| کد خبر: 265644 |

◄ روند پیشرفت راه آهن خراسان جنوبی به طور جدی پیگیری می شود

استاندار خراسان جنوبی گفت: رئیس جمهور، روند پیشرفت راه آهن خراسان جنوبی را به طور جدی پیگیری می کنند.

تین نیوز

بیرجند | استاندار خراسان جنوبی گفت: آیت الله رئیسی، وزیر راه و شهرسازی را مأمور کرد تا با همکاری و مشارکت معاونت حقوقی ریاست جمهوری، اقدامات لازم را برای تسریع در اجرای پروژه‌ بیرجند یونسی انجام دهد. 

به گزارش تین نیوز، جواد قناعت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در نشست بررسی وضعیت پروژه‌های کلان ریلی و ترانزیتی کشور با حضور رئیس جمهور، وضعیت پروژه‌ راه آهن خراسان جنوبی به طور ویژه ارزیابی شد. 

وی تصریح کرد: در این جلسه بر تسریع در روند اجرای پروژه راه آهن زاهدان بیرجند مشهد تأکید شد. 

قناعت بیان داشت: رئیس جمهور در این جلسه به جایگاه راه آهن زاهدان مشهد بیرجند در توسعه اقتصادی کشور اشاره کرد. 

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به گزارش جامعی که وزیر راه و شهرسازی در این جلسه ارائه کرده، اظهار داشت: آیت الله رئیسی، وزیر راه و شهرسازی را مأمور کرد تا با همکاری و مشارکت معاونت حقوقی ریاست جمهوری، اقدامات لازم را برای تسریع در اجرای پروژه‌ بیرجند- یونسی انجام دهد. 

قناعت خاطرنشان کرد: در این جلسه بر اهتمام حوزه های متولی در تأمین منابع مالی مورد نیاز پروژه راه آهن استان نیز تأکید شد. 

وی با اشاره به گزارشی که از وضعیت پروژه راه آهن استان در این جلسه ارائه کرده، تصریح کرد: ۱۳ پیمانکار برای اجرای قطعات پروژه راه آهن زاهدان - بیرجند - مشهد در محدوده استان، تعیین شده اند تا روند اجرای کار شتاب بگیرد. 

قناعت بیان داشت: بلافاصله بعد از آغاز عملیات اجرایی راه آهن با حضور رئیس جمهور در شهریور امسال این ابر پروژه در خراسان جنوبی فعال شده است. 

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه مطالعات مربوط به همه قطعات راه آهن در سطح استان توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور انجام شده، اظهار داشت: امیدواریم با تأکید شخص رئیس جمهور و رفع موانع از مسیر تأمین منابع مالی این پروژه، شاهد سرعت بیشتر در روند اجرای کار باشیم.

قناعت خاطرنشان کرد: راه آهن از مهمترین طرح‌های زیرساختی خراسان جنوبی است که ارزش ملی و فراملی دارد. 

وی با تأکید نقش راه آهن در توسعه ارتباطات و تجارت بین الملل، تصریح کرد: طول راه‌ آهن زاهدان بیرجند مشهد ۹۱۰ کیلومتر است که ۴۳۲ کیلومتر یعنی حدود ۵۰ درصد آن در جغرافیای استان خراسان جنوبی واقع شده است. 

به گفته وی؛ پروژه راه آهن که از مطالبات و درخواست‌های به حق مردم خراسان جنوبی است و سال‌ها معطل مانده به نگاه ویژه رئیس جمهور در دولت سیزدهم شتاب تندی گرفته است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.