| کد خبر: 263243 |

وعده تکمیل آزادراه منجیل به رودبار؛ بهمن امسال!

در حالی که تاکنون بارها وعده تکمیل آزادراه منجیل به رودبار داده شده، به گفته مدیرعامل شرکت ساخت، این آزادراه قرار است بالاخره تا بهمن سال جاری تکمیل شود.

تین نیوز

در حالی که تاکنون بارها وعده تکمیل آزادراه منجیل - رودبار داده شده، به گفته مدیرعامل شرکت ساخت، این آزادراه قرار است بالاخره تا بهمن سال جاری تکمیل شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، آزادراه منجیل - رودبار باقی مانده آزادراه قزوین - رشت است که به دلیل شرایط خاص خود با برخورداری از تونل ها و پل های زیاد، به زعم مسئولان یکی از پیچیده ترین و سخت ترین آزادراه های کشور به شمار می رود. همچنین این آزادراه از کنار بافت شهری و بالای رودخانه عبور می کند و به همین دلیل کار در این محور بسیار سخت و دشوار است.

در عین حال، مردم شهرستان رودبار در پیک ترافیک دچار مشکلات فراوانی می شوند و اهالی برخی از روستاها تا رسیدن به شهر چندین ساعت در ترافیک می مانند و تکمیل هشت کیلومتر آزادراه منجیل - رودبار از این جهت هم حائز اهمیت است.

با وجود این، اردیبهشت ماه بود که خیرالله خادمی -مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور- ابراز امیدواری کرد که حداکثر تا آبان ماه ۱۴۰۲ این پروژه برای عبور مردم آماده شود و گفت: با احداث این آزادراه، از حجم بالای ترافیک آزادراه رشت به قزوین کاسته خواهد شد.

اما در آخرین اظهار نظرها درباره آزادراه منجیل - رودبار، خادمی درباره پروژه های آزادراهی که شرکت ساخت برای امسال در دست دارد، گفت: آزادراه منجیل به رودبار گلوگاه رشت به قزوین به طول ۸.۵ کیلومتر است و اهمیت زیادی دارد، این مسیر یا تونل است یا پل، اما برنامه داریم تا بهمن آن را تکمیل کنیم.

خادمی پیش از این اسفندماه سال گذشته، پنج پروژه اولویت دار را برای سال ۱۴۰۲ نام برد و سال جدید را سال شکوفایی آزادراه های کشور نامید.

او بهره برداری از ۸.۳ کیلومتر باقیمانده از آزادراه منجیل - رودبار را یکی از ابرپروژه های آزادراهی کشور دانست که گلوگاه ترافیکی آزادراه قزوین - رشت در محدوده شهر رودبار را برطرف کرده و سفر ایمن و کوتاه تر در کریدور شمال - جنوب کشور را فراهم می کند.

اگرچه وعده مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور برای تکمیل آزادراه منجیل - رودبار در آبان ماه عملی نشد؛ اما با توجه به تاکید به بهره برداری از این آزادراه در سال جاری، باید دید آیا در بهمن ماه شاهد تکمیل این پروژه که بیش از ۱۲ سال از عمر آن می گذرد، خواهیم بود تا در نهایت گره ترافیکی آزادراه قزوین - رشت گشوده شود یا خیر.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.