| کد خبر: 213881 |

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین

◄ 100میلیارد تومان مطالبات شرکت برق از صنایع ادارات

قزوین| مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین گفت: در استان قزوین میزان مطالبات شرکت توزیع نیروی برق بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان است که بیشتر بدهکاران را دستگاه‌های اجرایی و واحدهای صنعتی تشکیل می‌دهند و در صورت دریافت نشدن آنها در اجرای طرح‌های جدید با مشکلات جدی روبرو خواهیم شد.

تین نیوز

 قزوین-سیدمرتضی نصری| مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین گفت: در استان قزوین میزان مطالبات شرکت توزیع نیروی برق بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان است که بیشتر بدهکاران را دستگاه‌های اجرایی و واحدهای صنعتی تشکیل می‌دهند و در صورت دریافت نشدن آنها در اجرای طرح‌های جدید با مشکلات جدی روبرو خواهیم شد.

به گزارش تین نیوز نشست مشترک مدیران صنعت آب و برق استان قزوین با خبرنگاران رسانه‌های گروهی به مناسبت هفته صرفه جویی و مدیریت مصرف بعدازظهر چهارشنبه در سالن اجتماعات شرکت توزیع برق استان قزوین برگزار شد.

سعید بهادیوند چگینی در این نشست اظهار داشت: سهمیه برق استان در سال جاری ۷۹۷ مگاوات است و پیک ۸۲۰ مگاوات را رد کرده‌ایم.

بهادیوند چگینی در ادامه یادآور شد: با توجه به صنعتی بودن استان قزوین در اکثر مناطق پست برق مستقل ایجاد کرده‌ایم که این کار به تولید پایدار منجر شده و برای برخی شهرک‌ها و شهرها مانند شهر آوج با تأمین اعتبار دنبال احداث پست‌های جدید و در کاسپین ارتقای شبکه و در ناحیه مهرگان دنبال پست برق ثابت هستیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین یادآور شد: بیش از ۷۴ درصد برق تولیدی استان قزوین در بخش صنعت و تولید استفاده می‌شود که از این لحاظ در کشور شاخص هستیم و مشترکین خانگی ما به ۱۹.۶ درصد می‌رسد.

وی اضافه کرد: یکی از مشکلات ما تلفات و هدر رفت انرژی در شبکه است به طوری که تلفات شبکه برق در کشور به طور میانگین ۱۰ تا ۱۶ درصد و در استان قزوین حدود ۷.۵ درصد است که از این نظر نیز موقعیت خوبی داریم و میزان خاموشی نیز در استان به حداقل و گاهی به صفر رسیده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین یادآور شد: در فصل تابستان از ساعت ۱۳ تا ۱۷ به عنوان پیک مصرف است و اگر در بخش‌های صنعتی و خانگی حدود ۱۰ درصد صرفه جویی شود می‌توانیم امسال را هم بدون خاموشی سپری کنیم.

وی بیان کرد: خاموش کردن لامپ‌های اضافی، استفاده از کولر گازی با درجه ۲۵ و قرار دادن کولر آبی روی دور کند، استفاده نکردن از لوازم خانگی پر مصرف مانند لباسشویی، اتو برقی، سشوار و جارو برقی در ساعات پیک می‌تواند از بروز خاموشی جلوگیری کند.

چگینی گفت: از مدیران صنایع هم خواسته‌ایم روز تعطیل شرکت خود را به روز دیگری موکول کنند و تعطیلات تابستان در شهریور و خرداد باشد تا از بسته تشویقی هم برخوردار شوند.

وی اضافه کرد: همچنین کشاورزان می‌توانند در پیک بار از ساعت ۱۳ تا ۱۸ عصر، الکتروموتور مزارع را خاموش کنند تا مشمول استفاده از برق رایگان شوند.

چگینی تصریح کرد: استفاده از سیستم‌های هوشمند برای ارتقای کمی و کیفی خدمات ارائه شده به مشترکین، از اولویت‌های مدیران صنعت برق در سال جاری است.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین گفت: این شرکت با همکاری و مشارکت یکی از شرکت‌های دانش بنیان در سال جهش تولید اقدام به پیاده سازی و بهره برداری از اولین سامانه و پلتفرم نوین هوشمند در صنعت برق با عنوان «پرتو» کرده است.

