| کد خبر: 264502 |

◄ بهترین راهکار برای ساخت قطعه سوم آزادراه تهران شمال چیست؟

قطعه سوم آزادراه تهران شمال در مقایسه با قطعه های دیگر به لحاظ پیچیدگی خاص مهندسی بسیار مهم است.

تین نیوز

ساخت قطعه سوم آزادراه تهران شمال که به گفته مقامات مسئول، نسبت به قطعه های دیگر  پیچیدگی  های خاص مهندسی دارد، در حال برنامه ریزی است.

به گزارش تین نیوز، این مطلب را اواسط آبان ماه امسال، پرویز فتاح رئیس پیشین بنیاد مستضعفان بیان کرد و گفت: ساخت قطعه سوم آزادراه تهران شمال در دولت در حال برنامه ریزی است و با همت رئیس جدید این بنیاد، امکان آغاز عملیات اجرایی آن وجود دارد.

گزارش پربازدید امروز را بخوانید:

◄ رانندگی شغل زیان آور نمی شود/ بازنشستگی؛ بنویسیم ۳۵ سال بخوانیم ۴۲ سال

◄ سارقان اتوبان اصفهان شیراز با گوسفندان سرقتی غیب شدند!

کمی پیش تر از اظهارات فتاح که اکنون بر کرسی ریاست ستاد اجرایی فرمان امام تکیه زده است، و در شهریور ماه امسال، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی نیز در مورد قطعه سوم این آزادراه گفت: تمامی تجهیزات کارگاهی از قطعه دوم آزادراه تهران شمال به قطعه سوم منتقل شده است و به زودی عملیات اجرایی این قطعه آزادراهی با تامین بخشی از منابع مالی و با همکاری بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی آغاز می شود.

به گفته بذرپاش  قطعه سوم در مقایسه با قطعه های دیگر به لحاظ پیچیدگی خاص مهندسی بسیار مهم بوده که با اجرای این طرح های آزادراهی تحولات بزرگی در مازندران از منظر کریدور شمال جنوب که رئیس جمهور دستور فعال شدن آن را داده است، اتفاق خواهد افتاد.

مرداد ماه امسال نیز سید محمود حسینی پور استاندار مازندران با بیان این که قطعه سوم آزاد راه تهران شمال در سه فاز اجرا می شود، گفت: عملیات اجرایی این پروژه از یک ماه آینده آغاز می شود که فاز اول آن به طور ۱۶.۵ کیلومتر خواهد بود.

وی افزود: ۱۰ کیلومتر انتهای قطعه سوم به عنوان فاز سوم درنظر گرفته شده و توسط راه و شهرسازی از سمت مرزن آباد عملیاتی می شود که فاز سوم قطعه سوم منتهی به مرزن آباد تا پایان سال جاری به زیر ترافیک خواهد رفت.

با توجه به اظهارات مسئولان ذکر شده، یکی از کارشناسان حوزه ساخت آزادراه ها در مورد قطعه سوم آزادراه تهران شمال پیشنهاد داد: مسیر دزدبن مرزن آباد 4 لاینه بزرگراهی شود و همزمان با این پروژه،  کار احداث تونل دوقلوی 5 کیلومتری از پل زنگوله تا هریجان و دسترسی های آن به جاده چالوس آغاز شود و تمام بودجه و امکانات صرفا روی احداث همین 2 تونل 5 کیلومتری متمرکز شود.

وی افزود: اگر آزادراه به هریجان برسد و از کنار سیاه بیشه و سد آن گذر کند، سرعت بالایی به اتمام کار و داشتن آزادراه تا هریجان می دهد  و وقتی کار احداث تونل تا هریجان تمام شد بودجه و امکانات روی ساخت تونل 2 قلوی هریجان ولی آباد به طول 2 کیلومتر و دسترسی های آن به جاده چالوس فعلی متمرکز شود تا این بار آزادراه به ولی آباد برسد.

این کارشناس عنوان کرد: در فاز بعدی می توان از ولی آباد تا خود دزدبن , 2 تونل 10 کیلومتری حفر  و بقیه مسیر را به بزرگراه دزدبن مرزن آباد متصل کرد تا بدین شکل پیچ هزارچم، کلارک، انارک و ... از مسیر حذف و طی مسیر نسبت به طراحی فعلی قطعه سوم خیلی کوتاه تر شود.

به گفته وی، در چنین حالتی چون پروژه تا ولی آباد پیش آمده است می توان تمام بودجه و امکانات را روی احداث دو تونل 10 کیلومتری متمرکز کرد.

