| کد خبر: 270924 |

‍ ۶۰۰ میلیارد ریال برای ایمن سازی جاده ارومیه سلماس هزینه شد

جاده ارومیه سلماس با هزینه ۶۰۰ میلیارد ریالی از محل اعتبارات ملی ایمن سازی شد.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: جاده ارومیه - سلماس که از پرترافیک ترین جاده های استان به شمار می رود، با هزینه ۶۰۰ میلیارد ریالی از محل اعتبارات ملی ایمن سازی شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، ایرج دست نشان افزود: در ۱۴کیلومتر از این محور که در حوزه شهرستان ارومیه قرار دارد، طی ۶ ماه گذشته ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه و نیوجرسی نصب شده است.

دست نشان اضافه کرد: همچنین در این مدت در ۱۴ کیلومتر از محور ارومیه - سلماس ۱۰ هزار عدد رفلکتور نیوجرسی که به آشکارسازی مسیر کمک می کند، با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال نصب شد.

وی با بیان اینکه نصب نیوجرسی خطر تصادف شاخ به شاخ با عاملیت جاده را کاهش می دهد، اظهار کرد: پس از اجرای طرح نصب نیوجرسی، تصادفات منجر به فوت شاخ به شاخ در گردنه قوشچی محور ارومیه - سلماس صفر شده است.

دست نشان با اشاره به اینکه طول گردنه قوشچی ۲۷ کیلومتر است، ادامه داد: ۲۰کیلومتر از این میزان، با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال به سیستم روشنایی تجهیز شده است.

وی گفت: البته ایمن سازی ادامه محور ارومیه - سلماس در دستور کار اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی است.

وی افزود: عملیات نصب نیوجرسی در ۱۳کیلومتر باقی مانده این محور که در حوزه شهرستان سلماس قرار دارد، طی چهار ماه و با اعتبار ۴۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی از ۲۵ فروردین ماه جاری آغاز شده است.

به گزارش ایرنا، یکی از مهمترین مشکلات سال گذشته در حوزه سوانح رانندگی، تصادف های شاخ به شاخ در محور ارومیه -سلماس در محدوده گردنه قوشچی بود که موجب فوت بسیاری از شهروندان شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.