| کد خبر: 250485 |

آمادگی کامل برای لایروبی اروند وجود دارد

مدیرکل بنادر و دریانوردی خرمشهر گفت: پیگیری تخفیف ۳۰ درصدی سود بازرگانی برای همه کالاها از دیگر رویکردهای مهم ما بوده است که ما در جهت تحقق آن وارد عمل شدیم و عملیاتی شدن این موضوع در جهت رونق بخشیدن عملکرد بندر خرمشهر می شود.

تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی خرمشهر گفت: پیگیری تخفیف ۳۰ درصدی سود بازرگانی برای همه کالاها از دیگر رویکردهای مهم ما بوده است که ما در جهت تحقق آن وارد عمل شدیم و عملیاتی شدن این موضوع در جهت رونق بخشیدن عملکرد بندر خرمشهر می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نورالله اسعدی مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه بندر خرمشهر نقش مهمی را در حوزه تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی ایفا می کند، اظهار کرد: آوازه بندر خرمشهر قبل از جنگ در منطقه پیچیده شده بود و بعد از جنگ متاسفانه کلا زیربناها و ساختارهای بندر از بین رفت از این رو از سال ۷۱سازمان بنادر در جهت احیای بندر خرمشهر وارد عمل شد و میزان کالای موجود در بندر از ۵ میلیون به ۱۱ میلیون رسیده است.

وی با بیان اینکه پروژه احداث ترمینال کانتیری به مساحت ۱۵ هزار هکتار با ظرفیت ۵۰۰ TEU به بهره برداری رسیده است افزود: ترمینال مسافری در دو سرویس از خرمشهر به کویت به صورت هفتگی در رفت و آمد است و کشتی حمل مسافر ۲۲۰ نفر ظرفیت دارد.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر تصریح کرد: میزان واردات بندر قابل توجهه است و ما در واردات ۲۸ درصد رشد داشته ایم و ۱۸۲هزار تن واردات داشتیم و در ۹ ماهه گذشته ۱ میلیون و ۵۰۰ هزارتن صادرات داشتیم.

اسعدی خاطرنشان کرد: ایمنی قابل قبولی در بندر وجود و در سال آینده انشاالله پروژه ای در جهت خروج ده شناور مغروبه در آبراه صورت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه طرح های توسعه ای توسط اداره بنادر در بندر خرمشهر صورت گرفته است تاکید کرد: یکی از مزیت های دیگر بندرخرمشهر قرار گرفتن این بندر در منطقه آزاد اروند و همجواری با کشورهای عراق و کویت است.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: در حوزه مسئولیت اجتماعی ما ۸ اسکله گردشگری ایجاد کردیم و در جهت مونتاژ ۵۱ دستگاه ماشین های آتش نشانی اقدامات لازم را انجام داده ایم.

اسعدی درباره اجرای کنوانسیون کار دریایی اظهار کرد: ما ۴۲ شکایت از شناورها داشتیم و ما توانستیم به خوبی در این راستا قوانین لازم را اجرایی کنیم.

وی افزود: ۱۸۰۰ میلیارد تومان در جهت ۱۴۰۰ طرح اشتغالزایی در بندر خرمشهر هزینه شده است و ما در جشنواره شهید رجایی حائز رتبه برتر شدیم.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر با اشاره به نشست مشترک ایران و کویت بعد از ۸ سال تصریح کرد: بندر خرمشهر به نمایندگی ازسازمان بنادر در این نشست حضور پیدا کرد و مقرر شد روند رفت و آمد شناورها در زمان مشخص انجام شود و همچنین طبق این تفاهم نامه مقرر شد بیش از ده نمایندگی ایران در کویت حضور پیدا کند.

اسعدی خاطرنشان کرد: یکی از موضوعات مهم این تفاهم نامه این بود که ممنوعیت شناورهای سنتی اعم از چوبی و فایبرگلاس می توانند وارد کویت شوند و این محدودیت خوشبختانه رفع شد.

وی تاکید کرد: پیگیری تخفیف ۳۰ درصدی سود بازرگانی برای همه کالاها از دیگر رویکردهای مهم ما بوده است که ما در جهت تحقق آن وارد عمل شدیم و عملیاتی شدن این موضوع در جهت رونق بخشیدن عملکرد بندر خرمشهر می شود.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر با اشاره به اقدام عراق در ایجاد زیرساخت های جدید و ایجاد بندر فاب گفت: این کشور در صدد است با ایجاد این بندر جریان چند سویه ترانزیت کالا را از اروپا، ترکیه و آفریقا انجام دهد از این رو این موضوع سبب افزایش اهمیت بندر خرمشهر می شود و ما نیاز داریم اقدام جدی درباره این موضوع انجام دهیم و با دادن امتیاز به بندر خرمشهر در جهت کاهش اهمیت بندر فاب وارد عمل شویم.

اسعدی  درباره عملکرد مدیران بندر خرمشهر در حوزه گردشگری اظهار کرد: ما درحوزه گردشگری در بندر خرمشهر ترمینال مسافربری خوبی داریم و به طرف عراقی درباره تردد مسافرین و گردشگران نکات لازم را انتقال دادیم.

وی افزود: در حوزه جابه جایی مسافران برای مراسم اربعین نیز ما آمادگی جابه جایی مسافران را داریم اما طرف عراقی هم بایدآمادگی خود را اعلام کند تا این امر محقق شود.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر با بیان اینکه ما آمادگی کامل را برای لایروبی اروند داریم تصریح کرد: سناریوهای مختلفی برای لایروبی وجود دارد ولی این امر نیازمند همکاری طرف عراقی است.

اسعدی درباره تخفیف بندر خرمشهر به کانتیرهای وارد کننده خودرو خاطرنشان کرد: اولین سرویس واردات خودرو از بندر لنگه صورت گرفت اما ما هم می توانیم در حوزه واردات خودرو در بندر خرمشهر وارد عمل شویم.

وی درباره خرید دستگاه های سیستم ردیاب شناور تاکید کرد: این دستگاه در شناورهای فلزی وجود داشت اما شناورهای سنتی این موضوع را رعایت نمی کردند اما اخیرا در کشورهای کویت و عراق این موضوع را الزامی کردیم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.