| کد خبر: 233737 |

◄ بهره برداری ۳۰ کیلومتر دیگر از آزادراه شرق اصفهان در سال ۱۴۰۱

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: ۳۰ کیلومتر از پروژه آزادراه شرق اصفهان با سرعت مطلوب در حال ساخت است و در سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت:  ۳۰ کیلومتر از پروژه آزادراه شرق اصفهان با سرعت مطلوب در حال ساخت است و در سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی (اصفهان) علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان؛ در حاشیه مراسم افتتاح ۸ کیلومتر از بخش پایانی آزادراه شرق اصفهان که با حضور وزیر راه و شهرسازی انجام پذیرفت، اظهار کرد: این بخش از پروژه حدفاصل فرودگاه تا جاده نایین (مشرف به باغ رضوان اصفهان) است.  

وی افزود: هزینه اجرای این فاز از پروژه موسوم به بخش پایانی آزادراه شهید سردار حجازی به همراه اتصال جاده اصفهان-نایین در کریدور شرقی-غربی کشور به آزادراه شرق اصفهان، بالغ بر یکهزار و ۵۲۰ میلیارد ریال بوده است.  

بیشتر بخوانید:

۸ کیلومتر از آزادراه کنارگذر شرق اصفهان به بهره برداری رسید

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان داشت: تکمیل این بخش از پروژه به همراه احداث دو پل بزرگ فولادی، یک پل بزرگ بتنی و اتصال کریدور شرقی–غربی به کریدور شمالی جنوبی کشور بوده است.  

وی اضافه کرد:  این پلها شامل پل فرودگاه با دهانه ۷۶ متر، پل بتنی قهجاورستان با دهانه ۲۸ متر و پل نایین با دهانه ۷۶ متر است.  

قاری‌قرآن با بیان اینکه فاز اول آزادراه شرق اصفهان به طول ۶۳ کیلومتر سال ۱۳۹۹ مورد بهره‌برداری قرار گرفت عنوان کرد: اعتبار هزینه شده برای این میزان از پروژه ۱۱ هزار و ۹۵۰ میلیارد ریال بوده است.  

وی اضافه کرد: ادامه مسیر حدود ۳۰ کیلومتر تا شهر بهارستان در حال ساخت و تکمیل است که به لطف خدا در سال آینده و در دولت بعدی افتتاح می‌شود.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اذعان داشت: ادامه فاز نهایی این پروژه تا اتصال به آزادراه شیراز حدود ۱۰۰ کیلومتر بوده که در حال انجام فراخوان برای انتخاب پیمانکار هستیم. همچنین در صورت تامین به موقع اعتبارات و انتخاب سرمایه‌گذار مناسب این میزان از پروژه حدود دو سال آینده تکمیل می‌شود.  

وی تصریح کرد: برای تکمیل این ۱۳۰ کیلومتر، اعتباری بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد ریال نیاز است.   

قاری‌قرآن مهمترین اهداف و مزایای این پروژه را تکمیل بخش مهمی از حلقه مفقوده کریدور آزادراهی شمال- جنوب کشور و تسهیل در حمل و نقل بار و مسافر استان های شمالی کشور به استان‌های اصفهان، فارس، چهارمحال و بختیاری، بوشهر و کهگیلویه و بویر احمد بیان کرد.  

وی گفت: از دیگر مزایای این پروژه افزایش بهره‌وری آزادراه اصفهان ـ نطنز ـ کاشان و اتصال کریدور شرقی–غربی کشور به کریدور آزادراهی شمالی–جنوبی است. 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.