| کد خبر: 234234 |

مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه:

◄ برگزاری دوره آموزشی «ژورنالیسم صنعت»

برگزاری دوره آموزشی «ژورنالیسم صنعت» در راستای پشتیبانی از تولید و در پاسخ به دغدغه مقام معظم رهبری در خصوص فعالیت رسانه‌ای هوشمندانه است.

تین نیوز

برگزاری دوره آموزشی «ژورنالیسم صنعت» در راستای پشتیبانی از تولید و در پاسخ به دغدغه مقام معظم رهبری در خصوص فعالیت رسانه‌ای هوشمندانه است.

به گزارش تین نیوز، مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه گفت: برگزاری دوره آموزشی «ژورنالیسم صنعت» اقدامی است که در راستای پشتیبانی از تولید و در پاسخ به دغدغه مقام معظم رهبری در زمینه فعالیت رسانه‌ای قوی و هوشمندانه صورت گرفته است.

هادی نباتی‌نژاد، مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه در گفت‌وگو با خبرنگار فولاد اظهار کرد: امروزه با توجه به جنگ نرم دشمنان یکی از مهم‌ترین نیازهای کشور معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت صنایع پیشرو است؛ اقدامی که در راستای پشتیبانی از تولید باید صورت گیرد تا این آگاهی به صورت شفاف، دقیق و حرفه‌ای به جامعه منتقل شود.

وی افزود: پیرو فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر این که باید کارهای رسانه‌ای قوی و هوشمندانه‌تری صورت گیرد، ضرورت دارد تا در زمینه فعالیت رسانه‌ای صنعت، اقدامی زیربنایی و حرفه‌ای صورت گیرد.

مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه گفت: شرکت فولاد مبارکه در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی خود با همکاری مرکز مطالعات رسانه‌ها و جهاد دانشگاهی اصفهان برای نخستین بار در کشور اقدام به برگزاری دوره آموزش تخصصی ژورنالیسم صنعت نمود تا در راستای توانمندسازی خبرنگاران تخصصی حوزه صنعت اقدام مؤثری انجام شود.

بهره‌گیری از اساتید و صاحب‌نظران برجسته کشوری در دوره آموزشی

وی با تأکید بر ضرورت تحقق روزنامه‌نگاری تخصصی در کشور خاطرنشان کرد: این دوره آموزشی با عنوان «ژورنالیسم صنعت» در بازه زمانی ۲ ماهه و با حمایت کامل شرکت فولاد مبارکه برگزار می‌شود و کلیه رسانه‌های کشور می‌توانند با معرفی خبرنگار تخصصی، در زمینه ارتقای ظرفیت رسانه‌ای خود اقدام کنند.

نباتی‌نژاد اذعان داشت: در این دوره آموزشی که به صورت آنلاین از دوم شهریور تا پانزدهم مهرماه برگزار می‌شود، همه خبرنگاران و روزنامه‌نگاران آزاد، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشته‌های خبرنگاری، روزنامه‌نگاری، مدیریت رسانه، علوم ارتباطات و روابط عمومی می‌توانند شرکت کنند.

وی با اشاره به اساتید برجسته رسانه‌ کشور در این دوره تصریح کرد: این دوره آموزشی در 6  سرفصل آموزشی تدوین شده و در هر سرفصل سعی شده تا با بهره‌گیری از اساتید و صاحب‌نظران برجسته کشوری در حوزه صنعت و رسانه، اهداف پیش‌بینی‌شده برای این دوره محقق شود.

مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه عنوان داشت: ترتیبی داده شده تا شرکت‌کنندگان در پایان این دوره بتوانند به صورت میدانی از کارخانه فولاد مبارکه اصفهان بازدید کنند و نسبت به بزرگ‌ترین واحد صنعتی خصوصی و بزرگ‌ترین مجتمع تولید فولاد در کشور اطلاعات و آگاهی‌های لازم و کاربردی‌تری دریافت کنند.

برگزاری دوره آموزش تخصصی ژورنالیسم صنعت برای نخستین بار در کشور

بهنام افشار، مدیر اجرایی دوره آموزش تخصصی ژورنالیسم صنعت نیز در خصوص این دوره آموزشی، اظهار کرد: صنعت از جمله شاخص‌های مهم و اثرگذار در رشد و توسعه اقتصادی و دست‌یابی به توسعه پایدار قلمداد می‌شود و یکی از ویژگی‌ها و شاخص‌های دنیای مدرن، صنعت و صنعتی شدن است.

وی افزود: معرفی و تبیین ظرفیت‌ها و قابلیت‌های صنعت و همچنین چالش‌ها و موانع آن برای افکار عمومی، یک ضرورت انکارناپذیر است که باید بیش‌ازپیش مورد توجه روزنامه‌نگاران و رسانه‌های مختلف قرار گیرد، چراکه رسانه‌ها نیز نقش مهمی در رونق اقتصادی و دست‌یابی به توسعه پایدار دارند.