وی اضافه کرد: به واسطه نتایج و فرآیندهای کمی و کیفی آن در حوزه‌های مالی، درآمد و ارتقای کمی و کیفی ارائه خدمات به مشترکین، نقطه عطف و گام مهمی در صنعت برق خواهد بود.

بهادیوند چگینی تصریح کرد: این طرح با بهره گیری از جدیدترین فناوری‌های روز و استانداردهای فنی، جامعیت در ارائه خدمات به مشترکین و پوشش سطوح نیاز سه گانه شرکت توانیر، شرکت توزیع نیروی برق قزوین و مشترکین برق را به دنبال دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان قزوین بیان کرد: با پیاده سازی این پلتفرم می‌توان شاهد عبور از سطوح ابزاری و دستیابی به نتایج و استراتژی‌های تحلیل و مدیریت داده‌ها و در حقیقت ارزش افزوده آنها باشیم که این موضوع نقش مهمی در چشم انداز و افق پیش رو در صنعت برق کشوراست.

وی با اشاره به ظرفیت تولید انرژی تجدید پذیر در استان هم گفت: با وجود تونل بزرگ بادی در تاکستان ظرفیت ۲۵۰۰ مگاوات انرژی تجدید پذیر در استان قزوین وجود دارد که می‌تواند به بهره برداری برسد.

چگینی از ظرفیت خوب احداث نیروگاههای تجدید پذیر هم خبر داد و گفت: قزوین از استان‌های برخوردار در این زمینه است و بیش از ۱۵۰۰ مگاوات ظرفیت تولید انرژی در نیروگاه کهک ایجاد شده و در نیروگاه خورشیدی هم قابلیت‌های بالایی داریم که باید مورد استفاده قرار گیرد.

بهادیوند چگینی افزود: در زمینه تعداد پست‌های برق، فروش انرژی، تأمین زیر ساخت‌ها، احداث و تولید نیروگاههای پراکنده هم وضعیت خوبی در کشور داریم ولی در حوزه انرژی‌های تجدید پذیر طرح‌های زیادی عملیاتی نشده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین تصریح کرد: در سال‌های گذشته بیش از ۸۷ میلیارد تومان بدهی شرکت را با تلاش مجموعه مدیران و کارکنان توانستیم پرداخت کنیم و امروز در صورت بازگشت بدهی‌های دولتی و شرکت‌ها و صنایع به برق استان می‌توانیم با جدیت خدمت رسانی را تداوم بخشیم.

بهادیوند چگینی گفت: در حال حاضر تعامل بسیار خوبی با بخش صنعت و سایر دستگاه‌های اجرایی داریم و با درک شرایط ایجاد شده نسبت به تقسیط بدهی شرکت‌ها، دستگاه‌های اجرایی اقدام کرده‌ایم اما متأسفانه برخی صنایع از این همکاری استفاده کرده و از پرداخت مطالبات خودداری می‌کنند.

چگینی بیان کرد: در تونل باد استان بیش از ۲۵۰۰ مگاوات ظرفیت تولید وجود دارد که فقط ۱۳۴ مگاوات فعال شده و از مجموع ۶۳ مجوز صادر شده فقط دو مورد عملیاتی شده است که باید در این زمینه برای انتخاب سرمایه گذار اهل دقت بیشتری شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین اظهار داشت: به دلیل تعدد صنایع کوچک و متوسط در استان قزوین در نیروگاههای پراکنده هم ظرفیت‌های خوبی داریم و امروز ۵ نیروگاه آماده بهره برداری است دکه به دلیل ابلاغ جدید غیر کارشناسی مبنی بر استفاده از ژنراتور نو فعلاً اتصال به شبکه متوقف شده است.

وی گفت: ۶۱۳ هزار مشترک در استان قزوین داریم و با وجود زیر ساخت‌ها قادریم برق همسایگان را نیز تأمین کنیم.

بهادیوند چگینی به افزایش سرقت سیم و کابل و تأسیسات شبکه اشاره کرد و گفت: سرقت سیم و کابل برق ضمن ضرر و زیان‌های مالی به شرکت موجب قطع برق و آسیب رسیدن به لوازم برقی مشترکین هم می‌شود که فقط در سال ۹۷ مبلغ ۵۲۰ میلیون تومان و سال گذشته ۴۲۰ میلیون تومان خسارت به مشترکین پرداخت شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.