| کد خبر: 234822 |

نیاز ۴ هزار میلیارد تومانی برای بهسازی آزادراه‌ها

معاون وزیر راه و شهرسازی در جلسه اولویت‌بندی بهسازی آزادراه و احداث کریدورهای آزادراهی جدید گفت: بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای بهسازی ۱۰ آزادراه اولویت‌دار طی دو سال آینده مورد نیاز است .

تین نیوز

با توجه به دستور وزیر راه و شهرسازی مبنی بر بهسازی و ترمیم رویه آزادراه‌های کشور و ترسیم افق افزایش و توسعه شبکه آزادراهی به  ١٠ هزار کیلومتر، صبح امروز جلسه‌ای با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی، معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها و مدیران این حوزه به منظور اولویت‌بندی بهسازی آزادراه‌ها و احداث کریدورهای جدید آزادراهی برگزار شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر تسریع در ترمیم روسازی آزادراه‌های کشور گفت: طبق استانداردهای موجود باید ۳  تا ۶ درصد ارزش روز هر آزادراه صرف بهسازی و نگهداری از آن شود اما در حال حاضر ۱۵ درصد از درآمدهای آزادراهی برای نگهداری صرف می‌شود که با استفاده از روش‌های نوین در ساخت روسازی آزادراه‌ها باید هزینه‌های نگهداری را کاهش داد.  

وی ادامه داد: در این اولویت‌بندی بهسازی، ۱۰ آزادراه در نظر گرفته شده است که طبق برنامه‌ریزی انجام شده در سه اولویت‌بندی در دوره ۶ ساله انجام خواهد شد.

خادمی از پنج آزادراه در اولویت اول نام برد و گفت: آزادراه قم- کاشان، قزوین- رشت، زنجان- تبریز، قزوین- زنجان و کاشان- نظنز- اصفهان در اولویت اول قرار دارد و برای بهسازی آزادراه‌ها حدود ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

معاون وزیر راه و شهرسازی احداث کریدورهای آزادراهی جدید را بخش دیگری از مباحث این جلسه اعلام کرد و بیان داشت: با توجه به اهمیت توسعه شبکه حمل‌ونقل در شرق و جنوب، اتصال چابهار به مرکز و شمال کشور و کشورهای افغانستان و تاجیکستان از طریق شبکه آزادراهی این بخش اولویت اصلی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: اتصال شمال شرق به جنوب غرب، اتصال شمال غرب به  بندر امام خمینی (ره) در جنوب کشور و تکمیل شبکه آزادراهی در محورهای ترانزیتی و استراتژیک بخش دیگری از برنامه‌ها است.

خادمی تاکید کرد: در برنامه‌ریزی برای احداث کریدورهای آزادراهی جدید، روان‌سازی ترافیک، ایجاد مراکز جمعیتی، اکوتوریسم مناطق عبوری و توسعه شبکه ترانزیتی کشور در اولویت قرار دارد.

به گزارش روابط عمومی شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه با اشاره به افق افزایش و توسعه شبکه آزادراه‌های کشور اظهار داشت: در حال حاضر ۲۷۶۰ کیلومتر طول شبکه آزادراهی موجود،  ۱۲۰۰ کیلومتر در دست ساخت و ۴۸۰۰ کیلومتر طول طرح‌های پیشنهادی آزادراهی کشور است که با احداث و بهره‌برداری از این طرح‌ها طول کل شبکه آزادراهی کشور به ۸هزار و ۷۶۰ کیلومتر افزایش می‌یابد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید 0 0

    سلام. اون موقع که روبان قیچی میکنید و منار " احداث آزاد راه " رو میدزدید، فکر اینکه کجا چالش کنید رو نمیکنید؟ فکر نمیکنید که از کجا میخواید هزینه هنگفت نگهداری و بهسازی آزاد راه ( ۳ تا ۶ درصد ارزش روز اون ) رو تامین کنید؟ البته که فکرش رو میکنید: از کیسه ملت.
    اینقدر جربزه ندارید که هزینه نگهداری آزاد راه رو تنها از همون کسانی که ازش بهره مند میشن بگیرید و دائما کاسه گدایی دستتونه که این هزینه رو از بودجه عمومی تامین بکنید.از جیب 80 میلیون نفوسی که برخی از اونها به عمرشون آزاد راه به چشم ندیدن.
    به تعبیر جناب سعدی علیه الرحمه، خرجِ" احداث و نگهداری آزاد راه " که از کیسه ملت بُود ، " احداث کریدورهای آزاد راهی جدید " آسان بُود.