| کد خبر: 250839 |

مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر خبر داد؛

خط کشتیرانی کانتینری بین بنادر بوشهر و جبل علی راه‌ اندازی شد

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از راه‌ اندازی نخستین خط کشتیرانی کانتینری از بندر بوشهر به بندر جبل علی امارات متحده عربی خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از راه اندازی نخستین خط کشتیرانی کانتینری از بندر بوشهر به بندر جبل علی امارات متحده عربی خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد شکیبی نسب مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر اظهار کرد: طرح توسعه بندر بوشهر به سبب محدودیت اراضی در این بندر در مجتمع بندری نگین در حال اجرا است که خوشبختانه با حمایت سازمان بنادر و دریانوردی، تأسیسات زیربنایی این مجتمع بیش از ۹۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر،  جاده و پل دسترسی به جزیره و بندر نگین را از جمله تأسیسات زیربنایی دانست و تصریح کرد: با برنامه ریزی تا سال آینده این تأسیسات به اتمام می رسد.

این مقام مسئول فراهم کردن بستر برای جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی در بندر نگین را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در حال حاضر چهار شرکت نفتی متقاضی سرمایه گذاری در مجتمع بندری نگین بوشهر هستند که مقدمات اولیه آن فراهم شده است.

به گفته وی، در هشت ماه امسال میزان تخلیه و بارگیری کالا روند مطلوبی داشته و در بندر بوشهر تخلیه و بارگیری کالاهای کانتینری ۵۶ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

شکیبی یکی از مطالبات مهم بازرگانان و صادرکنندگان محصولات را ایجاد خط کشتیرانی از بندر بوشهر دانست و بیان کرد: با توجه به اینکه میگو تولیدی استان بوشهر از دیگر بنادر کشور صادر می شد، برای تحقق مطالبات بازرگانان زمینه صادرات آبزیان از بندر بوشهر فراهم شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از راه اندازی نخستین خط کشتیرانی کانتینری از بندر بوشهر به بندر جبل علی امارات متحده عربی نیز خبر داد و گفت: با راه اندازی این خط دریایی زمینه صادرات و واردات محصولات افزایش می یابد و هزینه حمل محموله های صادراتی برای فعالان اقتصادی کاهش یافته است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.