| کد خبر: 217135 |

مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان قزوین

◄ شفافیت و مطالبه‌گری از ویژگی‌های اصلی حوزه خبر رسانی است

قزوین- مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان قزوین گفت:یکی از ویژگی‌های حوزه خبر و خبررسانی، شفافیت و مطالبه‌گری است و هر گاه این کارکرد مهم از دست برود، شایعات و اخبار دروغ در جامعه منتشر می‌شوند

تین نیوز

قزوین| مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان قزوین  گفت:یکی از ویژگی‌های حوزه خبر و خبررسانی، شفافیت و مطالبه‌گری است و هر گاه این کارکرد مهم از دست برود، شایعات و اخبار دروغ در جامعه منتشر می‌شوند.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، فاطمه اشتری مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان قزوین به همراه هاشمیان قائم مقام انجمن  روز پنج شنبه در بازدید از دفتر خبرگزاری تین نیوز به مناسبت روز خبرنگار، افزود: یکی از ویژگی های حوزه خبر و خبررسانی، شفافیت و مطالبه گری است و هر گاه این کارکرد مهم از دست برود، شایعات و اخبار دروغ در جامعه منتشر می‌شوند.

اشتری  با بیان اینکه مطالبه‌ گری از دیگر ویژگی‌های کار رسانه است، گفت: ما خیلی کارها می‌خواستیم برای مردم انجام دهیم و نتوانستیم و این وظیفه خبرنگاران است که به عنوان یک مطالبه‌گر پا به میدان بگذارند و از ما سوال بپرسند و توضیح بخواهند.

وی گفت: متاسفانه امروز برخی که خبرنگار نیستند، در فضای مجازی خود را خبرنگار و دلسوز مردم معرفی می‌کنند، تصور غلطی از خبر داشته و آن را با ایجاد فضای ملتهب و آشوب خبری، یکی می‌پندارند.

وی بیان کرد: باید خودمان به فریاد خودمان برسیم و با شناسایی مشکلات و بیان آنها مدیران را پاسخگو کنید و از رسانه‌های فعال و پویا انتظار داریم در بیان دغدغه‌های عمومی حساسیت بیشتری داشته باشند.

اشتری گفت: صداقت و راست گویی از تأکیدات دین اسلام است و رسانه‌ها باید کمک کنند تا این فرهنگ در جامعه نهادینه شود تا مدیری آمار غیر مستند و غیر واقعی ارائه نکند و با کلمات زیبا و زرق و برق دار دنبال توجیه کارهای خود نباشد زیرا مردم از حرف‌های تکراری مدیران خسته شده اند و دنبال خدمت واقعی و عملی هستند.

وی اظهار داشت: رسانه باید با تیزبینی و دقت در گفته مسئولان هر حرفی را به راحتی نپذیرد بلکه آنچه مستند و واقعی است را منعکس کند و اگر خبرنگاری به راحتی قانع شده و از مطالبه گری دست بردارد باید منتظر مدیرانی راحت طلب و پشت میز نشین و شعارگرا باشیم.

وی گفت: بیماران کلیوی در استان با مشکلات متعددی از جمله کمبود دستگاه دیالیز، نبود مرکز پیوند، گرانی هزینه‌های درمان است.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.