آزادراه شیراز-اصفهان سالانه از ۵۰۰ تصادف جلوگیری می کند
با بهرهبرداری از قطعه هفتم آزادراه شیراز-اصفهان، یکی از مهم ترین پروژه های زیرساختی کشور وارد مرحله جدیدی شد؛ پروژه ای که به گفته استاندار فارس، با طراحی ایمن و استاندارد خود، سالانه از وقوع دست کم ۵۰۰ تصادف جاده ای جلوگیری خواهد کرد و نقش مهمی در ارتقای ایمنی سفرهای بین شهری ایفا می کند.

طی مراسمی و از طریق ویدئو کنفرانس با حضور رئیس جمهور و مسئولان ارشد کشوری و استانی قطعه هفتم آزادراه شیراز-اصفهان افتتاح شد.
به گزارش تین نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، قطعه هفتم آزادراه شیراز-اصفهان به نمایندگی از ۱۴ پروژه ازادراهی و بزرگراهی و راه اصلی در کشور به صورت ویدیو کنفرانس و با حضور بازوند معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در محل ازادراه شیراز-اصفهان و استاندار فارس و جمعی از مدیران ملی و استانی در محل قطعه ۷ ازادراه شیراز-اصفهان افتتاح شد.
حسینعلی امیری استاندار فارس افزود: آزادراه شیراز-اصفهان، طولانیترین آزادراه کشور است که در نقشه کلان ارتباطی، باید بندر انزلی را به بندر بوشهر متصل کند.
وی با بیان اینکه قطعات مختلفی از این آزادراه پیش از این به بهرهبرداری رسیده است، اظهارکرد: امروز شاهد افتتاح قطعه هفت این پروژه بههمراه چندین پروژه دیگر در حوزه وزارت راه و شهرسازی با حضور ویدیوکنفرانسی رئیسجمهور هستیم.
نماینده عالی دولت در فارس به مزایای این آزادراه اشاره کرد و گفت: این محور، زمان سفر بین شیراز و اصفهان را ۲ ساعت کاهش داده است؛ همچنین این آزادراه در منطقهای کاملا گردشگری واقع شده و چشماندازهای زیبای مسیر، خستگی مسافران را کاهش میدهد.
امیری تاکید کرد: این محور بهصورت کاملا استاندارد و ایمن اجرا شده و به گفته کارشناسان، سالانه از وقوع حداقل ۵۰۰ تصادف جلوگیری خواهد کرد.
وی با اشاره به در اولویت قرار داشتن تکمیل قطعه هفت آزادراه شیراز-اصفهان، بیان کرد: تکمیل قطعه هفت برای ما اولویت بسیار مهمی بود زیرا رانندگانی که قصد ورود به شیراز را داشتند، در انتهای آزادراه با یک محور قیفی شکل مواجه میشدند و ساعتها در ترافیک معطل میماندند که این موضوع موجب نارضایتی آنان میشد.
استاندار فارس در ادامه به چگونگی تامین اعتبار این پروژه پرداخت و خاطرنشان کرد: این پروژه در پاییز سال گذشته، یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بدهکاری داشت که از طریق مولدسازی داراییها، عمده اعتبار لازم برای اتمام آن تامین شد.
استاندار فارس از برنامه آینده برای ادامه این مسیر خبر داد و گفت: در گام بعدی، در تلاش هستیم تا پروژه آزادراه شیراز-بوشهر را که در واقع قطعه هشت آزادراه شیراز-اصفهان خواهد بود، هرچه سریعتر با مشارکت پیمانکاران بخش خصوصی و دولتی آغاز کنیم.
وی در ادامه به یکی از مطالبات اصلی مردم اشاره کرد و افزود: ایجاد و افزایش مجتمعهای خدماتی-رفاهی در این محور از خواستههای جدی مسافران است که این موضوع را نیز پیگیری خواهیم کرد.
امیری بیان کرد: معتقدم احداث آزادراه، موجب فعال شدن اقتصاد جاده میشود که بخشی از آن، ایجاد همین مراکز خدماتی-رفاهی است؛ اداره کل راهداری و حملونقل جادهای استان نیز هم اکنون در این زمینه فعال است.