| کد خبر: 213887 |

سرپرست وزارت صمت

◄ قزوین یک استان صنعتی است

قزوین| سرپرست وزارت صمت گفت: قزوین یک استان صنعتی است و ما خود را موظف می‌دانیم از همه واحدهای فعال حمایت کنیم و اجازه ندهیم تولید کشور دچار وقفه و توقف شود.

تین نیوز

قزوین|  سرپرست وزارت صمت گفت: قزوین یک استان صنعتی است و ما خود را موظف می‌دانیم از همه واحدهای فعال حمایت کنیم و اجازه ندهیم تولید کشور دچار وقفه و توقف شود.

حسین مدرس خیابانی در حاشیه سفر یک روزه به قزوین در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان اظهار کرد: در سالی که بنام جهش تولید نامیده شده با کمک صنعتگران شاهدیم که روند تولید بخوبی پیش می‌رود و افتتاح طرح‌های جدید و بازگشت برخی واحدها به چرخه تولید بیانگر امیدواری در حل مشکلات این بخش است.

وی افزود: افتتاح طرح‌های جدید می‌تواند به اشتغال و رفع بیکاری منجر شود و این خبر خوبی است که با همه فشار و تهدیدات روند تولید در کشور متوقف نشده است.

وی تصریح کرد: اولین گام اساسی در تأمین چادر مشکی در کشور برداشته شد و به تدریج به سمتی خواهیم رفت تا وابستگی خود به این کالا را قطع کرده و نیازهایمان را در داخل تأمین کنیم و روی پای خود بایستیم.

سرپرست وزارت صمت گفت: آنچه به عنوان نیاز اساسی در این عرصه مورد توجه است اصل خودکفایی و اتکا به صنایع داخلی است و وزارت صمت علیرغم محدودیت‌های ارزی در تأمین مواد اولیه گام‌های اساسی بر خواهد داشت.

مدرس خیابانی افزود: در این زمینه فکر اساسی خواهیم کرد و تلاش می‌شود تأمین مواد اولیه به سمت داخل سوق داده شود.

سرپرست وزارت صمت یادآور شد: هر جا که کالای مشابه خارجی داشته باشیم و بتوانیم کالا، مواد اولیه و تجهیزات را خودمان تولید کنیم باید این وضعیت را حمایت و تثبیت کنیم.

مدرس خیابانی ادامه داد: در حال حاضر در شهرک‌های صنعتی ۴۵ هزار واحد تولیدی و صنعتی داریم که حدود ۹۵۰۰ واحد غیر فعال است و برنامه شرکت شهرک‌های صنعتی کشور فعال کردن این واحدها و بازگرداندن آنها به چرخه تولید است، تا پایان سال این واحدها فعال و پویا خواهد شد.

وی بیان کرد: البته در این شرایط تحریم فعال کردن واحدهای تعطیل شده و نیمه فعال کمی سخت است اما تلاش خواهیم کرد به رونق و جهش تولید کمک کنیم.

 

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.