| کد خبر: 256794 |

قفل آزادراه ساحلی شکسته می شود؛ ۹۰ کیلومتر تا دریا

چندسالی پروژه آزادراه غرب مازندران از چالوس تا رامسر روی میز دولت ها قرار دارد و مردم چشم انتظار آن هستند که قفل این کلان پروژه در دولت کنونی شکسته شود.

تین نیوز

 چندسالی پروژه آزادراه غرب مازندران از چالوس تا رامسر روی میز دولت ها قرار دارد و مردم چشم انتظار آن هستند که قفل این کلان پروژه در دولت کنونی شکسته شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از بازار،  کلان پروژه آزادراه غرب مازندران بخشی از پروژه بزرگ آزادراه ساحلی شمال کشور از گرگان تا رشت به شمار می رود و قرار است به طور ۹۰ کیلومتر از محدوده چالوس تا رامسر اجرا شود.

خبر مهم روز:

با وام قرض الحسنه 200 میلیون تومانی طرح آفتاب بانک سینا می توان خودرو خرید؟

برای ساخت این پروژه شش گزینه روی میز قرار گرفت رایان از طریق دریا و کوهستان و ساحل از جمله گزینه ها بود در نهایت مسیر کوهستان مورد توجه قرار گرفت. برآورد اعتباری این طرح بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان تخمین زده می شود و برای انجام آن کنسرسیومی از بانک های مختلف تشکیل شد و مجوز آن نیز توسط دولت صادر شده است.

 

بررسی ها نشان می دهد که با اجرای این پروژه بخش عمده ای از ترافیک سنگین غرب مازندران در پایان هفته تعطیلات شکسته می شود و عزم ملی و استانی برای اجرای این کلام پروژه ضرورت محسوب می شود.

نماینده مردم تنکابن رامسر عباس آباد با اشاره به مزیت های جغرافیایی منطقه غرب مازندران اظهار داشت: این درحالی که برای آمدن از پایتخت به غرب استان و رامسر برخی اوقات باید ۱۰ ساعت در ترافیک گرفتار شویم، از این رو توسعه راه های غلبه استان اهمیت بسیار زیادی دارد.

آزادراه غرب مازندران مورد توجه قرار گیرد

سید شمس الدین حسینی با بیان اینکه از نظر زیرساخت ها در وضعیت بدی قرار نداریم، گفت: طی ایام سال پذیرای بیش از یک میلیون مسافر هستیم و ضرورت دارد احداث آزادراه غرب مازندران مورد توجه جدی قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه آزادراه چالوس رامسر می تواند بار ترافیکی منطقه را کم کند، گفت: راه اصلی قزوین- الموت - تنکابن نیز از دیگر گزینه ها برای کاهش بار ترافیکی است.

حسینی با بیان اینکه باید از محل تهاتر نفت برای اجرای پروژه های راهسازی اعتبار در نظر گرفته شود، گفت: با اعتبارات قطره چکانی نمی توان آنها را به سرانجام رساند.

وی با بیان اینکه پروژه راه قزوین -الموت- تنکابن جزو پروژه مصوبات سفر مقام معظم رهبری به شمار می رود،گفت :این پروژه اکنون بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و لازم است جزو مصوبات سفر و یا اعتبارات تئاتر نفت قرار بگیرد.

این نماینده مجلس مسیر الموت - اشکور و رحیم آباد را از دیگر گزینه ها برای کاهش بار ترافیکی منطقه ذکر کرد و گفت کندوان یا کرج چالوس نیز محوری گران سنگ را ارزشمند است.

تهیه طرح آزادراه ساحلی شمالی کشور

کلان پروژه آزادراه ساحلی غرب مازندران چند سالی است که نقل محافل سیاسی و اجرایی است و دولت سیزدهم عزم خود را برای اجرای این پروژه جزم کرده است، خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تهیه طرح آزادراه ساحلی شمال کشور افزود: طبق برنامه کلان این آزادراه از ساری به سمت استان گیلان کشیده می شود و نوار ساحلی منطقه را پوشش می دهد.

وی گفت: طبق ردیف مصوب طرح ایجاد آزادراه بین چالوس تا رامسر احداث می شود و طراحی فاز اول آن انجام شده و مشاور این پروژه ۹۰ کیلومتری تعیین شده است.

خادمی یادآور شد: این پروژه طی شش گزینه بررسی شد و احداث پل دو طبقه، تعریض جاده کنونی، احداث جاده دریایی و کوهستان از جمله گزینه ها بود و ساخت پروژه از مسیر کوهستان با توجه به شرایط کلی به عنوان گزینه برتر معرفی شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: برای این پروژه ۶۰ هزار میلیارد تومان هزینه اجرا و حدود ۱۰ تا ۲۰ هزار میلیارد تومان هزینه تملک پروژه درنظر گرفته شده است و قرار شد برای سرمایه گذاری در آن در شش نقطه جزایر مصنوعی ایجاد کنیم تا درآمد صرف ساخت پروژه شود.

