| کد خبر: 266072 |

تخصیص ۱۰۰ میلیارد تومان برای روانسازی ترافیک تبریز در سال جاری

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تبریز از اجرای همزمان پروژه ها و طرح های ترافیکی با هدف رفع معضل ترافیک درون شهری خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری۱۰۰ میلیارد تومان برای روانسازی ترافیک تبریز تخصیص یافته است.

تین نیوز

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تبریز از اجرای همزمان پروژه ها و طرح های ترافیکی با هدف رفع معضل ترافیک درون شهری خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری۱۰۰ میلیارد تومان برای روانسازی ترافیک تبریز تخصیص یافته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از  ایلنا ، محمدرضا روشنی در جریان برگزاری یکصد و شصت و پنجمین جلسه پارلمان شهری تبریز به تشریح اقدامات اجرایی شهرداری تبریز برای مدیریت و روانسازی ترافیک درون شهری پرداخت و افزود: پروژه های عمرانی با پیوست ترافیکی به طور همزمان در تبریز اجرا می شود.

وی اجرای پروژه احداث تقاطع غیر همسطح، خرید و نصب دوربین های ترافیکی، اجرای مسیرگشایی و ساماندهی معابر، اصلاح هندسی معابر، هوشمند سازی زیرساخت های نرم افزاری تبریز مانند اجرای فیبرنوری در سطح تبریز، احداث مسیر های دوچرخه سواری، توسعه حمل و نقل عمومی، مدیریت حمل و نقل بار و احداث مرکز  کنترل ترافیک تبریز را از جمله اقدامات همزمان شهرداری تبریز برشمرد.

روشنی خاطر نشان کرد: اجرای طرح های ترافیکی مانند محدودیت تردد، در کنار پروژه های عمرانی شهرداری می تواند در کاهش بار ترافیکی موثر باشد که مستلزم همراهی سایر ارگان ها و دستگاه های مرتبط است.

وی ادامه داد: این فضا در جامعه ایجاد شده که مسؤل مدیریت ترافیک تبریز، شورا و شهرداری است در حالی که این صحیح نیست بلکه ما جزئی از این مجموعه مدیریت ترافیک شهری هستیم که موظف به ایجاد زیرساخت هایی چون پل و معبر و.. هستیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تبریز با اشاره به اینکه چهل درصد مدارس خصوصی و شصت درصد مدارس دولتی با نصب گاردریل، تابلو و... ایمن سازی شده اند، ادامه داد: ۹۰ درصد پروژه های شهری ترافیکی هستند و اکثرا در نقاط شریانی شهر هستند. 

روشنی اظهار کرد: از طریق نرم افزار گوگل مپ اطلاعات و داده هایی لازم برای مدیریت ترافیکی تبریز را استخراج می کنیم و در کنار آن مشاهدات میدانی نیز داریم که با تطبیق آنها داده های نرم افزاری دقیقی برای تدوین برنامه های کاربردی مدیریت هوشمند ترافیکی تهیه خواهیم کرد.

وی خاطر نشان کرد: شهر تهران، ۴۱۶ کیلومتر معبر دارد و هشت درصد معابر آن در ترافیک سنگین قرار دارد و این در حالی است که شهر تبریز تنها چهار دهم درصد ترافیک سنگین معابر دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.