این کارشناس با تاکید بر این که ابر پروژه ها باید فاز به فاز ساخته  شوند و پس از تحویل هر فاز،  فاز بعدی آغاز شود، گفت: اجرای این پروژه حداقل 70 هزار میلیارد تومان بودجه نیاز دارد و این بودجه باید از منابع ملی و فروش نفت تامین شود و حضور بخش خصوصی در آن چندان  به عمل نزدیک نیست و نهایتا بخش اندکی با کمک بخش خصوصی تامین مالی می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • خالق دوستان 2 3

    باسلام احتمالا آقایان در مسیر کلاردشت وهریجان ومزناباد منافعی دارن ...خیر دادا اگر از پل زنگوله تونل ۱۶ کیلومتری بخوره با یک تونل یا پهن کردن ادامه دشت نظیر حیرت نوشهر راه ۵۰ کیلومتر به بندر نوشهر کوتاه‌تر شده و بخش محروم کجور و شهر رویان ونور ونوشهر با شهرک۶ای زیاد ترافیک تقسیم شده و راه با ادامه دشت نظیر مرزن اباد دیگه نیاز به تونل‌ها ومدیر ۳۹ کیلومتری طرح احداث رانتی جاده قدیم آزاد راه تهران شمال هم حذف میشه ..بهترین حالت تونل پل زنگوله حیرت دشت نظیر هست یا مستقیم برن نوشهر یا از دشت نظیر راه ۲۹ کیلومتری دوانده با هزینه ای ناچیز وارزان به مرزن اباد وصل بشه بنظر میشه تا تابستان کار راتمام کرد

  • حمید 3 2

    فکر خوبیه و به نظر میاد اجرای این پروژه ۲۵ سال زمان می بره و بودجه ی زیادی هم صرفش می شه.

  • علی 13 2

    بعد از نزدیک به سی سال اظهار نظر می شود که ادامه آزاد راه تهران شمال بهتر است چگونه ساخته شود . این همان آفتی است که جمهوری اسلامی در همه زمینه ها با آن رو برو است وآن آفت عدم مطالعات اولیه لازم و کافی قبل از شروع پروژه ها است.که احداث ورزشگاه ملی هم با چنین آفتی با فرمان رئیس جمهور و اطاعت امر معاون اجرائیش منصوری گریبان ملت را خواهد گرفت

  • تا اپدی 7 7

    تا اینها هستند مطمین باش 40سال دیگه آنجا را می‌سازند

    • غافل 5 2

      این پروژه را اگر صفر تا ۱۰۰به برادران چینی سپرده بودند یکساله با کمترین آسیب به محیط زیست و منابع طبیعی انجام شده بود

  • دادخواه 2 8

    فقط کارشناسان تخصصی واقعی دیسیپلنهای فنی،برنامه ریزی ، زیست محیطی و اقتصادی می دانند که آزادراه تهران شمال نه توجیه اقتصادی ندارد نه توجیهات راهسازی و زیست محیطی ، ولی سالهاست اصرار عجیبی ! برای ساخت این مسیر خاص در دولت وجود دارد! آیا بهتر نیست بجای اتلاف منابع ملی در این مسیر بفکر مسیرهای اقتصادی و ارجح از دیدگاه برنامه ریزی و آمایشی باشند و این راه را به سرمایه گذارانی واگذار کنند که در منطقه شمال ، اموال و املاک دارند؟ اینها خود ساخته و برای اهداف خاص ! خود بهره برداری کنند و وزارت راه و شهرسازی متمرکز بر رسالت اصلی اش که خدمت به ایران است متمرکز شود! خدمت به خواص مرفه وظیفه این وزارتخانه نیست!

  • ناشناس 7 2

    باز یک سری دم از سود بردن ورانت خواری حرف میزنند همیشه فکر شان منحرف ودنبال به چالش کشیدن کارهای عمران وتوسعه هستند که با این تفکر در مملکت کشور را عقب مانده نگاه داشته اند ملت باید رفت و آمد،سفر به هر جا و مکانی که خوش باشند بدون دقدقه داشته باشند در وا نفسا مملکت شماها افکار پوسیده تان بدرد عصر هجر می خورد

    • خمینی 1 1

      دقدقه ؟!!!! عصر هجر ؟!!!

  • علی 6 1

    اولین ضعف مدیریت کوچکترین کاری را که باپیمانکار قراداد بسته می شود هرروز تعطیل می کند درصورتیکه من درعربستان دیدم سه شیفت کار می کنند خدای این همه مهندس کارشناس داریم چرا کارها پیش نمی ره خودتان می دونید علت چیست

  • محمدمهدی 1 4

    ای کاش در کنار آزادراه چالوس فکری به حال شرق مازندران و بندر امیرآباد بشه که اتصالش به پایتخت از مسیر کهنه و فرسوده سوادکوه به فیروزکوه می‌گذره که برای عبور ماشین‌های سنگین ایمن نیست و طراحیش بسیار قدیمیه. متأسفانه هرچند وقت یکبار خبر حوادث در منطقه اوریم و ورودی ورسک به گوشمون می‌‌خوره. لطفاً یه فکری به حال این معبر بشه

  • ناشناس 5 2

    انگار به عمر ما کفاف نمیده پایان این بزرگراه دیده بشه

  • Ali sohrabi 5 6

    شما روشنایی جاده چالوسو چهل ساله نتونستید درست کنید الان پروژه میخوایید بزنید خدا میدونه چقد ت این پروژه ها چقد پولشویی و دزدی میشه

