| کد خبر: 253086 |

اعلام اقدامات سازمان بنادر در طرح سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۲؛

مسافران از قایق های فاقد هویت و غیرمجاز استفاده نکنند

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر اینکه بازرسی مستمر فنی و ایمنی از شناورهای مسافری و تفریحی در بنادر و پایانه های مسافری کشور در دستورکار قرار دارد، گفت: بازرسی های متمرکز از ۳ نوع شناور تفریحی، مسافری و لندینگ کرافت، در نوروز ۱۴۰۲ مدنظر قرار خواهد گرفت.

تین نیوز

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر اینکه بازرسی مستمر فنی و ایمنی از شناورهای مسافری و تفریحی در بنادر و پایانه های مسافری کشور در دستورکار قرار دارد، گفت: بازرسی های متمرکز از ۳ نوع شناور تفریحی، مسافری و لندینگ کرافت، در نوروز ۱۴۰۲ مدنظر قرار خواهد گرفت.

به گزارش تین نیوز به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، مهدی فرمهینی فراهانی با اشاره به تشکیل کمیته حمل ونقل دریایی ستاد تسهیل و تأمین ایمنی سفرهای دریایی ، اظهار داشت: ستاد مربوطه با حضور سازمان ها و ارگان های عضو این ستاد به منظور هماهنگی هرچه بیشتر و بهتر در راستای اجرای وظایف مدنظر قرار گرفته است.

اعطای تسهیلات به روزرسانی شناورهای مسافری دریایی برای خدمت رسانی نوروز

 


وی ادامه داد: بازرسی مستمر فنی و ایمنی از شناورهای مسافری و تفریحی در بنادر و پایانه های مسافری کشور در دستورکار قرار دارد و به همین منظور با شناورهای غیرایمن برخورد خواهد شد.

پیک سفرهای دریایی در هفته اول نوروز ۱۴۰۲

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: طرح سفرهای دریایی نوروز حدودا ۳ هفته به طول می انجامد و پیش بینی می شود با توجه به همزمانی با ماه مبارک رمضان هفته اول با استقبال مسافران دریایی همراه باشیم.

فراهانی با اشاره به اینکه بازرسی های متمرکز از ۳ نوع شناور تفریحی، مسافری و لندینگ کرافت در دستورکار قرار دارد، تصریح کرد: شناورهای مربوطه در بخش های مختلف تعریف شده فنی مورد بازرسی قرار می گیرند.

ضرورت استفاد ه از اسکله ها و مبادی مجاز مسافری دریایی

وی ادامه داد: بهسازی و نوسازی پایانه ها و اسکله های مسافری، گردشگری و تفریحی در دستورکار قرار دارد تا کیفیت خدمات ارائه شده در خور شان مردم ایران و مسافران نوروزی باشد.

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر اینکه از تمامی هموطنان و مسافران دریایی نوروز تقاضا می کنیم از اسکله ها و مبادی مجاز مسافری و دریایی به منظور انجام سفرهای دریایی استفاده کنند، اظهار داشت: مسافران دریایی نوروز صرفا از طریق مبادی مجاز و رسمی که از سوی سازمان بنادر و دریانوردی اعلام می شود مبادرت به انجام سفرهای دریایی کنند.

استفاده از توان نیروهای نظامی و انتظامی در برخورد با متخلفان

فراهانی افزود: متاسفانه افراد سودجو اقدام به فعالیت های تخلف آمیز در مقوله سفرهای تفریحی می کنند و ضروری است که مسافران دریایی از مبادی مجاز استفاده کنند تا در صورت وقوع سانحه با واکنش سریع نیروهای امداد و نجات سازمان بنادر و دریانوردی بتوان از بروز اتفاقات تلخ جلوگیری کرد.

وی با تاکید بر اینکه سازمان بنادر و دریانوردی به طور حتم در برخورد با افراد متخلف و سودجو از توان نیروهای نظامی و انتظامی بهره خواهد برد، گفت: مسافران دریایی به هیچ وجه نباید از قایق های فاقد هویت و کاربری تفریحی و گردشگری استفاده کنند.

شماره تماس برای گزارش سوانح دریایی

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی افزود: شماره تلفن اضطراری ١۵۵٠ مربوط به مرکز هماهنگی جست وجو و نجات دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در استان های ساحلی کشور تعریف شده است و مردم می توانند در صورت بروز سانحه دریایی با همکاری پرسنل حفاظت و ایمنی شناور ها شرایط را برای واکنش سریع مهیا کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.