| کد خبر: 245138 |

◄ خط کشتیرانی بین بندر خرمشهر و بندر ابوفلوس ایجاد می شود؟

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر از تصمیم مسئولان سازمان بنادر با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت ساحل اروندرود برای استفاده تورهای گردشگری راهیان نور، مذاکرات با طرف عراقی را جهت ایجاد یک خط کشتیرانی بین بندر خرمشهر و بندر ابوفلوس در این کشور، مثبت ارزیابی کرد.

تین نیوز

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر از تصمیم مسئولان سازمان بنادر با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت ساحل اروندرود برای استفاده تورهای گردشگری راهیان نور، مذاکرات با طرف عراقی را جهت ایجاد یک خط کشتیرانی بین بندر خرمشهر و بندر ابوفلوس در این کشور، مثبت ارزیابی کرد.

به گزارش تین نیوز، نوراله اسعدی مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر با بیان اینکه یادگارهای دوران دفاع مقدس در مسیر اروندرود و در مجاورت ساحل آن فراوان است و سنگرهای بتُنی و گلوله‌های اصابت شده به آنها همچنان دست‌نخورده باقی مانده است، گفت: ما می‌توانیم از طریق گردشگری دریایی در این رودخانه برای اردوهای راهیان نور و حتی گردشگران عادی، برنامه‌ریزی داشته باشیم و با زنده کردن خاطرات آن دوران، در این زمینه هم ایجاد جاذبه کنیم.

وی افزود: البته این به معنای این نیست که ما می‌خواهیم وارد جزیره ام الرصاص در عراق بشویم بلکه در امتداد ساحل و در مسیر کشتیرانی خودمان از مناظر دوران دفاع مقدس در این منطقه استفاده می‌بریم و درواقع گردشگران یک بازدید آبی از آنجا خواهند داشت.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر با اشاره به وجود اسکله در ساحل اروند رود در خرمشهر و بیان این مطلب که بنا داریم در اروند صغیر در جزیره مینو هم یک پست اسکله گردشگری ایجاد کنیم، درباره احتمال ایجاد خط کشتیرانی بین ایران و عراق در این منطقه هم گفت: برای ایجاد یک خط کشتیرانی بین خرمشهر و بندر ابو فلوس عراق مذاکراتی را انجام داده‌ایم و عراقی‌ها را هم متقاعد به ایجاد این خط کرده‌ایم اما هنوز اقدام عملی در این رابطه صورت نگرفته است.

اسعدی با تاکید بر اینکه ما چه در زمینه استفاده از سالن مسافری، چه در زمینه بهره‌برداری از اسکله و چه در زمینه خدمات‌دهی به کشتی‌هایی که بیایند در این خط فعالیت کنند، آمادگی هر گونه همکاری را داریم، درباره کاربریِ خط کشتیرانی مذکور هم عنوان کرد: فاصله بندر خرمشهر تا بندر ابو فلوس عراق حدود ۹ مایل دریایی است و چنانچه یک خط کشتیرانی بین این دو بندر ایجاد می‌شود، می‌توان از آن در طول سال و به ویژه برای جابه‌جایی زائران در ایام اربعین استفاده کرد.

وی با اشاره به سفری که اخیرا در قالب هیئتی برای انجام مذاکرات با طرف عراقی به این کشور داشته است، افزود: طرف عراقی را برای ایجاد این خط کشتیرانی متقاعد کردیم و به منظور تامین زیرساخت مناسب از جمله سالن مسافری و تاکید ما بر این موضوع، طرف عراقی یک ساختمانِ از قبل آماده را برای همین منظور اختصاص داد. در حال حاضر شرایط برای راه‌اندازی پایانه مسافری در این نقطه از خاک عراق فراهم است و ما هم پیگیر اجرایی شدن موضوع هستیم.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر همچنین درباره احتمال استفاده از این بندر برای نقل و انتقال شهروندانی که قصد سفر به قطر برای تماشای مسابقات جام جهانی فوتبال را دارند، گفت: چنانچه شناورهایی درخواست داشته باشند و بیایند برای انجام این کار، ما آمادگی کامل را برای جابه‌جایی مسافران داریم و زیرساخت‌های مناسبی در این رابطه در بندر خرمشهر وجود دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.