  • ناشناس 6 0

    با سلام بهترین و کوتاهترین و منطقی ترین راه همون دشت نظیر هست و اگر مستقیم بره مرزن آباد تازه اول بدبختی و ترافیک تو مرزن آباد هست

  • عباسی 2 1

    به نظرم جهت زودتر به نتیجه رسیدن احداث قطعه سوم ازاد را تهران شما تمام توان فنی و امکانات و اعتبارات صرفا در مرحله اول صرف ساخت یک لاین باشد و جاده فعلی در این مسیر به عنوان یک لاین دیگر استفاده شود یعنی عملا این بخش همیشه یک طرفه است بعد از اتمام یک لاین و بهره برای لاین دوم شروع شود ضمنا با توجه توان قدرتمند چین در اینگونه پروژه ها میتوان اگر اراده ایی در دولتمردان باشد به صورت تهاتر با نفت اقدام کرد

  • جاوید 4 0

    چقدرشما ساده ای بنده خدا آزادراهی که از وسط شهر مرزن آباد بگذره دیگه آزادراه نمی شه ضمنا اون عزیز نوشهری هم که فکر می کنه به سمت نوشهر بره،، بنده خدا قطعه ی چهارم به سمت چالوس که چندساله زیر بار ترافیک مونده مسیر دواب مرزن آباد به سمت پل زنگوله که مسیر مصوب واصلی همین بود و هست اطلاعات دقیق تررو از اینتر نت استعلام کنید قابل مشاهده است باتشکر

    • ناشناس 1 0

      دقیقا میشه ماجرای رودبار

  • ناشناس 3 0

    سلام خدمت دلسوزان ،، اگر قبل از اقدام یه تحقیقات اصولی از منطقه داشته باشین ، از مهندسین بی طرف که منافه کسی را در نظر نگیره و برای رضای خدا قدم برداره ، اصلا نیاز به اون تونلهای ۱۰ کیلو متری نیست که به مرزن اباد برسید ، در صورتی که میشه ازادراه را از پل زنگوله به دشت یوش و منطقه کجور و دشت نظیر به قطعه ۴ متصل کرد و از پشت کوههای مرزن اباد اتوبان را چرخاند ،، به این نظر ها اعتماد کنید ، یک ساعت وقت بگذارید با هلوکوپتر منطقه را بررسی کنید و از دره های هزار چم و ترافیکهاش فاصله بگیرید

  • سید 1 1

    اگر پشت گوشمان را دیدیم حتم تمام شدن این اتوبان خواهیم دید انشاالله در انتها سال 3000 اتوبانی که بعد از 30 سال هنوز نمیدونن از کجا عبور کنند بهتره عاقبتش معلومه

  • ناشناس 1 3

    کار رو به چینی ها ندید!!
    شاید چین توی فرودگاه سازی و ورزشگاه سازی خوب باشن!!
    ولی تو کار طراحی راه مخصوصا تو کوهستان بی سوادن!!
    ندید آقا بهشون!!
    خودتون میدونید باید به کی بدید!!
    همونی که طراحی سیلو رو از چنگ شوروی و انگلیس کشید بیرون!!
    مهندسان میشناسید!!
    از سعیدیکیا بپرسید کیه!!
    مثل کف دست جاده چالوس و میشناسه
    برید پیش همون مهندس!!
    شما بهش میگفتید ...پور اتوبانی !!
    برید پیش اون

  • خسته.!! 1 2

    بهترین را برای پیشترفت در مسائل اقصادی وعمرانی.بهداشتی واموزشی وشهری ووووواستفاده از نخبگان ودانشجویان ایرانی هست که خیلی هاشون فرار کردند ومابقی هم میخوان برن..هرچی پیر وپاتیل دزد واختلاسگر وفاسد که توی دستگاه های مملکت ۴۵ ساله دارن میخورن رو بریزن دور تا مملکت درست بشه.

  • ناشناس 2 1

    اشتباه رودبار در حال تکرار شدن و مسئولینی که دنبال درس گرفتن از اشتباهات نیستن

  • امیر بیاتی 1 0

    سلام.ادامه اتوبان شمال از سمت چالوس جائیکه اتوبان تمام می‌شود و وارد جاده قدیم میشوید دامنه کوه وسیعی مقابلتان است که زدن پل وسیعی تا چالوس تنها راهکار میباشد.زدن تونل وبعد بستن تونل برای جلوگیری از خفه شدن مسافران جز اتلاف وقت مسافران واز بین رفتن سرمایه های ملی نتیجه ای ندارد.مشکل را اساسی باید حل کرد.تشکر

  • هادی 1 1

    بهترین کنار گذاشتن بنیاد مستضعفان از پروژه است وزارت راه در سی سال گذشته کلی اتوبان باهمکاری پیمانکاران داخلی انجام داده این تنها پروژه ایست که بخاطر شراکت بنیاد بثمر نرسیده

  • خوزستان 1 0

    بودجه هفتادهزارملیاردازکجا تامین شودازنفت خوزستان وکهگیلویه کهج جادهای خودشان کشتارگاهاست