| کد خبر: 213880 |

مدیرعامل آب فاضلاب استان قزوین

◄ 76میلیارد تومان برای اجرای طرح های آب وفاضلاب در شهرها وروستا هزینه شده

قزوین| مدیرعامل آبفای استان قزوین گفت : ۷۶ میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های آب و فاضلاب در شهرها و روستاها هزینه شده که ۱۰۶ کیلومتر خط انتقال و ۳۹ کیلومتر شبکه فاضلاب با حفر ۴۱ حلقه چاه عملیاتی شده است.

تین نیوز

 قزوین| مدیرعامل آبفای استان قزوین گفت : ۷۶ میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های آب و فاضلاب در شهرها و روستاها هزینه شده که ۱۰۶ کیلومتر خط انتقال و ۳۹ کیلومتر شبکه فاضلاب با حفر ۴۱ حلقه چاه عملیاتی شده است.

به گزارش تین نیوز نشست مشترک مدیران صنعت آب و برق استان قزوین به مناسبت هفته صرفه جویی و مدیریت مصرف در سالن اجتماعات شرکت توزیع برق استان قزوین برگزار شد.

داراب بیرنوندی رئیس شورای انسجام بخشی استان در نشست با خبرنگاران رسانه‌های گروهی اظهار داشت: وظیفه دولت‌ها تأمین آب و برق مطمئن است و در این میان تا مشارکت همگانی نباشد هیچ هدفی محقق نمی‌شود.

وی گفت: با انتشار ویروس کرونا مشکلاتی در کشور ایجاد شد و اگر کمک همگانی و مشارکت مردم نبود مشکلات بیشتری را متحمل می‌شدیم و امروز هم برای کاهش چالش‌ها باید مردم را در کارها دخالت دهیم.

مدیرعامل آبفای استان قزوین تصریح کرد: در موج اول انتشار ویروس کرونا شاهد افزایش ۳۰ درصدی مصرف آب شرب در استان بودیم که ما را با چالش جدی مواجه کرد و با اقدامات انجام شده و فرهنگ سازی توانستیم با کمک رسانه‌ها این میزان را به ۲۱ درصد کاهش دهیم.

بیرنوندی یادآور شد: اگر مشارکت رسانه‌ها نبود با چالش‌های بیشتری مواجه می‌شدیم و این روند باید استمرار داشته باشد تا کارها به نتیجه برسد.

وی گفت: متوسط دسترسی به آب شرب پایدار در جهان ۸۵ درصد و ایران ۹۹.۶ درصد و در استان ۹۹.۹ درصد است که در این میان میزان دسترسی مردم روستا در جهان به آب شرب سالم ۵۳ درصد، در ایران ۸۲.۵ درصد ایران و در استان قزوین ۸۶ درصد است.

مدیرعامل آبفای استان قزوین تصریح کرد: میزان دسترسی به انرژی برق پایدار در جهان حدود ۹۶ درصد و در ایران ۱۰۰ درصد و روستاها ۷۶ درصد در جهان و در ایران ۹۶ درصد است.

بیرنوندی گفت: در استان قزوین ضمن ارائه خدمات مستمر به بیش از ۵۲۰ هزار نفر جمعیت روستایی هرساله اعتبارات ملی و استانی را برای اجرای طرح‌ها هزینه می‌کنیم.

بیرنوندی اضافه کرد: در برنامه کوتاه مدت نسبت به حفر ۵ حلقه چاه اقدام شد و سه حلقه در سه ماه آینده حفر می‌شود و در میان مدت آبرسانی شهر قزوین در دست اقدام است که سال آینده فاز اول آن افتتاح خواهد شد تا کمبود آب جبران شود.

وی اظهار داشت: همچنین طرح آبرسانی از سد طالقان در حال اجراست و تا سال آینده ۲۵۰ پروژه در قالب «پویش الف ب ایران» با اعتباری باغ بر ۲۵۰ هزار میلیارد تومان در سراسر کشور در بخش صنعت آب و برق عملیاتی خواهد شد.

مدیرعامل آبفای استان قزوین گفت: سرانه تولید آب برای هر نفر در استان قزوین را حدود ۲۱۰ لیتر است که در این راستا کمبودهایی داریم و اگر منابع آبی را مدیریت نکنیم با چالش و کمبود مواجه خواهیم شد.

وی اظهار داشت: به دلیل تحریم‌ها مشکلات ما جدی است و باید هزینه‌ها کمتر شود تا بتوانیم برنامه‌های پیش بینی شده را اجرا کنیم.

بیرنوندی تصریح کرد: تا پایان سال عملیات آبرسانی در ۲۷ روستا در استان افتتاح خواهد شد.

وی با اشاره به بدهی‌های آبفای استان نیز گفت: بیش از ۳۰ میلیارد تومان به پیمانکاران بدهی داریم و در حالی که یک پنجم هزینه‌های شرکت از محل دریافت آب بها تأمین می‌شود. اگر مشترکان بدهی خود را پرداخت نکنند در ادامه طرح‌های عمرانی دچار مشکل می‌شویم.

بیرنوندی افزود: بیش از ۶۰ درصد مردم استان الگوی مصرف را رعایت می‌کنند و با کمک رسانه‌ها باید در این زمینه اقدامات بیشتری صورت دهیم تا با مدیریت منابع از مصر ف بی رویه جلوگیری شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.