| کد خبر: 234310 |

مدیر بهداشت حرفه‌ای، ایمنی و محیط زیست فولاد مبارکه:

◄ اقدامات فولاد مبارکه برای کنترل کرونا مطابق با استانداردهای جهانی است

مدیر بهداشت حرفه‌ای، ایمنی و محیط زیست شرکت فولاد مبارکه گفت: نقش اجتماعی و مخاطره‌آمیز پزشکی کشور در 18 ماه گذشته به علت پاندمی کرونا، بیش از پیش برجسته و ثابت شد که شغل پزشکی به نوعی یک مسئولیت الهی و انسانی است.

تین نیوز

مدیر بهداشت حرفه‌ای، ایمنی و محیط زیست شرکت فولاد مبارکه گفت: نقش اجتماعی و مخاطره‌آمیز پزشکی کشور در 18 ماه گذشته به علت پاندمی کرونا، بیش از پیش برجسته و ثابت شد که شغل پزشکی به نوعی یک مسئولیت الهی و انسانی است.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرنگار فولاد، حسین مدرسی‌فر با اشاره به روز پزشک اظهار کرد: شرکت فولاد مبارکه به عنوان سازمانی متعالی، قدردان زحمات جامعه پزشکان و فعالان حوزه سلامت است، به طوری که همه‌ساله و به خصوص امسال از خدمات این قشر خدوم که به صورت شبانه‌روزی و در راستای کنترل کرونا اهتمام ورزیدند، توسط مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه تقدیر می‌شود.

وی با بیان این که واحد مدیریت بهداشت حرفه‌ای، ایمنی و محیط زیست شرکت فولاد مبارکه متشکل از 3 مجموعه ایمنی، بهداشت حرفه‌ای و آتش‌نشانی است افزود: این مجموعه شامل بخش‌های درمان، اورژانس، طب کار و در نهایت مجموعه محیط زیست و بهداشت محیط است.

اجرای 160 برنامه ایمنی‌سازی در فولاد مبارکه

مدیر بهداشت حرفه‌ای، ایمنی و محیط زیست شرکت فولاد مبارکه گفت: این واحد از 10 سال گذشته تاکنون در قالب دو برنامه 5 ساله به دستاوردهای ویژه‌ای دست پیدا کرده که این دو برنامه امسال به پایان می‌رسد و نتایج قابل توجهی در زمینه شاخص‌های حوادث و به‌روزشدن تجهیزات ایمنی داشته و می‌توان به نوسازی سیستم اطفاء حریق و اطفاء حریق اتوماتیک در بخش آتش‌نشانی اشاره کرد.

وی با اشاره به تدوین برنامه 5 ساله واحد مدیریت بهداشت حرفه‌ای، ایمنی و محیط زیست شرکت فولاد مبارکه از سال آینده خاطرنشان کرد: در بخش ایمنی برنامه 5 ساله دوم این واحد، بالغ بر 160 برنامه عملیاتی شده که می توان به مواردی همچون انجام مطالعات Hazop Study در فرایند احیاء مستقیم، واحد اکسیژن، پلنت هیدروژن و واحد باکس آنیلینگ اشاره کرد؛ انجام مطالعات Bow Tie هم از دیگر دستاوردهای برنامه 5 ساله دوم واحد مدیریت بهداشت حرفه‌ای، ایمنی و محیط زیست شرکت فولاد مبارکه در واحد تولید فولاد مذاب و کوره‌های قوس الکتریکی می‌باشد.

فولاد مبارکه نخستین شرکت دریافت‌کننده گواهینامهISO 45005

مدرسی‌فر با اشاره به گواهینامهISO 45005 (راهنمای کار ایمن در دوران پاندمی کووید ۱۹ در کشور) که برای نخستین بار توسط شرکت فولاد مبارکه دریافت شده است، اذعان داشت: شرکت فولاد مبارکه با گذراندن ممیزی‌های لازم توسط شرکت SGS کشور سوئیس، توانست برای نخستین بار این گواهی نامه ISO45005 را دریافت کند؛ اهمیت این گواهینامه در این است که شرکت فولاد مبارکه در یک اقدام منسجم و سنجیده توانسته بر پاندمی کووید ۱۹ فائق شود و این موضوع ثابت کرد که تلاش‌های شرکت فولاد مبارکه برای کنترل و مهار اپیدمی کووید 19 مطابق با استانداردهای جهانی است.

