| کد خبر: 257218 |

ابهام سود یا زیان سرمایه گذاری های ایران خودرو در خارج

◄ ایران خودرو در خارج از ایران ارزان فروشی کرده است؟

شرکت ایران خودرو سرمایه گذاری های کلانی در خارج از ایران برای تولید خودرو انجام داده است اما گزارش شفافی از ماحصل و نتیجه این سرمایه گذاری ها در دست نیست. برخی اخبار غیررسمی از ارزان فروشی محصولات این شرکت در خارج از کشور در مقاطعی منتشر شده که توسط ایران خودرو تکذیب شده است.

تین نیوز

شرکت ایران خودرو سرمایه گذاری های کلانی در خارج از ایران برای تولید خودرو انجام داده است اما گزارش شفافی از ماحصل و نتیجه این سرمایه گذاری ها در دست نیست. برخی اخبار غیررسمی از ارزان فروشی محصولات این شرکت در خارج از کشور در مقاطعی منتشر شده که توسط ایران خودرو تکذیب شده است.

به گزارش تین نیوز، خودروسازان بزرگ جهان در مرزهای خود محصور نیستند و کارخانه های تولیدی آنها در نقاط مختلف جهان پراکنده است. آنها در هر نقطه ای که بازار فروش وجود داشته باشد حضور مستقیم پیدا می کنند و در راستای کاهش هزینه ها ، در کشورهای مختلف سایت تولید خودرو راه اندازی می کنند.

روش دیگر نفوذ به بازارهای خارجی توسط خودروسازان، ساخت برخی قطعات خودرو در کشورهای دیگر از طریق سفارش دادن به قطعه سازان این کشورها است. این روش نیز موجب گسترش بازار شرکت های خودروساز و جوینت شدن این شرکت ها با قطعه سازان بزرگ جهان می شود.

ایران خودرو نیز با وجود عقب ماندن از قافله کیفیت، از نظر کمیت یکی از خودروسازان بزرگ جهان است. این شرکت در سال های اخیر سرمایه گذاری هایی در کشورهای مختلف انجام داده که اخبار آن در رسانه ها هم منتشر شده است. نکته اینجاست که ایران خودرو از ماحصل و نتیجه این سرمایه گذاری ها گزارش روشن و شفافی منتشر نکرده و مشخص نیست سرمایه گذاری های انجام شده توسط ایران خودرو در خارج از کشور سود داشته یا این سرمایه گذاری ها به دلیل زیان از بین رفته است.

سرمایه گذاری های انجام شده توسط گروه صنعتی ایران ‌خودرو اکنون زیر ذره بین نقد رسانه ها قرار گرفته و کارشناسان با استناد به گزارش های مالی این شرکت ادعا می کنند این شرکت در دو دهه اخیر سرمایه‌ گذاری‌ هایی در کشورهایی همچون ونزوئلا، سنگال، سوریه، ترکمنستان و جمهوری آذربایجان انجام داده اما از سرنوشت سود و زیان و فعالیت این کارخانه ها اطلاعی در دست نیست.

این در حالیست که در زمان انتشار خبر سرمایه گذاری ایران خودرو در کشورهایی مثل ونزوئلا ، برخی گزارش ها از ارزان فروشی محصولات این شرکت منتشر شد که از سوی ایران خودرو تکذیب گردید.

 اکنون بر اساس اطلاعات صورت مالی گروه ایران ‌خودرو، از میان شرکت‌ های سرمایه ‌گذاری و همچنین شرکت‌ های بازرگانی همچون ایکوفاینانس، اینتگریتد اﺗو ﭘﺎرﺗس، ایران خودروی عشق آباد، ایکو تریدینگ شانگهای، ایران خودرو چین، سمند بلاروس، سمند سوریه، سمند ونزوئلا و سنیران اتو سنگال، این گروه فقط اطلاعات سود و زیان سه شرکت شامل ایکو تریدینگ شانگهای با زیان ۹/۹ میلیارد تومانی، ایران خودروی عشق آباد با زیان ۷ میلیارد تومانی و اینتگریتد اتو پارتس با سود ۱۶/۴ میلیارد تومانی را در صورت مالی خود درج کرده و هیچ اطلاعاتی از سایر سرمایه‌ گذاری‌ های خارجی در شرکت ‌های بازرگانی و تولیدی در دسترس نیست.

انتهای پیام

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    این یعنی خیانت به مردم بی زبون ایران کجای دنیا همچین سیاست مسخره ای وجود داره ما داریم به‌ کجا میریم