| کد خبر: 263298 |

آخرین وضعیت پروژه احداث آزادراه تبریز- مرند- بازرگان

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی گفت: آزادراه تبریز-مرند – بازرگان به عنوان بخش مهمی از کریدور بین المللی شرقی-غربی کشور نقش مهم دارد و قطعه اول آن ۷۸درصد پیشرفت دارد.

تین نیوز

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی گفت: آزادراه تبریز-مرند – بازرگان به عنوان بخش مهمی از کریدور بین المللی شرقی-غربی کشور نقش مهم دارد و قطعه اول آن ۷۸درصد پیشرفت دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از  بازار، حیدر فتح زاده  به تشریح آخرین وضعیت پروژه آزادراه تبریز- مرند- بازرگان پرداخت و گفت: طول کل مسیر آزادراه تبریز- مرند- بازرگان ۲۸۰ کیلومتر بوده و در حال حاضر قطعه تبریز - صوفیان به طول ۳۰ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۷۸ درصد در دست اجرا است.

گزارش پربازدید امروز را بخوانید:

◄ حق توقف رانندگان کامیون 20 سال پایمال شده است!

وی با بیان اینکه جهت اتمام این قطعه مبلغ یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز خواهد بود، افزود: اعتبار هزینه شده تاکنون بالغ بر یک هزار و ۴۲۸ میلیارد تومان است.

نقش آزادراه تبریز – مرند – بازرگان در توسعه تجاری منطقه

فتح زاده تصریح کرد: آزاد راه تبریز – مرند – بازرگان به عنوان یکی از راه های ارتباطی ایران با کشورهای همسایه شمالی، حوزه قفقاز و همچنین دروازه اروپا از طریق کشور ترکیه محسوب می شود.

وی افزود: این پروژه امکان ارتباط کشور با کریدورهای بین المللی را هموار کرده و با ترانزیت ایمن و سریع و کاهش زمان سفر بین کشورهای همسایه و اروپا در گسترش صادرات و واردات و توسعه اقتصادی از طریق سرمایه گذاری در منطقه موثر خواهد بود.

این مسوول توضیح داد: آزادراه تبریز-مرند – بازرگان بخش مهمی از کریدور بین المللی شرقی-غربی کشور، تکمیل کننده پازل مسیر ترانزیتی تهران – بازرگان و شبکه بزرگراهی آسیایی در جهت تسهیل مبادلات تجاری کشور خواهد بود.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی در عین حال خاطرنشان ساخت: این آزادراه در احیای بخشی از جاده معروف ابریشم و اتصال آسیا به اروپا از طریق ایران نقش موثری خواهد داشت.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود مدعی شد: باتوجه به مشکلات موجود در تامین مصاح و اوراق قرضه معدنی و همچنین معارضات موجود در مسیر پروژه، استانداری نقش به سزایی در هماهنگی ادارات مختلف اعم از فرمانداری، بخشداری، راه و شهرسازی، صمت، شرکت گاز و ... با مسوولان اجرایی پروژه خواهد داشت.

فتح زاده ادامه داد: با توجه به اینکه پروژه به صورت مشارکتی و با سرمایه گذاری بخش خصوصی در حال اجراست، سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در تلاش است منابع مالی و سهم آورده دولت از طریق مصوبات سفر، تسهیلات ماده ۵۶ و غیره تامین کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 5 1

    دهها سال طول می‌کشد تا این پروژه بطور کامل تمام شود با این همه کسری بودجه ناممکن

  • ن ا 2 0

    من خودم جزکارکنان آن شرکتم بودجه نمیدند کارها به کندی پیش میره

  • احد 3 0

    از ۲۸۰کیلومتر ۷۸٪از ۳۰کیاومتر بعد از چندین سال خنده داره.مقایسه کنید با ازاد راه اصفهان شیراز و انتقال اب از دریای عمان به اصفهان عدالیت و برابری

  • Ddr 0 0

    اصلی ترین قسمت ازادراه تهران بازرگان همین قسمت که ناقص مونده یعنی شما تو ازادراه زنجان تهران اینهمه ترانزیت نمی بینید که تو ازاداره تبریز مرند هست