| کد خبر: 254438 |

مدیریت شهری و بی توجهی به آتش سوزی در اتوبوس های تهران+ تصاویر

در حالی روز گذشته (14 فروردین 1401) یک دستگاه اتوبوس بی آر تی در ایستگاه لویزان تهران دچار نقص فنی و دودگرفتگی شد که تنها چهار روز قبل از این حادثه و در تاریخ 10 فرودین نیز در یک دستگاه اتوبوس در مسیر جنوب به شمال خیابان ولیعصر، آتش سوزی وسیعی رخ داده بود.

تین نیوز

در حالی روز گذشته (14 فروردین 1401) یک دستگاه اتوبوس بی آر تی در ایستگاه لویزان تهران دچار نقص فنی و دودگرفتگی شد که تنها چهار روز قبل از این حادثه و در تاریخ 10 فرودین نیز در یک دستگاه اتوبوس در مسیر جنوب به شمال خیابان ولیعصر، آتش سوزی وسیعی رخ داده بود.

به گزارش تین نیوز ، اگرچه روابط عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی در مورد حادثه دودگرفتگی اتوبوس بی آر تی در ایستگاه لویزان اعلام کرد علت انتشار دود در این اتوبوس بی آر تی، نقص فنی بوده اما هنوز در مورد علت حادثه آتش سوزی روز 10 فروردین ماه یک دستگاه اتوبوس در خیابان ولیعصر بالاتر از پارک ملت توضیحی  ارایه نشده است.

این در حالی است که یکی از کاربران شبکه های اجتماعی پس از حادثه آتش سوزی اتوبوس در خیابان ولیعصر، علت این آتش سوزی را ناکارآمدی و عدم مسئولیت مدیریت شرکت واحد ذکر کرده بود.

این کاربر در یادداشتی که در شبکه های اجتماعی منتشر شد، عنوان کرد: صبح دهم فروردین ۱۴۰۲ حوالی ساعت ۱۰ صبح  یک دستگاه اتوبوس بی آر تی  سامانه ۴ در خیابان ولیعصر در  ایستگاه خبرنگاران آتش گرفت. در پی این آتش سوزی راننده اتوبوس خوشبختانه موفق شد همه مسافرها را به موقع از اتوبوس پیاده کند و جان آنان را نجات دهد.

این آتش سوزی به خاطر ناکارآمدی و عدم مسئولیت مسئولان سامانه ۴ رخ داده است، موتور اتوبوس آغشته به روغن بوده و در اثر حرارت و گرمای موتور آتش می گیرد. راننده هم به علت قرار نگرفتن کپسول آتش نشانی در جای مخصوص خود موفق نشده بود کپسول را از پشت صندلی که گیر کرده بود خارج کند و آتش را در همان دقایق ابتدایی خاموش کند. 

این اتوبوس ها قانونا باید دو کپسول آتش نشانی داشته باشند ولی متاسفانه اکثر این اتوبوس ها به جای دو تا دارای یک کپسول هستند.

مسئولان شرکت واحد کپسول آتش نشانی را به جای اینکه در جای مخصوص قرار دهند، غیر مسئولانه کپسول را پشت صندلی راننده می اندازند و همین عدم دسترسی به کپسول باعث گسترش آتش شده است. 

 اکثریت اتوبوس های شرکت واحد فرسوده و دارای نقص فنی  می باشند و مسئولان در سامانه ها هیچ گونه رسیدگی و دقت لازم را در تعمیر و نگهداری این اتوبوس ها ندارند. به خاطر این بی کفایتی و عدم مسئولیت پذیری مدیران سامانه ها اتوبوس ها دچار مشکل شده و جان مسافران و راننده ها در خطر می افتد.

در صورت رعایت استانداردهای ایمنی توسط مسئولان، به اتوبوسی که کپسول آتش نشانی در جای مخصوص قرار ندارد و یا موتور آن بعد از تعمیرات از نظر  ایمنی بررسی نشده باشد نباید اجازه حرکت داده شود. اما تنها چیزی که برای شهرداری مهم نیست جان مسافران و رانندگان است. 

مدیریت شرکت واحد باید هشیار باشد که برای ارائه خدمت بهتر به شهروندان و تامین امنیت رانندگان و شهروندان لازم است تدابیر اصولی و استاندارد را به طور کامل مدنظر قرار دهد.

تصاویر اتوبوسی که 14 فروردین دچار دودگرفتگی شد و فیلم آتش سوزی اتوبوسی 10 فرودین دچار حادثه شد را در ادامه ببینید:

دودو در اتوبوس بی آر تی

انتشار دود در اتوبوس

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.