| کد خبر: 261833 |

نصب روزشمار ایستگاه‌ های خط ۲ مترو تبریز طی دو هفته آینده

شهردار تبریز از نصب روزشمار تکمیل ایستگاه های خط دوم قطار شهری تبریز طی دو هفته آینده خبر داد.

تین نیوز

شهردار تبریز از نصب روزشمار تکمیل ایستگاه های خط دوم قطار شهری تبریز طی دو هفته آینده خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، یعقوب هوشیار، امروز، ۲۸ شهریور اظهار کرد: دو دستگاه تی بی ام حفاری متروی تبریز در سال های گذشته غیرفعال بودند که با ورود جدی ما به چرخه فعالیت بازگشته و در حال حفاری در مسیر خط دوم مترو هستند.

وی افزود: ۲۰ آذر تی بی ام غربی با اتمام مأموریت از مسیر خط دوم خارج می شود.

هوشیار با تأکید بر فعالیت سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز، افزود: در حوزه حمل و نقل ریلی باید از حمایت ویژه استاندار آذربایجان شرقی قدردانی کنیم که با تدابیر خود همراه مدیریت شهری هستند.

وی اضافه کرد: تملک های ایستگاه اول خط دو آغاز شده و هر چهارشنبه جلسه بررسی تملکات ایستگاه های این خط را برگزار می کنیم.

شهردار تبریز با اشاره به نصب روزشمار ایستگاه های خط دوم متروی تبریز تا دو هفته آتی، اعلام کرد: تی بی ام شرقی به خاطر بحث آب و فاضلاب با مشکل مواجه شده که در تلاش هستیم خط فاضلاب موجود در مسیر جابجا شود.

وی با اشاره به افزایش مسافران خط یک از ۱۵ هزار نفر به ۴۰ هزار نفر در روز خاطرنشان کرد: این امر نتیجه تکمیل ایستگاه های خط یک و راه اندازی فاز سوم این خط است و تلاش داریم با تکمیل سیگنالینگ سرفاصله زمانی قطارها را به زیر ۹ دقیقه برسانیم.

هوشیار با اشاره به رفع نواقص ایستگاه های خط یک مترو نیز گفت: بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه سیستم تهویه ایستگاه های خط یک شده که ایستگاه به ایستگاه تکمیل می شود.

خط دوم متروی تبریز به طول حدود ۲۲.۴ کیلومتر، در حال حاضر طولانی ترین مسیر از شبکه ریلی کلان شهر تبریز است.

این خط، شامل ۲۰ ایستگاه است که از محدوده زمین های قراملک تبریز (کارخانه کود آلی) شروع شده است از طریق خیابان وحدت و میدان قراملک (اولین ایستگاه) و پس از عبور از زیر خیابان آخونی، خیابان قدس، در ایستگاه میدان کهن (محققی سابق) دارای ایستگاه تبادلی با خط یک بوده و از طریق میدان دانشسرا، وارد خیابان عباسی شده وضمن عبور از میدان شهید فهمیده باغمیشه به سمت شهرک نصر، مرزداران، دانشگاه آزاد، نمایشگاه بین المللی و نهایتاً در میدان بسیج خاتمه می یابد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، در طرح توسعه این خط، گذر از منطقه خاوران و اتصال به ایستگاه راه آهن تبریز- میانه در نظر گرفته شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • علی 0 0

    سلام، خدا قوت، دست مریزاد، اگه میشد از تبریز به رشت آزاد راه و نزدیک میشد مثل قزوین رشت، چی میشد، لطفا به مسئولین مربوطه برسانید