| کد خبر: 261253 |

استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد:

◄ تمامی قطعات پروژه راه آهن خراسان جنوبی همزمان اجرا می شود

استاندار خراسان جنوبی گفت: تمامی قطعات پروژه راه آهن در استان، به صورت همزمان شروع به کار کنند.

تین نیوز

بیرجند | ‌استاندار خراسان جنوبی در آخرین جلسه هماهنگی پروژه راه آهن که با حضور پیمانکاران و مدیران دستگاه های مرتبط برگزار شد بر شروع همزمان تمامی قطعات راه آهن تاکید کرد.

به گزارش تین نیوز، جواد قناعت در آستانه سفر رئیس جمهور اظهار داشت: با توجه به اینکه در تأمین آب، برق و سوخت مورد نیاز کارگاه ها مشکلی نداریم و دستگاه های اجرایی در این خصوص همراهی های لازم را دارند، انتظار این است که تمامی قطعات پروژه راه آهن در استان، به صورت همزمان شروع به کار کنند.

وی راه آهن زاهدان بیرجند مشهد را پروژه ای فراملی برشمرد و تصریح کرد: همه دستگاه های اجرایی مرتبط و کلیه پیمانکارانی که مسئولیتی در این زمینه به عهده گرفته اند، باید این پروژه را خاص و ویژه و فراتر از کارهای عادی و معمولی خود ببینند.

قناعت با بیان اینکه قطعاً تعامل می تواند روند اجرای کار را تسهیل کند، افزود: وظیفه دستگاه های اجرایی در این زمینه تسهیل شرایط و رفع موانع از مسیر پیمانکاران است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به دستور ویژه مقام معظم رهبری در خصوص تأمین اعتبار مورد نیاز پروژه راه آهن، اذعان داشت: رئیس جمهور علیرغم تأکیدی که بر اولویت دادن به اتمام پروژه های نیمه تمام دارند و نسبت به آغاز هیچ پروژه جدیدی اقدام نمی کنند، عملیات اجرایی پروژه راه آهن نهبندان بیرجند قاین یونسی را آغاز خواهند کرد.

قناعت ادامه داد: راه آهن زاهدان بیرجند مشهد از پروژه های کلیدی و حیاتی کشور است و برای نظام و کشور حائز اهمیت است.

وی با تأکید بر اینکه مطالعات مربوط به تمامی قطعات پروژه راه آهن استان انجام شده است، گفت: مانعی برای شروع کار وجود ندارد لذا توقع ما این است که روند اجرای کار شتاب گیرد.

به گفته وی؛ راه آهن به مطالبه عمومی مردم تبدیل شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 1

    این پروژه فاقد توجیه فنی هست در این مورد اشتباه استراتژیک شده،


    باید خط اهن زاهدان چابهار روی ان ابتدا تاکید بشه موقتا طی چند سال جدیت هندی ها و کشورهای اسیای مرکزی سنجیده و مورد آزمایش بشه و میزان بار ترانزیت فیدبک گیری میشد

    بعد ارزیابی ها

    اگر فیدبک ها و نتایج مثبت بود ادامه سرمایه گزاری راه اهن سرخس بیرجند زاهدان انجام میشد .


    اما اگر همین قطعه چابهار زاهدان نتواند بار پیش بینی شده خود را به منصه ظهور بگذارد ، جز زیان و ضرر و خرج بی خود ما چه دستاوردی برای خود گذاشته ایم .


    فرق ما با کشورهای صنعتی چیه؟ در همین موارد هست انها سرمایه شان در طرح هایی با بیشترین بازده میگذارند حال که ما مشکل کسری بودجه داریم با هدر دادن بودجه در طرح های بدون بازده و کم بازده بیشتر باعث مشکلات اقتصادی میشویم و طرح های الویت دار از دور خارج میشوند


    نمونه عیان ببینیم ما صدها میلیون دلار در راه اهن هرات سرمایه گزاری کردیم بی انکه بهره ببریم درحالیکه اگر با یک سوم همین پول در راه اهن بصره یا انزلی سرمایه گزاری کرده بودیم حداقل چند صد هزار نفر زائر به عراق و چند هزار تن غلات از بندر انزلی از روسیه به عربستان مثلا ترانزیت میکردیم .


    عملا با سیاست های غلط، فقط بودجه و سرمایه هدر میرود ، چرا که ما در فاز بندی طرحها و سنجش انها مشکل داریم