| کد خبر: 233081 |

احداث ۱۲۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در استان اصفهان

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان از ساخت ۱۲۰ کیلومتر راه در سالجاری با مجموع قراردادهایی به مبلغ ۴۷۰۰ میلیارد ریال خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان از ساخت ۱۲۰ کیلومتر راه در سالجاری با مجموع قراردادهایی به مبلغ ۴۷۰۰ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه وشهرسازی، علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه امسال جمعاً ۳۳ پروژه عمرانی حوزه مهندسی و ساخت این اداره کل در سطح استان اصفهان در حال اجرا است  اظهار کرد: این طرح‌ها شامل ۲۲ پروژه احداث و بهسازی، ۱۰ (تقاطع غیرهمسطح و پل)  و یک پروژه ساخت تونل است.  

وی با اشاره به اینکه ارزش مالی پروژه‌های امسال مبلغ چهار هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال است اذعان داشت: با افتتاح و بهره‌برداری از این پروژه‌ها ۱۲۰ کیلومتر راه به مجموعه راه‌های استان اصفهان افزوده می‌شود.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۹۹ نیز ۲۱ پروژه راهسازی با ارزش مالی یکهزار و ۸۸۰ میلیارد ریال افتتاح و بهره‌برداری شد.  

وی بیان داشت: این اداره کل با بهره‌گیری از شعار سال «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع زدایی‌ها»، با جدیت رفع مسائل و مشکلات پروژه‌های نیمه تمام را دردستور کار دارد و تا حصول نتیجه پیگیری می کند. همچنین تنها در صورت تامین اعتبار لازم و کافی، عملیات اجرایی پروژه جدید آغاز می‌شود.  

قاری‌قرآن ضمن تشریح آخرین وضعیت برخی از مهمترین پروژه‌های در دست اقدام در خصوص پروژه باند دوم مبارکه –مجلسی- بروجن گفت: این محور به طول تقریبی ۵۰ کیلومتر بعنوان یکی از اصلی‌ترین راه‌های مواصلاتی و شریانی استان اصفهان با استان‌های جنوبی کشور است.  

وی با بیان اینکه ۴۱ کیلومتر از این محور در حوزه راه‌های استان اصفهان واقع شده است اذعان داشت: اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان بمنظور ارتقاء سطح کیفی، حذف نقاط حادثه‌خیز و تصادفات رخ به رخ، چهار خطه نمودن مسیر را در دستور کار قرارداد لذا عملیات احداث باند دوم این محوراز سال ۱۳۸۶ آغاز شد.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: در طی قرارداد اول این پروژه ۱۵ کیلومتر از مسیر با اعتبار بالغ بر ۷۹ میلیارد ریال به بهره برداری رسید. همچنین قرارداد دوم به میزان ۵ کیلومتر بوده و قرارداد سوم مابقی این محور به طول ۲۱ کیلومتر در دست اجرا است.  

وی از دیگر طرح‌های عمرانی در دست اجرا این اداره‌کل به پروژه باند دوم کاشان-بادرود اشاره کرد و اذعان داشت: این محور به طول ۵۳ کیلومتر بوده که ۱۲ کیلومتر آن در سال ۱۳۹۹ با اعتبار ۲۳۰ میلیارد ریال افتتاح شده است.  

قاری‌قرآن با بیان اینکه  ۳۲ کیلومتر دیگر از این پروژه نیز در سنوات گذشته به بهره‌برداری رسیده است عنوان کرد: باقیمانده این مسیر در حال حاضر با پیشرفت فیزیکی قابل ملاحظه در دست اجرا قرار دارد.  

وی با اشاره به اینکه احداث باند دوم کاشان-برزک-ورکان از دیگر پروژه‌های فعال این اداره کل است گفت: طول کل این پروژه ۲۵ کیلومتر بوده که ۶ کیلومتر آن افتتاح شده و مابقی در دست اجرا است.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: این جاده از پرحادثه‌ترین جاده‌های شهرستان تلقی می شود که با تکمیل آن شاهد حذف نقاط حادثه‌خیز، تبدیل مسیر به دو بانده مجزا و حذف تقاطع‌ها در ورودی روستاهای نابر، مرق، سادیان هستیم.  

قاری‌قرآن در پایان ابراز امیدواری کرد: تا به لطف خدا و با همت و تلاش، روحیه‌ای نو، توانی مضاعف و اندیشه‌ای چاره‌ساز بتوانیم خدمات ماندگاری را به نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردم شریف ارائه کنیم. 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.