| کد خبر: 206812 |

شمع‌کوبی تا عمق 10 متری زمین برای ساخت پل‌های آزادراه تهران - شمال

معاون وزیر راه و شهرسازی، گفت: برای ساخت برخی پل‌ها در منطقه یک آزادراه تهران - شمال شمع‌کوبی تا عمق 10 متری زمین انجام شده و پایه‌های پل روی شمع‌ها احداث شده است، تا پل‌ها مستحکم و مقاوم باشد.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی، گفت: برای ساخت برخی پل‌ها در منطقه یک آزادراه تهران - شمال شمع‌کوبی تا عمق 10 متری زمین انجام شده و پایه‌های پل روی شمع‌ها احداث شده است، تا پل‌ها مستحکم و مقاوم باشد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از فارس، به تازگی فیلمی از پایه یکی از پل‌های منطقه یک آزادراه تهران - شمال در نزدیکی جاده  امامزاده داود منتشر شده است که نشان می‌دهد، به علت وجود آب سنگین در یک دره در نزدیکی این پل ممکن است، پایه‌های پل دچار آسیب شود و در آینده برای این پل مشکلی رخ دهد.

در این راستا موضوع از خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور پیگیری شد.

وی با بیان اینکه حتماً در این باره پیگیری خواهیم داشت، در روز بعد فیلمی را در اختیار خبرنگار فارس قرار داد با این مضمون که از این پل بازدید کردیم و هیچ مشکلی از نظر فنی و زیرساختی ندارد. پایه‌های پل روی شمع‌های کوبیده شده به عمق 10 متر در زمین ساخته شده است و از نظر استحکام و مقاومت با هیچ مشکلی مواجه نیست. 

بنا بر این گزارش، معاون وزیر راه و شهرسازی در این فیلم خود توضیحاتی نیز ارائه داده است که کاربران می‌توانند از اینجا +

به گفته خادمی، امکان آب‌گرفتگی پایه‌های پل وجود ندارد و ایمنی پل کاملاً برقرار است، دره‌ای که آب زیادی از آن خارج می‌شود و از پایه‌های پل هم می‌گذرد، در کنار این پل است و آب‌شستگی که از سوی عده‌ای عنوان می‌شود، غیرتخصصی است و چنین به علت استحکام پل رخ نمی‌دهد.

* منطقه یک آزادراه تهران - شمال، آزادراهی هوشمند در منطقه

وی با بیان اینکه آزادراه تهران - شمال مسیری هوشمند تلقی می‌شود که در منطقه بی‌نظیر است، گفت: در تونل تالون در منطقه یک آزادراه از سامانه تهویه نیمه‌عرضی استفاده شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: بلندترین تونل آزادراهی کشور به طول 4936 متر در منطقه یک آزادراه تهران - شمال حفاری شده است، همچنین رکورد بیشترین حجم لاینینگ تونل به طور همزمان در کشور در این منطقه آزادراه است، ضمن آنکه رکورد بیشترین حجم عملیات حفاری تونل راه را در کشور دارد. 

خادمی بیان کرد: برای اولین بار در کشور سقف دوم در تونل توسط متخصصان داخلی در این پروژه به صورت موفقیت‌آمیز اجرا شد.

وی با بیان اینکه اخذ عوارض در آزادراه تهران - شمال به صورت الکترونیک و ETC انجام می‌شود و نیازی به توقف خودروها بابت پرداخت عوارضی وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور با بیان اینکه در طول مسیر آزادراه از سیستم اسکادا (SCADA) استفاده شده است، توضیح داد: در سیستم اسکادا گردآوری، نظارت، پردازش و کنترل هوشمند اطلاعات وجود دارد که فرایندهای نظارتی را مدیریت می‌کند، در این سیستم اتاق کنترل بر پایه داده‌های به دست آمده دستورات لازم را صادر می‌کند و سیستم اسکادا برای مانیتور کردن و کنترل فرایندهای حمل‌ونقل بسیار قابل توجه است.

خادمی با بیان اینکه در این مسیر برای یخ‌زدایی از نوین‌ترین سیستم‌ها استفاده شده است، بیان کرد: منطقه یک آزادراه تهران - شمال از سامانه هوشمند کنترل و نظارت ترافیکی بهره‌مند است. همچنین در کل مسیر آزادراه از پوشش رینگ فیبر نوری استفاده شده است.

وی اظهار داشت: در این منطقه آزادراه چند رشته تونل به صورت ترکیبی دوقلوی مجزا و همزمان اجرا شد، ضمن آنکه به طراحی معماری و منظر آرایی مسیر توجه دقیقی شد.

به گزارش فارس، منطقه یک آزادراه تهران - شمال روز ششم اسفند ماه امسال به بهره‌برداری رسید. این مسیر از بزرگراه همت پس از تقاطع آزادگان آغاز شده و به طول 32 کیلومتر تا شهرستانک در محور کندوان ادامه دارد.

این مسیر موجب کاهش 65 کیلومتری فاصله تهران تا چالوس و شمال و کاهش یک و نیم ساعته زمان سفر است.

قیمت عوارضی خودروهای سواری برای عبور از منطقه یک آزادراه تهران - شمال در ایام غیرپیک 20 هزار تومان و در ایام پیک 30 هزار تومان تعیین شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.