15 هزار بسته محلول‌های ضد عفونی‌کننده بین کارکنان و پیمانکاران شرکت توزیع کرده است.

وی عنوان داشت: تهیه و تدوین شیوه‌نامه‌های مقابله با کرونا ویروس، تهیه و تدوین دستورالعمل مقابله با بیماری‌های واگیردار و انجام بازرسی‌های نظارتی روزانه، اعمال جریمه در جهت پیشگیری از شیوع بیماری کرونا نیز از دیگر اقدامات در راستای مبارزه با ویروس کرونا در شرکت فولاد مبارکه بوده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.