| کد خبر: 176043 |

◄ انتظارات فعالان حمل‌ونقلی از سکاندار جدید وزارت راه و شهرسازی

پروژه ایران‌۱۴۰ در زمان او در هسا در اوج قرار داشت و اسلامی در مقام جانشینی ساهف و معاونت صنعتی ودجا خدمات ارزنده‌ای داشته است.

تین نیوز

سرپرست وزارت راه و شهرسازی روز گذشته پس از پایان جلسه مشترک با اعضای فراکسیون ولایی مجلس، اولویت خود را در بحث مسکن و به ویژه مسکن مهر اعلام و با اشاره به تحریم‌های بخش هوایی از بعد انقلاب تا کنون عنوان کرد که در ناوگان هوایی مشکلی برای کشور پیش نمی‌آید.

به گزارش تین‌نیوز، این درحالی است که یک کاربر شبکه‌های اجتماعی «محمد اسلامی» را از پیشکسوتان توسعه صنعت هوانوردی کشور دانسته و سوابق وی در «ودجا» در حوزه هوایی را بسیار مشخص و ارزنده ذکر کرده است.

به گفته این کارشناس، پروژه ایران‌۱۴۰ در زمان او در «هسا» در اوج قرار داشت و اسلامی در مقام جانشینی ساهف و معاونت صنعتی ودجا خدمات ارزنده‌ای داشته است.

این کاربر شبکه‌های اجتماعی همچنین از ویژگی‌های بسیار مهم اسلامی را ارتباط با بدنه دانشگاهی و اتکا به متخصصان بومی ذکر کرد و گفت که او همیشه از بخش خصوصی حمایت کرده است.

در عین حال «فروغ فاریابی» کارشناس حمل‌ونقل جاده‌ای نیز با بیان اولویت‌های بخش جاده‌ای، مهم‌ترین اولویت این بخش را توجه به کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن در جاده‌ها و اعلام سیاست‌ها یا خط مشی و برنامه در این جهت ذکر کرد.

وی در گفت‌وگو با تین‌نیوز، تاکید کرد: همچنین انتظار این است که صیانت از راه و حریم آن به‌عنوان یک سرمایه ملی دستخوش فشارهای محلی در استان‌ها نشود.

این کارشناس، توانمندسازی عناصر حمل‌ونقل جاده‌ای (شرکت‌ها، ناوگان، قوانین و ضوابط، مطالعات، نیروی انسانی و...) به منظور تغییر چهره آن به حمل‌و‌نقلی علمی و مدرن و سودآور و بازنگری سیاست‌های ترانزیتی و در دست گرفتن ابتکار عمل در میان کشورهای منطقه را از دیگر اولویت‌های بخش جاده‌ای دانست.

فاریابی تاکید کرد: توجه به یکپارچه‌سازی حمل‌و‌نقل درون و برون‌شهری از طریق حمل‌و‌نقل ترکیبی و مشتری محور، همچنین توجه جدی به بدنه کارشناسی و نیروی انسانی دستگاه‌های متبوعه و ارزیابی هدفمند مدیریت‌ها، از دیگر اولویت‌های بخش جاده‌ای است.

سعید قصابیان نیز جذب سرمایه برای بخش ریلی را یکی از اولویت‌های مهم این بخش دانست و در گفت‌وگو با تین‌نیوز، پیشنهاد داد سکاندار جدید وزارت راه و شهرسازی با تهیه جدول اولویت‌بندی، به محض دریافت اعتبار، با تامین اعتبار خطوط ریلی اولویت‌دار زمینه تکمیل و اتمام آنها را فراهم کند.

وی همچنین حمایت سکاندار جدید وزارتخانه از واقعی شدن قیمت سوخت را خواستار شد تا با این اقدام مزایای حمل‌و‌نقل ریلی مشخص شود.

این کارشناس تاکید کرد: مساوی شدن شرایط استفاده از ریل و جاده، توسعه تاسیسات تخلیه و بارگیری جهت حمل‌و‌نقل ترکیبی، هدایت حمل‌ونقل بار به‌ سمت حمل کانتینری، توجه به نگهداری از خطوط ریلی بیش از احداث خط جدید، توجه بیشتر به قطارهای معمولی به‌جای شعار قطار سریع‌السیر و افزایش کیفیت خدمات در قطارهای معمولی و کاهش تاخیرات این قطار و نیز توسعه ترانزیت و به‌خصوص ترانزیت ریلی از طریق تخصیص اعتبار به این بخش نیز از اولویت‌های بخش ریلی است.

قصابیان افزود: همچنین انتظار این است که حجم دستگاه اداری وزارت راه و شرکت‌های تابعه کمتر و از تولید شرکت‌ها و ادارات بیشتر و تشکیلاتی جدید همچون هولدینگ کمپانی، جلوگیری شده و تکلیف مسکن مهر نیز مشخص و پرونده آن مختومه شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محسن متفین 0 0

    به نظر میرسددوستان بیشتر معتقدند بخش ریلی در طول سالهای تصدی اقای اخوندی به مسند وزارت در جفای قهر وبی مهری قرار داشته وفکر میکنند سوخت ارزان به بخش حمل ونقل جاده ای موجب جلوگیری از رشد بخش ریلی شده است ونتوانسته اند به جایگاه تعیین شده درقانون برنامه توسعه یعنی سی درصد سهم حمل ونقل کالا دستیابند .به نظرم نویسنده اطلالاعی از قوانین شرکت محوری ورانت هاوامتیازات قانونی که درطول ۲۰ سال گذشته به شرکتهای حمل ونقل داده اند تا با حداقل سرمایه گذاری به سودهای باداورده دست یابند بی خبراند ودرخصوص حمل ونقل جاده ای ادرس اشتباهی میدهند.
    وقتی همه هزینه های بخش حمل ونفل جاده ای بعهده صاحبان کالا وصاحبان کامیون است وشرکتهای حمل ونقل داخلی بدون یک ریال سرمایه گذاری دراین بخش قانونا دوبرابر عوارض جاده ای حمل کالا از کرایه حمل سهم میبرند چه انتظاری از بخش حمل کالای جلده ای وجود دارد . عملیاتی شدن حمل ونقل ترکیبی جز اش شله قلمکاری که بنفع صاحبان کالا واستثمار کامیونداران بنفع رانتخواری بخش ریلی نام دیگری نخواهد داشت.