| کد خبر: 204176 |

◄ موعد اولین پرداخت بدهی حمل‌ونقل آبادان به رانندگان مشخص شد

بدهکاری شرکت حمل و نقل آبادان به رانندگان و کامیونداران در حدود 140 میلیارد تومان است.

تین نیوز

اگرچه انتقاد از پرداخت کرایه حمل کالا توسط شرکت‌های بزرگ حمل و نقلی از جمله شرکت آبادان که حمل کالاهای اساسی را به دست دارند موضوع تازه‌ای نیست و رانندگان کامیون همواره نسبت به این موضوع گلایه‌مند بودند اما در دو هفته اخیر این موضوع آن‌چنان مورد نقد رانندگان قرار گرفت که منجر به برگزاری نشستی با حضور مسئولان دولتی و مدیران این شرکت و اعضای کانون کامیونداران کشور شد.

به گزارش تین نیوز، آن‌چنان که از قول دبیر کانون کامیونداران کشور در شبکه‌های اجتماعی نقل شده، در تاریخ 29 دی ماه امسال، به دنبال طرح شکایت رانندگان و کامیونداران از شرکت حمل و نقلی آبادان، جلسه‌ای به تقاضای کانون کامیونداران کشور با حضور مدیرکل دفتر حمل کالای سازمان راهداری، مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره و معاون امور اداری و مالی شرکت حمل و نقل آبادان و همچنین رئیس هیئت مدیره و دبیر کانون کامیونداران کشور و رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگری رانندگان ناوگان جاده‌ای حمل کالای کشور برگزار و در این جلسه مسایل مالی و شکایت رانندگان از شرکت مذکور مطرح شده است.

بر اساس آن‌چه از قول احمد کریمی دبیر کامیون کانون کامیونداران  منتشر شده، در این نشست با توجه به سهم 70 درصدی شستا از شرکت حمل و نقل آبادان و حجم سنگین بدهکاری شرکت حمل و نقل آبادان به رانندگان و کامیونداران که در حدود 140 میلیارد تومان است در نهایت تصمیمات زیر اتخاذ شده است:

1- کلیه بارنامه‌های مربوط به سال 96 حداکثر تا تاریخ 98.11.14 پرداخت گردد

2- کلیه بارنامه‌های مربوط به سال 97 حداکثر تا تاریخ 98.12.10 پرداخت شود

3- کلیه بارنامه‌های مربوط به سال 98 حداکثر تا تاریخ 99.1.30 پرداخت شود

4- از سال 99 کلیه کرایه‌های حمل، به صورت نقدی یا حداکثر پس از رسید پرداخت شود

5- درصورت تخلف مجدد شرکت حمل و نقل آبادان در پرداخت کرایه، در زمان‌های مقرر، مجوز فعالیت شرکت حمل و نقل آبادان توسط سازمان راهداری و حمل و نقل در کل کشور لغو گردد.

6- جهت راستی آزمایی عملکرد شرکت حمل و نقل آبادان یک روز پس از تاریخ‌های فوق، جلسه‌ای با حضور همین اعضا برگزار شود.

به گزارش تین نیوز، این تصمیمات در حالی اتخاذ شده است که رانندگان کامیون پیش از برگزاری این نشست به صورت خودجوش و برای حل مشکل عدم پرداخت کرایه‌های خود تصمیم گرفته بودند بارهای مربوط به این شرکت بزرگ و بدهکار حمل و نقلی را حمل نکنند.

برخی رانندگان در این زمینه در شبکه‌های اجتماعی عنوان کرده‌اند که یکسال و گاهی یکسال و نیم تا 2 سال است که شرکت آبادان کرایه حمل کالاهایی از قبیل گندم، برنج یا شکر و ...را که برای این شرکت حمل کرده‌اند پرداخت نکرده و برخی دیگر از بارنامه‌های زیادی گفته‌اند که مدت‌هاست در دست داشته و هنوز موفق به دریافت کرایه‌های خود نشده‌اند و بر این اساس به این نتیجه رسیده‌اند که چون شرکت حمل و نقل آبادان کرایه‌ها را پرداخت نمی‌کند بهتر است بار این شرکت را حمل نکنند.

بیشتر بخوانید:

به اعتقاد آنان شکایت از این شرکت زیاد بوده وبارها فعالیت این شرکت از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به عنوان متولی پیگیری حقوق رانندگان، محدود شده اما با این که تخلف شرکت حمل ونقل آبادان در تضعیع حق رانندگان و کامیونداران در پرداخت کرایه حمل بار برای مسئولان دولتی و صنفی محرز و آشکار است اما پس از مدتی  بدون در نظر گرفتن تبعات جانبی فعالیت این شرکت مجدداً ادامه می‌یابد تا دوباره همان روند قبل را در قبال رانندگان وکامیونداران انجام دهد.

در این زمینه برخی رانندگان پیشنهاد داده‌اند، با توجه به عدم رسیدگی به مطالبات رانندگان، مسئولان صنفی به عنوان مدعی‌العموم از شرکت مذکور به مراجع بالاتر شکایت کنند.

به گفته آنان اکنون این روش پرداخت و برخورد شرکت آبادان، در حال تبدیل شدن به یک معیار برای تخلف دیگر شرکت‌ها و قیاس مدت زمان پرداختشان شده است به طوری‌که برای مثال شرکت ذوب آهن پرداخت‌های کرایه را یک ماهه کرده و در پاسخ به اعتراض رانندگان نحوه پرداخت‌های شرکت آبادان را مثال می‌زند.

به گزارش تین نیوز، رانندگان کامیون همچنین عنوان کرده‌اند، قرار داشتن امتیاز حمل کالاهای اساسی در دست چنین شرکت‌هایی که با عدم پرداخت کرایه به رانندگان موجب دلسردی آنان از حمل کالاهای اساسی می‌شوند در نهایت معیشت مردم را به خطر می‌اندازد.

برخی رانندگان نیز این پرسش را مطرح کرده‌اند که چه کسی پشت سر شرکت حمل و نقل آبادان است که این شرکت را یک روز مسدود می‌کنند و یک روز رفع مسدودیت و در حالی‌که همزمان با اعتراضات رانندگان کامیون در  خرداد ماه سال 97 در جلسه با وزیر وقت راه و شهرسازی در تاریخ پنجم خرداد سال 97 اولین موضوع پیگیری وضعیت شرکت آبادان و خلیج فارس بود که هنوز حل نشده است؟ شرکت‌های آبادان و خلیج فارس، نازپرورده چه کسانی هستند؟

به اعتقاد رانندگان وضعیت این شرکت‌ها این دیدگاه را تقویت می‌کند که ظاهراً قانون اساسی و قوه قضاییه عریض و طویل و این همه نهاد و سازمان دولتی و حکومتی حریف  آنها نمی‌شوند.

به گزارش تین نیوز، شرکت حمل‌ و‌ نقل و خدمات دریایی آبادان تا سال 1389 زیر مجموعه وزارت بازرگانی بود و در سال 89 بر اساس مصوبه هیئت وزیران اکثریت سهام این شرکت بزرگ به سازمان تامین اجتماعی واگذار شد و سازمان تامین اجتماعی نیز مدیریت شرکت را به شستا و شستا نیز به هلدینگ حمل‌و‌نقل زیر مجموعه خود واگذار کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.