◄ بهره برداری ۳۰ کیلومتر دیگر از آزادراه شرق اصفهان در سال ۱۴۰۱
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: ۳۰ کیلومتر از پروژه آزادراه شرق اصفهان با سرعت مطلوب در حال ساخت است و در سال آینده به بهرهبرداری میرسد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: ۳۰ کیلومتر از پروژه آزادراه شرق اصفهان با سرعت مطلوب در حال ساخت است و در سال آینده به بهرهبرداری میرسد.
به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی (اصفهان) علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان؛ در حاشیه مراسم افتتاح ۸ کیلومتر از بخش پایانی آزادراه شرق اصفهان که با حضور وزیر راه و شهرسازی انجام پذیرفت، اظهار کرد: این بخش از پروژه حدفاصل فرودگاه تا جاده نایین (مشرف به باغ رضوان اصفهان) است.
وی افزود: هزینه اجرای این فاز از پروژه موسوم به بخش پایانی آزادراه شهید سردار حجازی به همراه اتصال جاده اصفهان-نایین در کریدور شرقی-غربی کشور به آزادراه شرق اصفهان، بالغ بر یکهزار و ۵۲۰ میلیارد ریال بوده است.
بیشتر بخوانید:
۸ کیلومتر از آزادراه کنارگذر شرق اصفهان به بهره برداری رسید
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان داشت: تکمیل این بخش از پروژه به همراه احداث دو پل بزرگ فولادی، یک پل بزرگ بتنی و اتصال کریدور شرقی–غربی به کریدور شمالی جنوبی کشور بوده است.
وی اضافه کرد: این پلها شامل پل فرودگاه با دهانه ۷۶ متر، پل بتنی قهجاورستان با دهانه ۲۸ متر و پل نایین با دهانه ۷۶ متر است.
قاریقرآن با بیان اینکه فاز اول آزادراه شرق اصفهان به طول ۶۳ کیلومتر سال ۱۳۹۹ مورد بهرهبرداری قرار گرفت عنوان کرد: اعتبار هزینه شده برای این میزان از پروژه ۱۱ هزار و ۹۵۰ میلیارد ریال بوده است.
وی اضافه کرد: ادامه مسیر حدود ۳۰ کیلومتر تا شهر بهارستان در حال ساخت و تکمیل است که به لطف خدا در سال آینده و در دولت بعدی افتتاح میشود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اذعان داشت: ادامه فاز نهایی این پروژه تا اتصال به آزادراه شیراز حدود ۱۰۰ کیلومتر بوده که در حال انجام فراخوان برای انتخاب پیمانکار هستیم. همچنین در صورت تامین به موقع اعتبارات و انتخاب سرمایهگذار مناسب این میزان از پروژه حدود دو سال آینده تکمیل میشود.
وی تصریح کرد: برای تکمیل این ۱۳۰ کیلومتر، اعتباری بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد ریال نیاز است.
قاریقرآن مهمترین اهداف و مزایای این پروژه را تکمیل بخش مهمی از حلقه مفقوده کریدور آزادراهی شمال- جنوب کشور و تسهیل در حمل و نقل بار و مسافر استان های شمالی کشور به استانهای اصفهان، فارس، چهارمحال و بختیاری، بوشهر و کهگیلویه و بویر احمد بیان کرد.
وی گفت: از دیگر مزایای این پروژه افزایش بهرهوری آزادراه اصفهان ـ نطنز ـ کاشان و اتصال کریدور شرقی–غربی کشور به کریدور آزادراهی شمالی–جنوبی است.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.