آخرین وضعیت پروژه احداث آزادراه تبریز- مرند- بازرگان
سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی گفت: آزادراه تبریز-مرند – بازرگان به عنوان بخش مهمی از کریدور بین المللی شرقی-غربی کشور نقش مهم دارد و قطعه اول آن ۷۸درصد پیشرفت دارد.
سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی گفت: آزادراه تبریز-مرند – بازرگان به عنوان بخش مهمی از کریدور بین المللی شرقی-غربی کشور نقش مهم دارد و قطعه اول آن ۷۸درصد پیشرفت دارد.
به گزارش تین نیوز به نقل از بازار، حیدر فتح زاده به تشریح آخرین وضعیت پروژه آزادراه تبریز- مرند- بازرگان پرداخت و گفت: طول کل مسیر آزادراه تبریز- مرند- بازرگان ۲۸۰ کیلومتر بوده و در حال حاضر قطعه تبریز - صوفیان به طول ۳۰ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۷۸ درصد در دست اجرا است.
گزارش پربازدید امروز را بخوانید:
◄ حق توقف رانندگان کامیون 20 سال پایمال شده است!
وی با بیان اینکه جهت اتمام این قطعه مبلغ یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز خواهد بود، افزود: اعتبار هزینه شده تاکنون بالغ بر یک هزار و ۴۲۸ میلیارد تومان است.
نقش آزادراه تبریز – مرند – بازرگان در توسعه تجاری منطقه
فتح زاده تصریح کرد: آزاد راه تبریز – مرند – بازرگان به عنوان یکی از راه های ارتباطی ایران با کشورهای همسایه شمالی، حوزه قفقاز و همچنین دروازه اروپا از طریق کشور ترکیه محسوب می شود.
وی افزود: این پروژه امکان ارتباط کشور با کریدورهای بین المللی را هموار کرده و با ترانزیت ایمن و سریع و کاهش زمان سفر بین کشورهای همسایه و اروپا در گسترش صادرات و واردات و توسعه اقتصادی از طریق سرمایه گذاری در منطقه موثر خواهد بود.
این مسوول توضیح داد: آزادراه تبریز-مرند – بازرگان بخش مهمی از کریدور بین المللی شرقی-غربی کشور، تکمیل کننده پازل مسیر ترانزیتی تهران – بازرگان و شبکه بزرگراهی آسیایی در جهت تسهیل مبادلات تجاری کشور خواهد بود.
سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی در عین حال خاطرنشان ساخت: این آزادراه در احیای بخشی از جاده معروف ابریشم و اتصال آسیا به اروپا از طریق ایران نقش موثری خواهد داشت.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود مدعی شد: باتوجه به مشکلات موجود در تامین مصاح و اوراق قرضه معدنی و همچنین معارضات موجود در مسیر پروژه، استانداری نقش به سزایی در هماهنگی ادارات مختلف اعم از فرمانداری، بخشداری، راه و شهرسازی، صمت، شرکت گاز و ... با مسوولان اجرایی پروژه خواهد داشت.
فتح زاده ادامه داد: با توجه به اینکه پروژه به صورت مشارکتی و با سرمایه گذاری بخش خصوصی در حال اجراست، سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در تلاش است منابع مالی و سهم آورده دولت از طریق مصوبات سفر، تسهیلات ماده ۵۶ و غیره تامین کند.
دهها سال طول میکشد تا این پروژه بطور کامل تمام شود با این همه کسری بودجه ناممکن
من خودم جزکارکنان آن شرکتم بودجه نمیدند کارها به کندی پیش میره
از ۲۸۰کیلومتر ۷۸٪از ۳۰کیاومتر بعد از چندین سال خنده داره.مقایسه کنید با ازاد راه اصفهان شیراز و انتقال اب از دریای عمان به اصفهان عدالیت و برابری
اصلی ترین قسمت ازادراه تهران بازرگان همین قسمت که ناقص مونده یعنی شما تو ازادراه زنجان تهران اینهمه ترانزیت نمی بینید که تو ازاداره تبریز مرند هست
سلام
ما مردم اذربایجان ازادراه تبریز تبریز مرند را نخواستیم بگذارید در جاده های شلوغ و پرترافیک رانندگی مان را بکنیم تصادف بکنیم و بمیریم و هست ونیستمان را در تصادفات از بین برود بهتر است ازاینکه هرروز شاهد دروغ های بیشمار از طرف وزیر راه و معاون وزیرراه وراهداری واستانداری و معاون استانداری و پیمانکار هاباشیم برای بهره برداری و افتتاح ازادراه !!!بازی با افکار عمومی تا کی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
دروغ یکبار دوبار سه بار نه سالها دروغ