| کد خبر: 244708 |

◄ قطعه تکمیلی بزرگراه کوار- فیروز آباد به بهره برداری رسید

معاون ساخت و توسعه راههای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: بخشی از بزرگراه کوار- فیروز آباد به طول ۶.۵ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۲۱۰۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

تین نیوز

معاون ساخت و توسعه راههای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: بخشی از بزرگراه کوار- فیروز آباد به طول ۶.۵ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۲۱۰۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمدرضا کدخدازاده معاون شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور افزود: بزرگراه کوار- فیروز آباد بخشی از محور سراسری عسلویه که منطقه استراتژیک نفت ، گاز و پتروشیمی است.

وی خاطر نشان ساخت: عملیات اجرایی قطعات ۱ و ۲ باند دوم بزرگراه کوار – فیروز آباد به طول ۳۶.۵ کیلومتر از پروژه های مشترک وزارت راه و شهرسازی و وزارت نفت در منطقه جنوبی استان فارس می باشد که ۳۰ کیلومتر آن سالهای گذشته بهره برداری شده و ۶.۵ کیلومتر باقی مانده که شامل یک تونل به طول ۳۸۰ متر و مابقی بزرگراه است.

در ادامه محمود رضا طالبان مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس ، تصریح کرد: بخش افتتاح شده در تنگه زنجیران است و به علت طبیعت بسیار خاص و وجود دره طولانی ، عمیق و صخره های بلند ، شیب نسبتا زیاد و تردد بسیار زیاد وسائط نقلیه یکی از گره های بزرگ تراقیکی بود.

وی گفت: از مهمترین مزایای افتتاح این پروژه می توان به حل مشکل ترافیک و افزایش ایمنی و کاهش قابل ملاحظه هزینه های حمل و نقل اشاره کرد.

محمود رضا طالبان در خصوص اهداف این طرح نیز متذکر شد: حذف ترافیک دو خطه تنگه زنجیران که گره ترافیکی اصلی محور کوار – فیروز آباد بود، کاهش تلفات ناشی از تصادفات و همچنین کاهش آلودگی در منطقه دشت حفاظت شده موک و اتصال صنایع منطقه عسلویه تا فراشبند به شمال فارس و مرکز ایران و تسهیل و تسریع و افزایش ایمنی ترافیک از مهمترین اهداف احداث چهارخطه کوار - فیروز آباد هست.

طالبان اذعان داشت: احجام وابسته پروژه شامل خاکبرداری ۶۵۲ هزار متر مکعب ، خاکریزی۱۳۰ هزار متر مکعب، بتن ریزی ۲۷ هزار متر مکعب ، حفاری تونل ۴۲ هزار متر مکعب ، اساس و زیر اساس ۲۶.۵ هزار متر مکعب آسفالت ۲۹.۵ هزار تن و همچنین ۱ دستگاه تونل بطول ۳۸۰ متر ، ۱ دستگاه پل خاص با دهانه ۱۵ متر مورب است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.