وی تصریح کرد: از دیگر اقدامات مهم و برجسته شرکت فولاد مبارکه می‌توان به ارزیابی ریسک مواد شیمیایی برنامه جدید اندازه‌گیری مواد زیان‌آور در محیط کار و برنامه ارگونومی مشارکتی اشاره کرد که گامی رو به جلو در ارتقاء ایمنی در محیط کار در سطح جهانی محسوب می‌شود و تمام تلاش ما بر این است که حوادث حین کار به صفر کاهش یابد.

حفظ رکوردهای تولید با کنترل کرونا در فولاد مبارکه

مدیر بهداشت حرفه‌ای، ایمنی و محیط زیست شرکت فولاد مبارکه با اشاره به اقدامات شرکت فولاد مبارکه در کنترل و مهار کرونا عنوان داشت: طی 18 ماه گذشته به رغم وجود کرونا، خط تولید این شرکت مختل نشد و با رکوردهای متعدد به تحقق شعار «جهش تولید» و «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نائل شدیم که کارکنان بخش بهداشت حرفه‌ای، ایمنی و محیط زیست شرکت فولاد مبارکه اعم از پزشکان، کارشناسان بهداشت، ایمنی، بهداشت محیط و محیط زیست نقش ویژه‌ای در این دستاوردها داشته‌اند.

وی اضافه کرد: با شیوع ویروس کرونا، کمیته مقابله با این ویروس در شرکت فولاد مبارکه تشکیل گردید تا مراقبت‌های مورد نیاز برای کنترل آن صورت گیرد و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی درصدد ارتقاء سلامت کارکنان باشد؛ از سویی دیگر با تأکید بر برگزاری جلسات به صورت مجازی و دورکاری از ایجاد تراکم در محیط کار ممانعت به عمل آید.

همراهی کارمندان فولاد مبارکه در پایبندی به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی

مدرسی‌فر با اشاره به جانمایی سیستم‌های ضدعفونی در تمامی بخش‌های شرکت فولاد مبارکه یادآور شد: طی 18 ماه اخیر، واحدهای HSE، خدمات عمومی، مدیریت شهری و حفاظت فیزیکی شرکت فولاد مبارکه در راستای مهار ویروس کرونا به صورت شبانه‌روزی فعالیت داشته‌اند.

وی ادامه داد: استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی به عنوان ارکان اصلی در کنترل بیماری‌های تنفسی همچون ویروس کرونا، در دستور کار بخش خدمات عمومی و مدیریت شهری شرکت فولاد مبارکه قرار داشته و از سوی دیگر، اگر همراهی و همکاری کارمندان این شرکت در پایبندی به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نبود، قطعاً با چالش‌های جدی نسبت به شیوع ویروس کرونا مواجه می‌شدیم.

استقرار سامانه غربالگری و خوداظهاری کرونا برای کارمندان

مدیر بهداشت حرفه‌ای، ایمنی و محیط زیست فولاد مبارکه ابراز کرد: مهم‌ترین ابتکار شرکت فولاد مبارکه در راستای مقابله با گسترش ویروس کرونا به عنوان بزرگترین واحد صنعتی کشور، ایجاد و استقرار سامانه غربالگری و خوداظهاری کرونا برای کارمندان خود بوده است.

وی ادامه داد: این سامانه که به صورت شبانه‌روزی و در طول ایام هفته فعالیت دارد، با هدف پایش مستمر سلامت کارکنان ایجاد شده و توانسته در ایام شیوع ویروس منحوس کرونا در مهار آن تأثیر قابل توجهی داشته باشد؛ سامانه غربالگری کرونا، از تابستان سال گذشته با پیشنهاد گروه پزشکی و بهداشتی(HSE) و همکاری بخش فناوری اطلاعات (IT) شرکت فولاد مبارکه مطرح و در مهرماه همان راه‌اندازی و آغاز به کار کرد.

مدرسی‌فر متذکر شد: سامانه خوداظهاری کرونا پلتفرمی با هدف غربالگری و پیگیری ویروس کرونا در بین کارکنان و خانواده‌های آنان است، به طوری که این افراد، چنانچه مشکوک به ابتلا شدند، می‌توانند علائم خود را در این سامانه ثبت کنند و تا طی شدن بهبودی کامل توسط تیم 11 نفره پزشکان، پایش و رصد می‌شوند و راهنمایی‌ها و خدمات پزشکی لازم را دریافت می‌کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.