| کد خبر: 250487 |

◄ بندر خرمشهر؛ مناسب ترین بندر برای ترانزیت کالا به عراق

بندر خرمشهر مناسب ترین بندر برای ترانزیت زمینی و دریایی کالا به عراق است.

تین نیوز

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: بندر خرمشهر مناسب ترین بندر برای ترانزیت زمینی و دریایی کالا به عراق است.

به گزارش تین نیوز، نورالله اسعدی امروز در جمع خبرنگاران افزود: بندر خرمشهر یکی از بنادر مهم در جنوب غرب کشور است و نقش بسزایی در تاریخ تجارت و حمل و نقل دریایی  دارد.

وی ضمن اشاره به تخلیه و بارگیری کالاهای کانتینری و غیر کانتینری از این بندر  افزود: ظرفیت تخلیه و بارگیری این بندر قبل از جنگ به ۵ میلیون تن در سال رسیده بود که با وقوع جنگ زیرساخت ها از بین رفت. 

اسعدی گفت: سازمان بنادر از سال ۷۱ به احیای بندر خرمشهر پرداخت و با پروژه هایی که تا امروز اجرا شده ظرفیت بندر از ۵ میلیون تن به ۱۱ میلیون تن افزایش پیدا کرده است.

او همچنین به موقعیت بندر خرمشهر و اهمیت همجواری آن با اروند و کارون اشاره و عنوان کرد: در سال 1356 از این بندر 4 میلیون و ۷۰۰ هزار تن کالای عمومی جابجا شده است.

او همچنین بر نقش پایانه های بندری اعم از کانتینری، مسافری، نفتی، ساخت سکوهای نفتی و کالاهای عمومی تاکید و تصریح کرد: ظرفیت پایانه کانتینری۲۵۰هزار TEU و ظرفیت پایانه مسافری۱۲۰۰ نفر بطور روزانه می‌ باشد.

اسعدی درباره تعداد و مشخصات اسکله ها عنوان کرد: هشت پست اسکله عمومی و ۶ پست اسکله کانتینری و ۲پست اسکله مسافری، ۲ پست اسکله رو-رو، یک پست اسکله بارگیری و یک پست اسکله خدمات امور دریایی ، جمعا به تعداد ۲۰پست اسکله و ظرفیت مجموع ۳۳۲۶ متر طول، در بندر خرمشهر فعال‌اند.

اسعدی همچنین به جایگاه اقتصادی بندر خرمشهر اشاره کرد و گفت: این بندر با ۲۳۰ هکتار وسعت، سومین بندر آزاد کشور در خلیج فارس به حساب می‌آید. 

او از دیگر ویژگی های بندر خرمشهر را مواردی همچون باصرفه ترین راه ترانزیتی کشور، برخورداری از ۲۵ درصد تخفیف سود بازرگانی، نزدیکترین بندر به کشورهای عراق و کویت، دارای بزرگترین پایانه مسافری دریایی خاورمیانه ذکر کرد.

اسعدی در پایان به سوالات خبرنگاران در حوره تخلیه و بارگیری، ظرفیت حمل و نقل بار و مسافر، خروج مغروقه ها و دیگر موارد پاسخ داد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید 1 0

    سلام. بعد از سی و چند سال که از پایان جنگ گذشته امروز متوجه شده اید که بندر خرمشهر مناسب ترین بندر برای ترانزیت زمینی و دریایی کالا به عراق است؟ پس قطعا فراموش کرده اید که خرمشهر قبل از جنگ بزرگترین بندر تجاری کشور بوده.وای بر ما