◄ بهترین راهکار برای ساخت قطعه سوم آزادراه تهران شمال چیست؟
قطعه سوم آزادراه تهران شمال در مقایسه با قطعه های دیگر به لحاظ پیچیدگی خاص مهندسی بسیار مهم است.
ساخت قطعه سوم آزادراه تهران شمال که به گفته مقامات مسئول، نسبت به قطعه های دیگر پیچیدگی های خاص مهندسی دارد، در حال برنامه ریزی است.
به گزارش تین نیوز، این مطلب را اواسط آبان ماه امسال، پرویز فتاح رئیس پیشین بنیاد مستضعفان بیان کرد و گفت: ساخت قطعه سوم آزادراه تهران شمال در دولت در حال برنامه ریزی است و با همت رئیس جدید این بنیاد، امکان آغاز عملیات اجرایی آن وجود دارد.
گزارش پربازدید امروز را بخوانید:
◄ رانندگی شغل زیان آور نمی شود/ بازنشستگی؛ بنویسیم ۳۵ سال بخوانیم ۴۲ سال
◄ سارقان اتوبان اصفهان شیراز با گوسفندان سرقتی غیب شدند!
کمی پیش تر از اظهارات فتاح که اکنون بر کرسی ریاست ستاد اجرایی فرمان امام تکیه زده است، و در شهریور ماه امسال، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی نیز در مورد قطعه سوم این آزادراه گفت: تمامی تجهیزات کارگاهی از قطعه دوم آزادراه تهران شمال به قطعه سوم منتقل شده است و به زودی عملیات اجرایی این قطعه آزادراهی با تامین بخشی از منابع مالی و با همکاری بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی آغاز می شود.
به گفته بذرپاش قطعه سوم در مقایسه با قطعه های دیگر به لحاظ پیچیدگی خاص مهندسی بسیار مهم بوده که با اجرای این طرح های آزادراهی تحولات بزرگی در مازندران از منظر کریدور شمال جنوب که رئیس جمهور دستور فعال شدن آن را داده است، اتفاق خواهد افتاد.
مرداد ماه امسال نیز سید محمود حسینی پور استاندار مازندران با بیان این که قطعه سوم آزاد راه تهران شمال در سه فاز اجرا می شود، گفت: عملیات اجرایی این پروژه از یک ماه آینده آغاز می شود که فاز اول آن به طور ۱۶.۵ کیلومتر خواهد بود.
وی افزود: ۱۰ کیلومتر انتهای قطعه سوم به عنوان فاز سوم درنظر گرفته شده و توسط راه و شهرسازی از سمت مرزن آباد عملیاتی می شود که فاز سوم قطعه سوم منتهی به مرزن آباد تا پایان سال جاری به زیر ترافیک خواهد رفت.
با توجه به اظهارات مسئولان ذکر شده، یکی از کارشناسان حوزه ساخت آزادراه ها در مورد قطعه سوم آزادراه تهران شمال پیشنهاد داد: مسیر دزدبن مرزن آباد 4 لاینه بزرگراهی شود و همزمان با این پروژه، کار احداث تونل دوقلوی 5 کیلومتری از پل زنگوله تا هریجان و دسترسی های آن به جاده چالوس آغاز شود و تمام بودجه و امکانات صرفا روی احداث همین 2 تونل 5 کیلومتری متمرکز شود.
وی افزود: اگر آزادراه به هریجان برسد و از کنار سیاه بیشه و سد آن گذر کند، سرعت بالایی به اتمام کار و داشتن آزادراه تا هریجان می دهد و وقتی کار احداث تونل تا هریجان تمام شد بودجه و امکانات روی ساخت تونل 2 قلوی هریجان ولی آباد به طول 2 کیلومتر و دسترسی های آن به جاده چالوس فعلی متمرکز شود تا این بار آزادراه به ولی آباد برسد.
این کارشناس عنوان کرد: در فاز بعدی می توان از ولی آباد تا خود دزدبن , 2 تونل 10 کیلومتری حفر و بقیه مسیر را به بزرگراه دزدبن مرزن آباد متصل کرد تا بدین شکل پیچ هزارچم، کلارک، انارک و ... از مسیر حذف و طی مسیر نسبت به طراحی فعلی قطعه سوم خیلی کوتاه تر شود.
به گفته وی، در چنین حالتی چون پروژه تا ولی آباد پیش آمده است می توان تمام بودجه و امکانات را روی احداث دو تونل 10 کیلومتری متمرکز کرد.
این کارشناس با تاکید بر این که ابر پروژه ها باید فاز به فاز ساخته شوند و پس از تحویل هر فاز، فاز بعدی آغاز شود، گفت: اجرای این پروژه حداقل 70 هزار میلیارد تومان بودجه نیاز دارد و این بودجه باید از منابع ملی و فروش نفت تامین شود و حضور بخش خصوصی در آن چندان به عمل نزدیک نیست و نهایتا بخش اندکی با کمک بخش خصوصی تامین مالی می شود.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.