| کد خبر: 264486 |

◄ کاربرد آموزش فنی حرفه ای در دریافت کارت هوشمند رانندگی چیست؟

آیا مهار بار یا رانندگی در برف و یخبندان یا رفع ایرادات احتمالی خودروها و نحوه برخورد با مشکلات احتمالی پیش رو در جاده ها در کلاس های آکادمیک طی دو سه روز و آن هم به صورت متناوب هر ساله قابل تدریس است یا هدف انتفاع برخی اشخاص یا سازمان خاص می باشد؟

تین نیوز

رانندگان و کامیونداران حرفه ای هر روز با تصمیمات عجولانه و غیرکارشناسی ( از دیدگاه نویسنده این مرقومه) مسئولان دولتی با چالش های گوناگون مواجه می شوند.

رانندگانی که با وضع تحریم های ظالمانه و با کاهش شدید بار و مسافر و افزایش بی حساب و کتاب ناوگان باری، اکثرا با ناوگان فرسوده یا خودروهای بی کیفیت چینی با اقساط نجومی در جاده هایی که بنا به اذعان خود مسئولان تا چند سال آینده غیرقابل استفاده خواهند بود نسبت به حمل بار و مسافر و امرار معاش، اقدام می کنند هر روزه با مشکل جدیدی مواجه می شوند.

موضوعی که در روزهای اخیر نقل محافل رانندگان شده، انتشار نامه ای در فضای مجازی از سوی سازمان راهدای و حمل و نقل استان کردستان مبنی بر لزوم دریافت گواهینامه مهارت فنی و حرفه ای بازآموزی دوره های آموزشی جهت صدور یا تمدید کارت هوشمند رانندگان توسط سازمان فنی و حرفه ای است.

ابلاغ این دستورالعمل در روزگاری که روز به روز بر کاهش بوروکراسی اداری با به کارگیری فناوری های نوین اطلاعاتی برای تحقق سیاست های نظام اداری دولت الکترونیک جهت کاهش تشریفات دست و پاگیر اداری تاکید می شود و حتی برای تمدید کارت هوشمند رانندگی درخواست ارسال سیستمی گواهی عدم اعتیاد به سرویس های مذکور را می نمایند، جای بسی تامل دارد.

در سالیان دور در کشور ما شغل رانندگی به صورت استاد و شاگردی یا موروثی از پدر به پسر پس از حضور در کنار راننده در سفرهای طولانی در گرمای تابستان و سرمای زمستان به دست می آمد و آنان پس از چندین سال کسب تجربه از محضر رانندگان قدیمی، به عنوان راننده در جاده ها حضور می یافتند ولی با گذشت زمان و تغییرات فرهنگی و اجتماعی جامعه در حال گذر ما با تغییر شیوه استاد و شاگردی به روش های آکادمیک، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نیز دوره های آموزشی برای شاغلان و متقاضیان ورود به این حرفه در ابتدای درخواست صدور کارت هوشمند رانندگی برگزار نمود که در دوره های بعدی برای تمدید نیازی به حضور در کلاس های آموزشی نبود چرا که رانندگان به واسطه شغلشان که همیشه در سفر هستند و گاهی ناچار نسبت به تمدید کارت هوشمند از شهر دیگری اقدام می کنند، امکان حضور در کلاس های فنی و حرفه ای را به صورت سالیانه نخواهند داشت.

نکته تامل برانگیز دیگر که مورد توجه رانندگان قرار گرفته آن است که ضمن احترام به محضر اساتید سازمان فنی و حرفه ای و ارج نهادن به مقام شامخ معلم، این سوال مطح است که کدام استاد با کدام مدرک تحصیلی، سابقه و تجربه کاری طی چند روز به راننده ای که سالیان سال در جاده ها اقدام به حمل بار و مسافر نموده و هر روز در جاده ها به صورت تجربی در حال آموختن است، چه مهارت های جدیدی با کدامین سرفصل ها را تدریس خواهد کرد؟ آیا مهار بار یا رانندگی در برف و یخبندان یا رفع ایرادات احتمالی خودروها و نحوه برخورد با مشکلات احتمالی پیش رو در جاده ها در کلاس های آکادمیک طی دو سه روز و آن هم به صورت متناوب هر ساله قابل تدریس است یا هدف انتفاع برخی اشخاص یا سازمان خاص می باشد؟

* راننده فعال در بخش حمل و نقل جاده ای کالا

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • فریدون جعفرزاده 3 0

    با سلام خدمت دوستان
    لازم به توضیح نیست که همه اینها فقط و فقط جهت سرکیسه کردن رانندگان بیچاره میباشد ولاغیر
    التماس تفکر وتدبیر