| کد خبر: 245135 |

◄ بهره‌برداری از ۱۰ کیلومتر بزرگراه نقده - پیرانشهر- تمرچین در ١۴٠١

امسال ۱۰ کیلومتر از بزرگراه نقدهپیرانشهرتمرچین در بخش ورودی پیرانشهر تا گردنه کولیج توسعه یافته و به بهره‌برداری می‌رسد.

تین نیوز

 مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: امسال ۱۰ کیلومتر از بزرگراه نقده-پیرانشهر-تمرچین در بخش ورودی پیرانشهر تا گردنه کولیج توسعه یافته و به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش تین نیوز، سیدمحسن حمزه‌لو در جلسه بررسی طرح احداث بزرگراه نقده_ پیرانشهر_تمرچین در فرمانداری شهرستان پیرانشهر، اظهار داشت: عملیات اجرایی در ۲۳ کیلومتر از مسیر ۶۰ کیلومتری بزرگراه نقده - پیرانشهر آغاز و برنامه‌ریزی شده روند بهسازی و تعریض این مسیر در سریع‌ترین زمان ممکن به اتمام برسد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر توسعه و بهسازی ۲ کیلومتر از این طرح به اتمام رسیده، بیان کرد: طرح بهسازی و تعریض ورودی شهر پیرانشهر به طول ۲ کیلومتر و ۵۰۰ متر نیز که موجب رفع معضلات ترافیکی و سهولت تردد شده در سال گذشته اجرا شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: ساماندهی ورودی شهر پیرانشهر بخشی از بزرگراه نقده‌ - پیرانشهر - تمرچین است که شبکه حمل‌ونقل بین‌المللی در مسیر پایانه مرزی تمرچین با اتمام این طرح ارتقا یافته و ناوگان سنگین حمل و نقلی به این سمت سوق می‌یابد.

حمزه‌لو ادامه داد: اهمیت بزرگراه بین‌المللی نقده-پیرانشهرتمرچین به اقتصادی شدن زیرساخت‌های حمل و نقلی در پایانه مرزی تمرچین و مرز مشترک استان با عراق برمی‌گردد.

وی اضافه کرد: پایانه مرزی تمرچین در جنوب آذربایجان‌غربی بوده که تجارت دو کشور ایران و عراق را رونق می‌بخشد و نقش کلیدی در توسعه جنوب استان دارد.

در این جلسه مقرر شد از تمامی فرصت‌های تأمین منابع مالی به ویژه در مصوبات شورای برنامه‌ریزی شهرستان جهت تکمیل پروژه‌های راهسازی استفاده شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.