مدیر اجرایی دوره آموزش تخصصی ژورنالیسم گفت: پیوند رسانه و صنعت، بر مبنای نوعی رویکرد تخصصی و مبتنی بر فهم و شناخت صنعت از سوی روزنامه‌نگاران رسانه‌های مختلف به‌ عنوان یک ضرورت مهم باعث شد تا برای نخستین بار شرکت فولاد مبارکه با همکاری جهاد دانشگاهی واحد اصفهان و مرکز مطالعات رسانه‌ها براساس رسالت آموزشی، تخصصی و رسانه‌ای خویش، دوره آموزش تخصصی ژورنالیسم صنعت را ویژه خبرنگاران و فعالان رسانه‌‌ای شاغل در رسانه‌های مختلف کشور برنامه‌ریزی کند.

دوره آموزشی «ژورنالیسم صنعت» با حمایت کامل فولاد مبارکه برگزار می‌شود

وی خاطرنشان کرد: روزنامه‌نگاری تخصصی در واقع شکل حرفه‌ای، مدون و تکامل‌یافته‌ای از دانش و حرفه روزنامه‌نگاری مدرن است که در ایران آن‌گونه که باید و شاید مورد توجه جدی قرار نگرفته و همچنان در این زمینه کمبودهایی احساس می‌شود.

افشار در ادامه اذعان داشت: شرکت فولاد مبارکه به‌عنوان بزرگ‌ترین واحد صنعتی خصوصی کشور، مسئولیت‌های اجتماعی، فرهنگی و آموزشی متعددی برای خود تعریف کرده که یکی از برجسته‌ترین آن‌ها، ارتباط مؤثر و مداوم با رسانه‌های مختلف است، برهمین اساس این دوره با حمایت کامل این شرکت برگزار خواهد شد.

وی، اهداف برگزاری این دوره را توسعه و تقویت روزنامه‌نگاری تخصصی در ایران، ارتقای دانش تخصصی روزنامه‌نگاران و تربیت روزنامه‌نگاران تخصصی در حوزه صنعت دانست و تصریح کرد: روزنامه‌نگاری تخصصی، مبانی و تحلیل اقتصاد کلان، تحلیل صنعت، روزنامه‌نگاری صنعتی، صنعت و توسعه و روزنامه‌نگاری مدرن از سرفصل‌های این دوره است.

چه کسانی می‌توانند در این دوره آموزشی شرکت کنند؟

مدیر اجرایی دوره آموزش تخصصی ژورنالیسم صنعت در خصوص شرایط شرکت در این دوره عنوان داشت: تمامی خبرنگاران و روزنامه‌نگاران شاغل در رسانه‌ها برای ثبت‌نام و شرکت در این دوره باید معرفی‌نامه و کارت خبرنگاری خود را در سامانه ثبت‌نام دوره بارگذاری کنند؛ همچنین روزنامه‌نگاران و خبرنگاران آزادی که هیچ نوع رابطه استخدامی با رسانه‌ها ندارند، باید الزاماً کارت خبرنگاری و رزومه فعالیت رسانه‌ای خود را در سامانه ثبت‌نام دوره بارگذاری کنند.

وی تأکید کرد: تمامی علاقه‌مندان به شرکت در دوره آموزش تخصصی ژورنالیسم صنعت الزاماً باید رزومه فعالیت رسانه‌‌ای خود را در سامانه ثبت‌نام این دوره بارگذاری کنند؛ در این بخش، صرفاً خبرنگاران و روزنامه‌نگارانی پذیرش و نام‌نویسی می‌شوند که رزومه آن‌ها در کمیته ارزیابی موفق به حد نصاب یعنی کسب حداقل نمره 70 از مجموع 100 نمره برسد.

افشار در خصوص زمان برگزاری این دوره یادآور شد: این دوره در قالب 60 ساعت کلاس نظری و 12 ساعت کلاس عملی از دوم شهریور تا پانزدهم مهرماه به‌صورت آنلاین برگزار می‌شود.

تخفیف ویژه 95 درصدی برای خبرنگاران و روزنامه‌نگاران

وی اضافه کرد: مبلغ شهریه دوره آموزش تخصصی ژورنالیسم صنعت 13 میلیون ریال است اما به خبرنگاران و روزنامه‌نگارانی که از سوی رسانه‌ها معرفی شوند، 95 درصد تخفیف تعلق می‌گیرد؛ دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشته‌های خبرنگاری، روزنامه‌نگاری، علوم ارتباطات و روابط عمومی نیز از تخفیف 85 درصدی برخوردار خواهند شد.

مریم امیدی، معاون دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌های معاونت مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که در این دوره، اساتید صاحب‌نظر و مطرح کشوری در حوزه رسانه و صنعت به‌عنوان مدرس حضور دارند، متذکر شد: محمدمهدی فرقانی، محمود مختاریان، حسین راغفر، محمدصادق جنان صفت، علی سرزعیم، محسن ایلچی، محمد کوشافر، سعید ارکان زاده‌یزدی و ... از جمله استید مطرح در این دوره هستند.

وی با بیان این که رسالت دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌های معاونت مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جهت ارتقای سواد رسانه‌ای و ارتقای سطح دانش تخصصی خبرنگاران و اصحاب محترم رسانه است، افزود: پس از پایان این دوره و اخذ نمره قبولی توسط شرکت‌کنندگان، گواهی حضور در این دوره توسط دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها صادر خواهد شد.

شایان ذکر است خبرنگاران و روزنامه‌نگاران برای ثبت‌نام و شرکت در این دوره می‌توانند تا ۲۶ مردادماه به نشانی http://reg.jdisf.ac.ir/nt مراجعه و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 37932364-031 و 09941676454 تماس حاصل فرمایند..

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.