وی گفت: طبق برنامه ۶۰ هزار میلیارد تومان برای اجرای پروژه، ۳۵ هزار میلیارد تومان احداث جزیره ها اعتبار لازم است و برای این طرح ۱۳۵ هکتار زمین نیز استحصال می شود و برای ساخت پروژه کنسرسیومی نیز تشکیل شده است.

وی اعتبار ارزیابی پروژه را دو هزار میلیارد تومان ذکر کرد.

زیرساخت های ارتباطی غرب مازندران پاسخگوی نیازها نیست

سید محمود حسینی پور با تاکید بر توسعه زیرساخت های لازم در شهرستان عباس آباد، بیان داشت: زیرساخت های راه در غرب استان پاسخگوی نیازهای مردم محلی نبوده و احداث آزاد راه چالوس به رامسر به جهت حل و رفع گره ترافیکی شهرستان های غرب مازندران باید با جدیت تسریع شود.

استاندار مازندران با بیان اینکه نگاه ما در کوتاه مدت ترمیم کمربندی عباس آباد است، خاطرنشان کرد: یکی از راه های رفع ترافیک احداث راه آهن شهری است و ایجاد این راه آهن برای مازندران ضروری و لازم است.

فاصله ۲۵۰ کیلومتری غرب تا شرق استان، نبود کمربندی در برخی شهرهای غربی و مرکزی، ترافیک طولانی و خسته کننده، افزایش تصادفات جاده ای، ضرورت ساخت مسیرهای آزادراهی را در مازندران الزامی می سازد.

از سوی دیگر به رغم آنکه ۱۰ درصد تردد کشور در محورهای مازندران صورت می گیرد، سهم این استان از پروژه های آزادراهی بسیار اندک و ناچیز است و تنها سهم مازندران، پروژه آزادراه تهران – شمال بوده که با گذشته ۲۵ سال همچنان نیمه کاره است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 4 4

    وقتی منطقه قلعه گنج بشاگرد تا جاسک انقدر محروم است و اگر بزرگراه جاسک قلعه گنج ساخته شود یک محرومیت عمیق کنار می رود و کشور هم کاملا منتفع می شود وقتی جایی مثل اندیکا و ایذه بن بست است و مردم در این مناطق با گرگر روی رودخانه و صعود به ارتفاعات از منطقشون خارج می شن وقتی با ساخت تونل الله اکبر در شمال شرق , یک محرومیت تاریخی از این منطقه می رود و راه کشور برای ترانزیت با آسیای میانه هم باز می شود وقتی این همه پروژه راه و ریل در مناطق محروم داریم که این ها نفع ملی هم دارند و ساخت هر یک با چند صد میلیارد تومان یا نهایتا 4 5 هزار میلیارد تومان به سرانجام می رسد وقتی ریل نرمال روی زمین مانده در سرتاسر کشور از رشت آستارا بگیرید تا شیراز بوشهر تا کرمانشاه خسروی و ... از دم 60 همت بودجه می خواد تا وضعیت کشور تغییر کند 10 ها میلیون نفر ایرانی از همه این پروژه ها بهره ببرند شما دنبال ساخت آزادراه نوار ساحلی شمال با مبلغ "100 هزار میلیارد تومان" هستید ؟؟!!! بله در شمال کشور ترافیک وجود دارد اما یکجاهایی از این مملکت اصلا راه وجود ندارد که بشود نگران ترافیک بود ! یکجاهایی از این کشور , جاده های مرگ داریم که پر است از تصادفات رخ به رخ و این ها باید 4 لاینه بشن و بین این ها راه های مهمی هم برای احداث داریم مثلا جم فیروزآباد شیراز و خیلی جاده های مهم دیگر که ترافیک ترانزیت عبور می دهد وقتی ترافیک محلی هم پس می زند ! بعد دنبال هزینه 100 همت در آزادراه نوار ساحلی شمال هستید ؟؟!!!!!!!! حداقل این بودجه 100 هزار میلیارد تومانی را می بردین برای احداث آزادراه الیگودرز مسجد سلیمان با تونل های 10 تا 15 کیلومتری که راه تهران اهواز تا 200 کیلومتر کوتاه تر شود روی رشد اقتصادی کشور موثر باشد در اوج دوران کسری بودجه , بزرگترین بودجه ممکن را گذاشتید برای پروژه ایی که الویت دوم کشور هم نیست ؟ شما همین راه قزوین الموت تنکابن را هم می ساختید باز وضعیت ترافیک خیلی بهتر می شد و پروژه ایی می بود عقلانی .

  • ح.پ 2 1

    اولا خوش بحال پیمانکار . هنوز بزرگراه تهران شمال تکمیل نشده و حتما سخترین و پر هزینه ترین آن باقیست داریم یک هزینه دیگر در این موقعیت به اقتصادو به مردم تحمیل میکنیم ؟! یک سری به آسفالت خیابانهای رامسر بزنید چه اسفبار است مخصوصا جلو هتل رامسر بعد استاندار و نماینده بیسواد طرح های گنده صحبت کنند چقدر مسئول بیسواد و رانت خوار داریم ما