| کد خبر: 242924 |

◄ چرا خودروها در هنگام بارندگی سر می خورند؟

وزن خودرو هیچ نقشی در سر خوردن یا نخوردن در هنگام بارندگی و لغزندگی معابر ندارد.

تین نیوز

آیا می دانید پدیده سرخوردن روی آب یا آبرانی یا هیدورپلنینگ برای خودروها چرا و چگونه رخ می دهد؟

به گزارش تین نیوز، به تازگی فیلمی در شبکه های اجتماعی منتشر شده که اطلاعات دقیقی در این مورد ارایه کرده است.

کارشناسی که در این فیلم صحبت می کند، تاکید دارد که وزن خودرو هیچ نقشی در سر خوردن یا نخوردن در هنگام بارندگی و لغزندگی معابر ندارد.

او می گوید: سه عامل عمق آب، سرعت خودرو و عمق عاج لاستیک عوامل تاثیر گذار بر این موضوع هستند که زودتر یا دیرتر دچار این پدیده بشویم.

او عنوان می کند: وقتی در حال رانندگی روی معابر خیس و لغزنده هستیم و سرعت مان از 55 کیلومتر بر ساعت عبور می کند کم کم پدیده آبرانی یا سر خوردن روی آب اتفاق می افتد.

این کارشناس تاکید می کند در چنین حالتی یک لایه از آب، بین لاستیک و آسفالت تشکیل و با افزایش سرعت این لایه ضخامتش بیشتر می شود و در لحظاتی که خودرو سر می خورد یعنی دیگر در حال رانندگی روی آب هستیم نه آسفات و تماس لاستیک با آسفالت قطع شده است.

بنابراین لازم است بدون توجه به این که وزن خودروی ما چقدر است، در هنگام بارندگی یا خیس بودن زمین به این موضوع توجه کنیم که میزان سرعت مان نباید از 55 کیلومتر بر ساعت بیشتر شود.

برخی رانندگان این موضوع را نمی دانند و در هنگام بارندگی یا خیسی آسفالت نیز با سرعت رانندگی می کنند که در نهایت با پدیده سرخوردگی مواجه می شوند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید 0 0

    سلام. این عدد سرعت 55 کیلومتر بر ساعت از کجا اومده ؟