| کد خبر: 257097 |

◄ خط 3 مترو تبریز کلنگ زنی شد

عملیات اجرایی خط سه متروی تبریز به طول ۱۰ کیلومتر و با برآورد اعتبار ۲۰ هزار میلیارد تومان با حضور وزیر کشور آغاز شد.

تین نیوز

وزیر کشور در حاشیه مراسم کلنگ زنی خط 3 مترو با شاره به آخرین وضعیت متروی شهر تبریز، گفت: اقدامات لازم برای تکمیل خط ۲ با استفاده از منابع فایناس دنبال و خط سه نیز با همت دولت از طریق اوراق مشارکت و منابع شهرداری اجرا می شود.

احمد وحیدی با بیان این که در حال حاضر خط یک تبریز با چند قطار فعال است، اظهار کرد: فعالیت خط دو هم شروع شده است، اجرای خط سه نیز با توجه به دسترسی به مناطق پرجمعیت از اهمیت ویژه ای برخوردار است و تا اکنون ۱۷ میلیارد تومان برای خط سه مترو واریز شده است.

به گزارش تین نیوز، وحیدی ادامه داد: اقدامات لازم برای تکمیل خط دو نیز با فاینانس انجام گرفته، دنبال می شود، خط سه نیز با همت دولت از طریق اوراق مشارکت و منابع شهرداری انجام می شود.

خط 3 مترو تبریز

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به نوسازی ناوگان در سطح شهر تبریز، خاطرنشان کرد: اتفاقات خوبی در شهر تبریز به لحاظ نوسازی ناوگان و خطوط مترو رخ می دهد و امیدواریم با تلاش عزیزان و شهردار پرتلاش تبریز، نوسازی ناوگان به سرعت تکمیل شود.

یعقوب وحیدکیا، مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز هم اعلام کرد: خط ۳ در آخرین بازنگری مهندسی شده به طول ۱۰ کیلومتر با ۱۰ ایستگاه به صورت تونل دوقلو با قطر داخلی ۶ متر همانند تونل های عمیق خط یک اجرا می شود.

وی با بیان اینکه حداکثر عمق مسیر این خط ۲۷ متر از سطح زمین است، اعلام کرد: در افق طرح، تعداد مسافر در هر ساعت در هر جهت ۲۳ هزار نفر و تعداد مسافر سالیانه نیز ۱۱۰ میلیون در این خط نفر پیش بینی شده است.

مدیرعامل سازمان حمل ونقل ریلی شهرداری تبریز با اشاره به اهمیت این خط در اتصال شمال به جنوب تبریز افزود: خط سوم به سبب تبادل مسافر در هسته مرکزی شهر با خطوط یک و ۲ و چهار نیز حائز اهمیت است.

وی خاطرنشان کرد: توجه به مراکز مهم جمعیتی و اقتصادی مسیر با گذر از ترمینال بزرگ تبریز، بازار و مراکز درمانی و خدماتی و بیمارستان عالی نسب از مزیت های این خط بوده که بخش اعظمی از جابه جایی مسافر در آینده را پوشش خواهد داد.

وحیدکیا اعلام کرد: برآورد اولیه اجرای خط سوم در چهار بخش تونل، ایستگاه ها و ابنیه دپو، تجهیزات ویژه و ناوگان، در حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان است.

مترو تبریز در پنج خط طراحی شده است. خط یک مترو تبریز شامل ۱۸ ایستگاه فعال است. اجرای خط ۲ قطارشهری تبریز از سال ۹۰ آغاز شده و هم اکنون با ۲۳ تا ۲۴ درصد پیشرفت فیزیکی از سوی قرارگاه خاتم الانبیا در حال اجرا است .

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.