| کد خبر: 261017 |

◄ پولدار شدن صاحبان کامیون های فرسوده و میلیاردر شدن مالکان پرایدهای اسقاطی!

چند سال قبل تب گران شدن کامیون های فرسوده و پولدار شدن صاحبان این کامیون ها در مقطعی کوتاه اتفاق افتاد. این بار همان ماجرا برای مالکان پرایدها و پیکان های اسقاطی در حال تکرار است.

تین نیوز

چند سال قبل تب گران شدن کامیون های فرسوده و پولدار شدن صاحبان این کامیون ها در مقطعی کوتاه اتفاق افتاد. این بار همان ماجرا برای مالکان پرایدها و پیکان های اسقاطی در حال تکرار است.

به گزارش تین نیوز، چند روزی است که شایعه ای دهان به دهان می چرخد و این شایعه غوغایی در فضای مجازی به راه انداخته است. شایعه این است که بر اساس تصمیم جدید دولت، قرار است واردات خودروهای خارجی آزاد شود. آزادی واردات خودرو خارجی، طبق این شایعه شامل همه افراد خواهد شد و هر فرد می تواند یک خودرو خارجی وارد کند و تنها باید یک شرط را رعایت کند.

شایعه ای که کامیون های اسقاطی را محبوب کرد!

شرط لازم برای واردات خودروی خارجی بر اساس این شایعه، تحویل و از رده خارج کردن یک خودروی فرسوده است. به این ترتیب شاهد تکرار همان ماجرایی هستیم که سال های قبل در مورد کامیون های فرسوده و رانندگان کامیون های اسقاطی اتفاق افتاد. در آن سال ها نیز سیاست گذاری دولت برای نوسازی ناوگان کامیون، مستلزم از رده خارج کردن یک کامیون فرسوده به ازای واردات یک کامیون دست دوم زیر 5 سال ساخت بود. همین سیاست یک شبه قیمت کامیون های فرسوده را به شدت بالا برد و بعضی از مالکان این کامیون ها را پولدار کرد!

حالا نیز شایعه آزادسازی واردات خودرو خارجی به ازای از رده خارج کردن خودروهای فرسوده و اسقاطی همچون پیکان ها و پرایدهای مدل قدیمی موجب شده است که قیمت این خودروها، ناگهان افزایش یابد.

37cfa2d4-42aa-4a13-ab68-bf170f08ebd7

اگر سری به پلتفرم های فروش همچون دیوار در فضای مجازی بزنید، می بینید که قیمت پیکان و پرایدهای فرسوده سر به فلک کشیده و از 500 میلیون تا چند میلیارد قیمت گذاری شده اند.

البته تاکنون درست بودن شایعه آزادسازی واردات و شرطی که پیکان و پرایدهای اسقاطی را یک شبه میلیاردی کرده، به شدت زیر سوال است و هیچ منبع رسمی آن را تایید نکرده است. ضمنا فراموش نکنیم که شرط از رده خارج کردن کامیون های فرسوده به ازای واردات کامیون های دست دوم زیر 5 سال ساخت هم مدتی بیشتر وجود نداشت و این شرط لغو شد.

انتهای پیام

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • مهدی 9 1

    می شه لطفا یکی از اون مالکان کامیون‌های فرسوده که پولدار شد رو معرفی بکنید
    تا اونجای که ما بین همکارامون دیدیم هرکسی هم که کامیون فرسوده داشت و برای اسقاط فروخت با هزار بدبختی و قسط و وام رفت یک کامیون چینی دست دوم خرید که الان افسوس کامیون فرسوده خودش رو می خوره

  • مجتبی 5 3

    نمیدونم الان چرابعضی ها زورشون گرفته،چه اشکالی داره طرف ماشین پیکان یاپرایدشو به قیمت۳۰۰میلیون بفروشه مالشه اختیارشوداره،چرانیمه خالی لیوانومیبینید،من خودم یه پیکان۷۶دارم،باهاش۱۰۰کیلومترراه میرم،بایدکلی خرجش کنم،تابستون ازگرماعرق میریزم،زمستون داخلش ازسرمامیلرزم،بخدامنم،ماهم دوست داریم مثل شماهاماشین خوب سوارشیم،ولی مشکل اینه که بیشترشون ازقشرضعیف جامعه هستیم،حق مون یاصاحب کارداره میخوره یاپیمانکار،بعدشم فک میکنین،بااون۳۰۰میلیون میشه کشتی تایتانیک خرید،نهایتش بازم میشه تیبا،پراید،ساینا تواین رده خرید.آدم نبایدیه تنه به قاضی بره،خودتونو جای مابذارین،راحت تر قضاوت میکنین.

    • مهدی 4 0

      دوست عزیز مطمئن باش اگر پیکان مدل ۷۶ رو شما ۳۰۰ میلیون بفروشی باید تیبا و ساینا رو یک میلیارد بخری

    • ناشناس 0 0

      گیریم که ای قیمت ها واقعا درست باشه و ۵۰۰ تومن بابت پیکان ۷۶ به صاحبش بدند ، یه عمر که با بدبختی تو سرما و گرما سوار ماشین داغون شده و آسایش نداشته رو نمیبینید ولی همین دو روزی رو که معلومم نیست چنین قیمتی آیا می‌خرند یا نه رو می‌بینید، واقعا که ، هیچ وقت دردهای همو ندیدیم ، فقط حسادت کردیم و بس

  • نادر 3 0

    بزار دروغ بگن همه پولدار شدن

  • ظفرعظیمی مهر 1 0

    تنها راه حل مهار تورم واردات بدون قید وشرط خودرو اروپایی وژاپنی است و تعطیلی خودروهای چینی وایران خودرو وسایپا تا جان مردم درامان باشد

  • ناشناس 0 0

    صنعت خودروسازی را به لجن کشیدن

  • قلام 0 0

    ۳۰۰میلیون واسه پیکان فرسوده میزاری خودرو پراید کارخونه بهت یک میلیارد هم نمیده دست

  • بدبختی از ایران بزرگ و ثروتمند 0 0

    با سلام و احترام اگر واقعا دولت این طرح را اجرا می کرد که به ازای یک واردات سواری یک خودرو سواری اسقاط میشد این گونه تمام خودروهای از. رده خارج جمع میشد و به آلودگی و مصرف زیاد چند درصدی پایان نیافت و فقیر ترین اقشار جامعه حداقل صاحب یک تیبا میشدند ولی دولت هیچ وقت حامی مستضعفان نبوده و نخواهد بود . اگر از اول می گفت برای واردات یک درصد قیمت خودرو را بدهید همه اعتراض میکردند اول گفت اسقاط که قیمت خودروی فرسوده بالا بره تا یک درصد را با اشتیاق قبول کنیم و بگیم خدا پدرش را بیامرزه . پس تکلیف آلودگی هوا . مصرف زیاد بنزین و فقر و تصادف کی میخواهد حل شود

  • احمدی 0 0

    این همه آگهی باقیمتهای کذایی برای پیکان ،پرایدهای فرسوده گذاشتند.تابحال گزارشی که معامله صورت بگیره،گزارش نشده.قیمت سواری فرسوده حداکثر۴۰ میلیونه.هیچ احمقی هم پولش رااززمین پیدانکرده